Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Klikový mechanismus dvoudobého automobilního motoru
Štrba, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza a porovnanie trojvalcových dvojdobých motorov so zdvihovým objemom 1000 cm3 vozidla Wartburg 353. Úvodom práce je rešerš, ktorá pojednáva o histórii výroby a vývoja automobilov v Eisenachu počas druhej polovice 20. storočia. Hlavným predmetom skúmania je motor, ktorému je venovaná drvivá väčšina práce. Použitím dostupných simulačných nástrojov stanovená indikácia tlaku vo valci, kľukový hriadeľ dvoch variantov motorov je podrobený analýze vyváženia, pomocou metódy MBS je vyhotovená dynamická analýza z hľadiska torzného kmitania a zaťaženia ložísk, následne sú oba varianty porovnané.
Modelářský motor pro letoun třídy F4
Čížek, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvoudobého motoru pro pohon makety letounu, který může spadat do kategorie FAI F4. V úvodu této práce je provedena rešerše a seznámení s kategorií letounů F4. Součástí rešerše je stručný přehled dvoudobých a čtyřdobých variant modelářských motorů s tím, že větší pozornost je věnována právě konstrukčním detailům dvoudobých motorů. Následně je proveden konstrukční návrh a termodynamická 1-D simulace výkonových parametrů konstruovaného motoru a následně dynamická simulace pro ověření životnosti ložisek motoru.
Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru
Šmahel, Matěj ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zvoleného dvoudobého zážehového motoru pro zvýšení jeho plnicí účinnosti vedoucí ke zvýšení výkonu. V první části je popsán základní princip dvoudobého motoru společně s detailním popisem všech jeho cyklů a jejich vlivu na plnicí účinnost. Druhá část se věnuje vlastnímu konstrukčnímu řešení úpravy a končí vyhodnocením výsledků.
Two-stroke engine
Štrba, Matej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
The aim of this thesis is description of a design, development of a two-stroke engine, its modernization, possibilities of the modifications and thus the change of the performance parameters and subsequent applications of some modification on the engine of passenger car Trabant.
Dvoudobý motor pro paragliding
Šafařík, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvoudobého motoru pro paragliding. Nejprve je pojednáno o různých typech a provedeních dvoudobých motorů. Po návrhu klikového mechanismu jsou vyšetřeny síly působící v motoru s následnou pevnostní kontrolou vybraných součástí. Dále práce obsahuje návrh jednotlivých součástí motoru, vrtulového reduktoru a 3D modely součástí i motorového celku.
Jednoválcový dvoudobý motor motocyklu třídy enduro
Koten, Stanislav ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí motocyklového dvoudobého spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o závodní motor pro třídu Enduro o zdvihovém objemu 250 cm3, upravený pro zástavbu do podvozku s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentu Františka Krňávka. V úvodu jsou stručně popsána pravidla třídy E2 a rozebrána konstrukční řešení pohonných jednotek této třídy. Následuje návrh a výpočet potřebných parametrů motoru. Dále je pozornost věnována detailnímu výpočtu trvanlivosti hlavních ložisek. V další části je podrobně popsána konstrukce klikového mechanizmu, válce, hlavy, výfuku, přívěry a sacího ventilu. Závěr se zabývá zástavbou ostatních částí motoru.
Zvýšení výkonových parametrů zážehového jednoválcového dvoudobého motoru
Stejskal, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav dvoudobého motoru s cílem zvýšení jeho výkonových parametrů. V úvodu jsou shrnuta různá řešení dvoudobých motorů. Další část práce se věnuje návrhu úprav výkonových částí motoru, jejich realizaci a následné modifikaci. Práce obsahuje deformačně napjatostní analýzu pístu, jejíž součástí je kompletní indikace tlaků ve dvoudobém motoru. Dosažené výsledky MKP analýzy byly využity k návrhu vhodnější geometrie pístu.
Inovace skládané klikové hřídele pro minibikové motory
Doležal, Lukáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Hanuš, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá inovací skládaného klikového hřídele minibiků společnosti Blata. Minibike je označení pro malý motocykl osazený dvoudobým spalovacím motorem o obsahu 40 nebo 50 cm3. Stroj je určený pro závodní okruhy a nejen pro mladé jezdce, ale i seniory. Inovace spočívá v návrhu a ověření lisovaného spoje v oblasti uložení hlavních čepů v ramenech klikového hřídele. Lisovaný spoj je navržen na základě silového rozboru na klikovém hřídeli při maximálních otáčkách motoru. Navrhovaná řešení jsou ověřena pomocí MKP výpočtů. Na základě výsledků je vybrána nejvhodnější varianta. Pro vybranou variantu je zjišťován vliv silového působení při maximálním výkonu stroje. Na základě všech těchto skutečností je na závěr proveden konstrukční, technologický a ekonomický rozbor realizovatelnosti nové technologie výroby.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Mikroprocesorový modul řízení předstihu zapalování dvoutaktního motoru
Veselý, Tomáš ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o řešení problematiky mikroprocesorem řízeného bezkontaktního zapalování pro dvoutaktní, jedno a dvouválcové motory. Mechanické řešení je koncipováno pro motocykly JAWA a ČZ, či motory s obdobným uspořádáním. Zařízení využívá bezkontaktního snímání stavu motoru pomocí neelektrických snímačů. Při návrhu je kladen důraz na jednoduchost celého systému a minimalizaci zásahů do stávající mechaniky motoru, potažmo celého vozidla, jeho elektrické a mechanické soustavy. Význam konstrukce celého zařízení spočívá v bezkontaktním spínání a možnosti nastavení křivky předstihu s ohledem na více parametrů aktuálního stavu motoru jako jsou otáčky motoru, zatížení motoru a jeho teplota.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.