Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Blender plugin pro převod modelů na vektorovou grafiku
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci rozšíření (pluginu) pro software Blender. Toto rozšíření přidává funkcionalitu převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG tak, aby tento soubor reprezentoval původní scénu. Práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní pluginu, převodem souřadnic vrcholů modelů ze 3D souřadnic scény na 2D souřadnice okna, výpočtem barvy výsledných polygonů na základě osvětlení a barvy materiálu, řezáním konfliktních (zaklíněných) objektů a určováním pořadí, v jakém je třeba výsledné polygony vykreslit. Výsledkem implementace je plugin, který umožňuje uživateli namísto ruční tvorby 2D vektorových obrázků vytvářet 3D modely, které lze následně ze scény Blenderu převádět (fotit) do souborů vektorové grafiky ve formátu SVG.
Možnosti využití SVG ve webovém designu
VČELÁK, Tomáš
Cílem bakalářské práce je představit možnosti využití jazyka SVG (Scalable Vector Graphics) ve webovém designu. Jazykem SVG vzniká škálovatelná vektorová grafika, která vzhledem k problematické podpoře ve starších verzích prohlížeče MS Explorer nenašla dlouho na webu uplatnění. V současné době je již možné plně využít výhod SVG při tvorbě front-end webu, jako je např. nezávislost na rozlišení displeje (mj. v souvislosti s nástupem Retina displejů), možnost libovolné změny velikosti bez ztráty vizuální kvality grafiky, strojová čitelnost obsahu a především minimální datová náročnost, díky nimž byl jazyk SVG také zařazen do rodiny HTML5 technologií. Autor se ve své práci zaměří na způsoby získání SVG k využití pro webový design včetně generování PNG alternativ a na varianty implementace SVG do kódu webu. Základem práce bude demonstrace využití SVG pro práci s webovým textem (výplně, přechody, filtry, animované efekty), s obrázky (výřezy a filtry), pro animace zatržítek a ikon, animované interakce s formulářovými input poli a tlačítky, interakční přechody, tvorbu bannerů a map s využitím animací cest apod. Vše bude představeno na vlastní webové prezentaci s mnoha originálními praktickými příklady se zdůrazněním výhod použitých technik v porovnání s tradiční webovou grafikou bitmapovou.
Vector Graphics In Latex For Academic Papers
Seda, Pavel
This paper deals with issue of creating vector graphics in LATEX. In these days most of technical academic papers are written in LATEX, so it is very important to know how to create vector pictures directly in it, because it will usually looks better than if it is created in 3rd party tool. The output of this article are created models, where one of them is published in world wide open source project summarizing LATEX vector graphics.
Generation of Vector Images using Evolutionary Algorithms
Drázdová, Zuzana ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
Použití evolučních algoritmů pro generování obrázků je zkoumáno už několik desetiletí. Potenciál tohoto přístup spočívá v kreativitě genetických operátorů a širokých možnostech automatického hodnocení řešení. Jedinci mohou být vyvíjeni, aby připomínali existující obrázek nebo mohou být použita jiná kritéria jako například umělecký dojem. Generování vektorových obrázků podle rastrové předlohy bylo v posledních letech věnováno hodně pozornosti. Tento přístup nabízí hned několik výhod. Rozměry vektorových obrázků mohou být snadno změněny bez ztráty přesnosti. Další výhodou je možnost jednoduše upravovat jednotlivé objekty v obrázku. Ta byla při návrhu algoritmů dosud opomíjena. Chceme využít plný potenciál vytvořených obrázků navržením vhodného algoritmu. Naše metoda vytváří vektorové obrázky, které jsou podobné rastrové předloze, mohou být snadno upravované a mají zajímavý umělecký nádech. Vyvinuli jsme tři postupy, které se liší v přístupu k reprezentaci jedinců, genetickým operátorům, vyhodnocení a celkovém stylu výsledků.
