Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
STRUKTURY
Rabochová, Agáta ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů. Vycházím ze studia malířského pojetí drapérie v malbě. Drapérie doprovází historii výtvarného umění téměř od samého počátku. Zajímám se o různé přístupy, ať už drapérie podporuje malbu v její narativnosti či heroičnosti, nebo se stává hlavním námětem obrazu. Mým záměrem je namalovat sérii obrazů, která bude na historické pojetí navazovat a zároveň je doplňovat.
Ubrusy
Rabochová, Agáta ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb malých a velkých formátů. Základem těchto obrazů je fascinace každodenností a všedností. Nejvíce mne zajímají předměty, jež denně používáme. Předměty, jež se pro nás staly samozřejmostí. Pro svou práci jsem si vybrala ubrus, ten je pro mnohé lidi věc, které nevěnují pozornost. Pracuji s ním tak, že jeho dekor vyzdvihuji na hlavní téma obrazu. Tento dekor tématizuji.     Prvotním impulzem k této práci pro mne byla potřeba reagovat na neutuchající touhu lidí, obklopovat se maličkostmi, které nám zpříjemňují život.       Z českých malířů mne inspirují práce Petra Kvíčaly, Antonína Střížka a Víta Soukupa. Tématem každodennosti se jako první v historii zabývali malíři romantismu. V romantismu si poprvé lidé začali všímat tak obyčejné a všední věci, jako je krajina. Dále se všedností zabývali impresionisté. Jistě přelomový byl Marcel Duchamp, který začal upozorňovat na obyčejné předměty zcela novým způsobem. Ze současných umělců zabývajících se všedností a banalitou nemohu opomenout práce Jiřího Kovandy a jeho performance.
STRUKTURY
Rabochová, Agáta ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů. Vycházím ze studia malířského pojetí drapérie v malbě. Drapérie doprovází historii výtvarného umění téměř od samého počátku. Zajímám se o různé přístupy, ať už drapérie podporuje malbu v její narativnosti či heroičnosti, nebo se stává hlavním námětem obrazu. Mým záměrem je namalovat sérii obrazů, která bude na historické pojetí navazovat a zároveň je doplňovat.
Ubrusy
Rabochová, Agáta ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb malých a velkých formátů. Základem těchto obrazů je fascinace každodenností a všedností. Nejvíce mne zajímají předměty, jež denně používáme. Předměty, jež se pro nás staly samozřejmostí. Pro svou práci jsem si vybrala ubrus, ten je pro mnohé lidi věc, které nevěnují pozornost. Pracuji s ním tak, že jeho dekor vyzdvihuji na hlavní téma obrazu. Tento dekor tématizuji.     Prvotním impulzem k této práci pro mne byla potřeba reagovat na neutuchající touhu lidí, obklopovat se maličkostmi, které nám zpříjemňují život.       Z českých malířů mne inspirují práce Petra Kvíčaly, Antonína Střížka a Víta Soukupa. Tématem každodennosti se jako první v historii zabývali malíři romantismu. V romantismu si poprvé lidé začali všímat tak obyčejné a všední věci, jako je krajina. Dále se všedností zabývali impresionisté. Jistě přelomový byl Marcel Duchamp, který začal upozorňovat na obyčejné předměty zcela novým způsobem. Ze současných umělců zabývajících se všedností a banalitou nemohu opomenout práce Jiřího Kovandy a jeho performance.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.