Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syntéza textur
Rabiška, Ondřej ; Láník, Aleš (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci, která bude syntetizovat textury. Tato metoda generování syntetických textur je převážně postavena na metodě Li-Yi Weye a Marca Levoye. Metoda této bakalářské práce je schopna bez větších ztrát kvality syntetizovat široké spektrum textur. Je to vysoce výpočetně náročný proces, jehož velkou nevýhodou je doba výpočtu. Proto jsem jako prostředí zvolil jazyk C++. V této bakalářské práci jsem navrhl a vytvořil dvě metody urychlení, které se dají navzájem kombinovat.
Metody pro doplňování chybějících dat v obrazu
Vodička, Radek ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní principy metod inpaintingu. Blíže se zde seznámíme s metodou postupné opravy poškozené oblasti z okrajů po bodech a pomocí úrovňových křivek. Výstupem práce je porovnání obrázků, kde byl inpainting aplikován, mezi sebou i s originálem a vyhodnocení, jaká metoda je v dané situaci pro daný typ obrázků nejvhodnější.
Porovnání stínových metod
Kiss, Marcel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Tóth, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá porovnávaním techník vrhania tieňov objektov v rámci scény. V teoretickej časti popisuje a porovnáva možné riešenia vrhania tieňa a podrobnejšie postupy metód Shadow Mapping a Shadow Volumes, ktoré patria medzi najpoužívanejšie techniky tieňovania v reálnom čase. Hlavnou časťou je návrh a implementácia týchto dvoch tieňových metód s využitím knižnice OpenGL. V časti merania porovnáva podľa grafov s nameranými hodnotami a na záver zhodnotenie výsledkov.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Hejl, Zdeněk ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje hlavní části implementace grafického intra s omezenou velikostí. Popsány jsou použité minimalistické techniky a způsob procedurální výroby textur a jednoduchých i složitých 3D objektů. Dále jsou vysvětleny způsoby načítání, úpravy a animace objektů a způsoby vytvoření použitých efektů.
Moje soukromá sbírka – „tetraptych“
Nikitina, Pavla ; Skalický, Martin (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvětšením a převedením textury detailů abstraktních maleb v sochařské monochromní reliéfy. Jako podklad pro práci mi posloužila má sbírka 3D skenů detailů abstraktních maleb ze světově známých muzeí. Výsledkem jsou čtyři sochařské reliéfy vytvořené robotickým obráběním do polyuretanových bloků na základě 3D skenů.
Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.
STRUKTURY
Rabochová, Agáta ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů. Vycházím ze studia malířského pojetí drapérie v malbě. Drapérie doprovází historii výtvarného umění téměř od samého počátku. Zajímám se o různé přístupy, ať už drapérie podporuje malbu v její narativnosti či heroičnosti, nebo se stává hlavním námětem obrazu. Mým záměrem je namalovat sérii obrazů, která bude na historické pojetí navazovat a zároveň je doplňovat.
Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku
Dočkal, Jiří ; Chudý, Peter (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem tvorby aplikace určené zadáním této bakalářské práce. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace a dosažené výsledky práce. Závěr pak obsahuje zhodnocení a možné cesty pro pokračování práce na projektu.
Detekce zeleně v obraze
Černá, Tereza ; Herout, Adam (oponent) ; Přibyl, Bronislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí vegetace v obraze. Jsou zde popsány přístupy k detekci vegetace. Pro vytvoření aplikace byla vybrána metoda detekce trávy ve videu v reálném čase. V práci je navrhnut nový způsob vyhodnocení metody, aplikace realizuje původní vyhodnocení po pixelech i nový způsob vyhodnocení po segmentech. Funkce detekce je ověřena na testovací sadě. V závěru práce jsou porovnány výsledky obou přístupů vyhodnocení a popsány výsledky testování. Úspěšnost správně detekované vegetace se pohybuje až k 86,32 %.
Segmentace obrazu podle textury
Pasáček, Václav ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Segmentace obrazu je důležitým krokem zpracování obrazu a textura je jednou z obrazových informací, na jejichž základě lze segmentaci provádět. K popisu textury slouží texturní příznaky, přičemž existuje mnoho způsobů, jak je získat. Zde budou k reprezentaci textury využity Local Binary Patterns neboli LBP. Texturním příznakem u LBP není její hodnota, ale histogram četnosti výskytu v určité oblasti. Hlavním cílem této práce je porovnání vhodnosti několika variant extrakce texturních příznaků pomocí LBP a metod jejich následného shlukování za účelem segmentace obrazu. Ke shlukování texturních příznaků bude použita metoda Fuzzy C-Means.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.