Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti
Prucek, Jan ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti Klíčová slova: komunikativní přístup, fonetika, fonologie, výslovnost, prozodie, aktivita, hudba, rytmus, rytmizace, melodie, tempo, intonace, přízvuk, píseň, rap, gesta, mimika, výraz Abstrakt: Tato práce se zabývá výukou fonetiky francouzštiny. Uvažuje nad postavením fonetiky v komunikativně orientovaném vyučování a dochází ke skutečnosti, že výuka fonetiky a fonologie není prioritou komunikativního přístupu. Práce dokazuje důležitost takového vyučování a hledá proto cesty, jak by se dala výuka výslovnosti či určitých jejích komponent zatraktivnit. Na základě dokázaného vztahu hudby a řeči coby jevů auditivní povahy, je rozvíjena myšlenka o vzájemně se prolínajících prvcích těchto dvou oblastí. Cílem práce je prozkoumat, jak by se dal rytmus, melodie, tempo, frázování aj. využít ve výuce francouzské výslovnosti především v rovině suprasegmentální. Práce nabízí základní inventář cvičení, která těží z této charakteristiky a která byla ověřena v praxi, a v závěrečné analýze shrnuje jejich efektivitu v cizojazyčném vyučování.
Vztah hudby a textu v písňových skladbách 15. století
Jakoubková, Petra ; Hlávková, Lenka (vedoucí práce) ; Baťa, Jan (oponent)
Písňovými skladbami v českých hudebních pramenech v 15. století se již v 80. letech zabývala Dagmar Vanišová a později její práci částečně zrevidovala Jitka Petrusová. S ohledem na nové poznatky je pravděpodobné, že mnoho skladeb považovaných dříve za latinské cantiones může být světského původu. Má práce si klade za cíl zrevidovat vybrané skladby z Kodexu Speciálník s přihlédnutím k problematice vztahu slova a hudby. Součástí bude jejich transkripce, analýza a rovněž zasazení do dobového kontextu.
Acoustic and visual signalization in birds: Identification of key components and their role in sexual selection
Mikula, Peter ; Albrecht, Tomáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Jana (oponent)
Táto bakalárska práca je zameraná na popísanie a zhodnotenie výskumov zaoberajúcich sa charakterom vizuálnych a akustických signálov a ich potenciálnou úlohou v pohlavnom výbere. Sumarizované sú dôkazy o tom, že vizuálne a akustické signály sú sexuálne selektované, determinované sú kľúčové charakteristiky, ktoré môžu byť využité v komparatívnych štúdiách. V prvej časti práce sú v krátkosti načrtnuté mechanizmy sexuálnej selekcie a evolúcie nákladných sekundárnych samčích ornamentov. V druhej časti sú popísané základné vizuálne a akustické vtáčie ornamenty. Dôraz je kladený prevažne na vizuálne a akustické štruktúry, ktoré sú nákladné na produkciu a slúžia ako dobrý ukazovateľ individuálnej kondície. Tretia kapitola je venovaná možným trade-offs medzi vizuálnou a akustickou signalizáciou vo vzťahu k sociálnym systémom vtákov a pohlavnému dimorfizmu. V poslednej časti sú opísané potenciálne vzťahy medzi vizuálnymi a akustickými signálmi (a kompromisy medzi týmito dvoma typmi ornamentálnych znakov) vo vzťahu k rôznym environmentálnym podmienkam.
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.