Aplikace pro online sazbu notového zápisu
Mackovič, Jakub ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
V tejto práci je predstavená aplikácia pre online zápis hudby s použitím SVG vektorovej grafiky v prostredí webových prehliadačov. Pozrieme sa na relevantné postupy pri notovom zápise a na históriu sadzby hudobného zápisu. Preskúmame a roztriedime existujúce programy na notový zápis. Na ich základe navrhneme užívateľské rozhranie pre aplikáciu s niekoľkými obmenami. Nasleduje popis implementácie aplikácie. Predstavíme tiež sadu funkcionalít, ktorých užitočnosť spolu s užívateľským rozhraním otestujeme na užívateľoch. Vyhodnotíme výsledky testovania a na jeho základe vylepšíme niektoré črty aplikácie. Nakoniec vyhodnotíme aplikáciu a jej budúci vývin. Keďže SVG sa stále považuje za experimentálnu technológiu a niektoré prehliadače ju stále nepodporujú alebo sa ich implementácia líši, bola aplikácia vytvorená tak, aby fungovala na prehliadači Chrome od spoločnosti Google.
Transformace dokumentů HTML na vektorovou grafiku SVG
Šafář, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku vykreslování HTML/CSS dokumentů pomocí vektorové grafiky ve formátu SVG. Cílem práce je návrh a implementace rozšíření knihovny CSSBox o možnost vektorového výstupu. Nejprve jsou popsány základy jazyka SVG a existující knihovny na platformě Java, které s SVG pracují. Dále je popsána knihovna CSSBox a postup vykreslování webových stránek v této knihovně. Poté následuje rozbor některých CSS3 vlastností. Hlavní částí této práce je návrh řešení renderování CSS3 vlastností jako jsou zaoblené rámečky, gradienty, nebo transformace. U jednotlivých CSS vlastností je popsána jejich specifikace podle standardu CSS3 a způsob řešení v jazyce SVG. Po návrhu následuje popis implementace výsledného rozšíření a nakonec je zhodnocena úspěšnost implementace při testování. V závěru práce jsou navržena možná rozšíření této práce.
Proposal of the Business Plan: E-shop in France.
Komenda, Zdeněk ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis focuses on a proposal of the business plan, which is based on establishing an e-shop in Lyon, France. Offered products are called ‘party products’, which consist in snacks, non-alcoholic and alcoholic drinks and party accessories. Individual orders are delivered within thirty minutes around Lyon after online payment or ordering by phone. The proposal of the business plan is based on collecting data and subsequent analyze of local market in Lyon. This work can be used by Czech citizens as a plan, how to establish a company within the European Union market. Apart from that, it covers also a graphic presentation of a company: a logotype, a business card, a correspondence and a visualisation of the index page of the e-shop.
Návrhář a generátor budov
Jurka, Zdeněk ; Kubíček, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a tvorbou 2D editoru pro rychlý převod bitmapové předlohy půdorysu budovy do vektorové reprezentace. Důraz je kladen na ucelený objektový návrh editoru umožňující jeho rozšíření o část automaticky generující 3D objektovou reprezentaci ze získaného vektorového půdorysu. V práci je popsána důležitá část týkající se návrhu uživatelského rozhraní a také neméně důležité matematické pozadí jednotlivých implementovaných funkcí 2D editoru. Práce se rovněž věnuje popisu zamýšleného generování 3D modelů s možností volby vzhledu výsledného 3D modelu.
CAD systém pro 2D kreslení
Hübner, Lukáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikami počítačem podporovaného projektování a specifikuje typické metody kreslení používané v CAD systémech. Praktickou část tvoří program pro 2D kreslení, který implementuje některé z těchto základních metod. V textu je popsán návrh a tvorba této aplikace s pomocí knihoven Qt a Open Scene Graph a následné zhodnocení jejích možností.
Detekce ohně a kouře ve videosekvenci
Tomek, Peter ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce daných oblastí pomocí Gaussova zloženého modelu-Gaussian mixture model. Na jeho natrénovaní je použit algoritmus Expectation- Maximization, nebo skráceně EM. Pro detekci kouře se dále používa technika optického toku. Výsledné oblasti jsou pak upraveny pomocí aplikace různých morfologických metod a analýzou vzájemné polohy detekovaných oblastí. Výstupem algoritmu je opět videosek- vence, ve které jsou zvýrazněny oblasti s pravděpodobnou přítomností ohně nebo kouře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.