Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv specifických poruch učení na sebejistotu a sebehodnocení žáků osmých a devátých tříd základní školy
Nohejlová, Jindřiška ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
RESUMÉ Předkládaná rigorózní práce se zabývala žáky osmých a devátých tříd, konkrétně vlivem specifických poruch učení na jejich sebeúctu, sebedůvěru, sekundárně vlivem specifických poruch učení na výběr střední školy. K dosažení cílů bylo využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem sto třicet čtyři osob, a to z řad žáků se specifickými poruchami učení, jejich rodičů a učitelů z druhého stupně základních škol. Některé údaje získané z nestandardizovaných metod byly konfrontovány s výstupy z metod standardizovaných. Výzkumné šetření zdokumentovalo pocity a prožívání žáků s postižením. Nastínilo možnosti dalšího výzkumného bádání. V souvislosti s tím byla zjištěna nízká informovanost laické veřejnosti o možnostech studia žáků se specifickými poruchami učení na středních školách a rovněž velmi slabé povědomí učitelů druhého stupně základních škol na Královéhradecku o legislativních opatřeních týkajících se zájemců se specifickými poruchami učení o studium na středních školách.
Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho utváření osobami působícími ve výchovně vzdělávacím procesu. Snaží se nalézt příčiny, které mohou být důvodem školní neúspěšnosti a neprospívání žáka. Následně nabízí možná řešení, jež mohou vést k formování žákovy osobnosti, k rozvoji jeho sebepojetí a kterých může učitel při vyučování využít. Cílem empirické části je v první řadě prozkoumat vzájemnou souvislost mezi sebepojetím žáka, učitelovým hodnocením úrovně (školního) sebepojetí žáka a prospěchem žáka. Klíčová slova: jáství, osobnost, sebepojetí, učitel, žák, školní úspěšnost a neúspěšnost, sebevědomí, sebehodnocení, pedagogicko-psychologická diagnostika, úroveň (školního) sebepojetí žáka, prospěch

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.