Lidová duchovní píseň
Hanych, Pavel ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Moravetz, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá tématem lidové duchovní písně v českém prostředí, a to především z teologického hlediska. Nejprve v úvodní kapitole zasazuje téma do souvislostí historických, geografických i spirituálních a pokouší se obecně popsat, co je lidová duchovní píseň a z jakých zdrojů či v jakých kontextech vznikala. Druhá kapitola reflektuje několik teologických témat či oblastí, jež se obecně vztahují k žánru lidové duchovní písně. Samostatnou podkapitolu tvoří písně biblické. Výklad je doplněn konkrétními ukázkami jednotlivých písní. Třetí a nejrozsáhlejší kapitola se pak pokouší zmapovat, do jakých oblastí a situací lidského života lidová duchovní píseň promlouvala a promlouvá. Kapitola je dále dělena do tří časových cyklů: den, rok, život. Kapitola opět obsahuje četné písňové ukázky vztahující se k probíraným oblastem. Poslední kapitola pak míří k interpretaci a užití písní v kontextu dnešní doby. Zkoumá, jak žánr lidové písně obecně vstupuje do současné kultury a zabývá se také možnostmi konkrétního uplatnění tohoto žánru v církevní hymnologické praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individuální akustický monotoring pěvců na příkladu lindušky lesní
Pišvejcová, Iveta ; Petrusková, Tereza (vedoucí práce) ; Linhart, Pavel (oponent)
Při terénních studiích zabývajících se chováním a ekologií živočišných druhů je mnohdy nezbytná identifikace konkrétních jedinců. U ptáků jsou často k tomuto účelu používány barevné kroužky, které však zejména u drobných druhů a v nepřehledném prostředí bývá nesnadné odečíst. V poslední době se proto stále běžněji využívá ke studiu ptáků individuální akustický monitoring. Tato metoda je založena na rozpoznávání jednotlivců často na základě rozdílu mezi časovými a frekvenčními parametry jejich vokalizace. U druhů pěvců se složitějším zpěvem však nemusí být tyto akustické vlastnosti spolehlivé. Ve své práci jsem využila k individuálnímu akustickému monitoringu alternativní přístup, založený na rozdílech ve slabikových repertoárech jednotlivých samců lindušky lesní (Anthus trivialis). Dosud jsem neobjevila žádnou studii, která by použila podobný přístup u jiného migrujícího druhu pěvce se složitějším zpěvem. Mým hlavním cílem bylo otestovat možnost využití slabikových repertoárů k rozpoznávání konkrétních jedinců a zjistit, zda je tato metoda účinnější než identifikace podle barevného značení. Ze čtyřletého výzkumu populace lindušek lesních na vybrané lokalitě v Brdech jsem získala akustická data od 59 samců, která jsem následně zanalyzovala v bioakustickém programu. Výsledky prokázaly, že každý z...
Píseň jako autorské dílo a ochrana práv jejích autorů
Hrdlička, Daniel ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Píseň jako autorské dílo a ochrana práv jejích autorů Tato diplomová práce se zabývá písněmi. Každý z nás se s nimi setkává na každodenní bázi, ať už si pustí rádio či internetovou televizi, jde na nákup do obchodního centra nebo přímo na koncert. Všechny písně mají přitom něco společného - jsou autorským dílem a nikdy bychom si je nemohli poslechnout nebýt jejich autorů, jimž za napsání textu či zkomponování hudby náleží určitá práva. Cílem diplomové práce je popis toho, co by mohlo zajímat každého autora písně. Kromě autorskoprávní teorie autor práce analyzuje píseň jako samostatný druh autorského díla a mapuje specifika, kterými se od ostatních autorů odlišují právě autoři písní. Práce se zároveň zaměřuje na současnou právní úpravu zabývající se ochranou práv autorů a detailně rozebírá několik z nich, které autor práce považuje za nejdůležitější nebo přehlížené. Klíčová slova: autorská práva, píseň, ochrana práv autora písně
Lingvistická analýza písňových textů hudební skupiny Jananas
Botková, Anna ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Hirschová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat písňové texty hudební skupiny Jananas především z lingvistického hlediska. V teoretické části objasní pohled na zkoumaný jazykový materiál - písňové texty. Hudba a řeč spolu nepochybně souvisejí. V počátku na tento vztah hudby a jazyka pohlédneme, nicméně uvedeme i několik poznatků, kterými se hudba a řeč naopak zcela odlišují. Přiblížíme také vztah básní a písní. Hranice mezi těmito žánry je poměrně tenká, a proto se pokusíme vymezit jejich odlišnosti. Blíže uvedeme zařazení písňových textů do komunikační sféry a tyto texty zařadíme také k funkčnímu stylu. Na písně pohlédneme částečně i z hlediska hudebněvědného. Vymezíme jejich hudební žánr a v krátkosti shrneme historii vývoje tohoto žánru na území České republiky. Blíže představíme hudební skupinu Jananas. V praktické části budou jazykové analýze podrobeny vybrané písňové texty ze dvou alb, které doposud hudební skupina Jananas vydala. Zaměříme se na foneticko-fonologickou stránku, morfologickou stránku, dále na lexikum, stránku syntaktickou, ale i na textovou výstavbu jednotlivých písňových textů. Texty budou také z hlediska četnosti slovních druhů porovnány s písňovými texty stejného žánru z 60.-80. let 20. století. V závěru práce se budeme věnovat podrobnějšímu shrnutí a popisu jevů, které...
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.