Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika českých rodinných podniků, jejich vliv na výkonnost a tvorbu hodnoty
Srbová, Pavla ; Knápková, Adriana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Rydvalová, Petra (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Mnoho vlastníků rodinných podniků v České republice aktuálně řeší problém první mezigenerační výměny. V této souvislosti se často zabývají otázkou, jakou má jejich podnik hodnotu. Proto je cílem této práce popsat specifika českých rodinných podniků a identifikovat jejich vztah k výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku. V teoretické části práce je na základě literární rešerše vymezen pojem rodinný podnik a jsou zde popsána specifika rodinných podniků. Tato specifika jsou rozdělena do třech oblastí: kontrola rodinného podniku; dlouhodobá udržitelnost rodinného podniku; sociální zodpovědnost majitelů rodinných podniků & rodinné vztahy. Dlouhodobá udržitelnost je klíčovým cílem rodinného podnikání. Aby byl podnik dlouhodobě udržitelný rodinou, pak rodina klade důraz na udržení kontroly nad podnikáním, a to jak vlastnické, tak manažerské. V neposlední řadě je základem fungujícího podniku budování a udržování dobrých vztahů s rodinou, zaměstnanci a okolím podniku (například podpora společensky prospěšných aktivit). Závěry literární rešerše byly využity k vytvoření návrhu třífaktorového modelu specifik rodinných podniků, který byl ověřen na datech získaných dotazníkovým šetřením. Další část teorie je věnována měření finanční výkonnosti a hodnoty rodinného podniku. V této části jsou uvedeny používané ukazatele k měření výkonnosti a je zde představen teoretický způsob stanovení hodnoty podniku se zahrnutím specifik rodinného podnikání. V analytické části práce jsou vyhodnocena specifika rodinných podniků v českých veřejně neobchodovaných mikro, malých a středních rodinných podnicích. V porovnání se zahraničními studiemi mají analyzované podniky krátkou historii; většinou v nich nejsou sestavovány dlouhodobé plány; majitelé jsou často ochotni akceptovat nerodinné investory a při výběru zaměstnanců nemají běžně přednost členové rodiny. Majitelé sice nesestavují strategické plány, přesto mají dlouhodobé cíle a chtějí předat podnik potomkům. Následně byl zkoumán vztah specifik rodinných podniků reprezentovaných faktorovým modelem k finanční výkonnosti rodinného podniku a k jeho schopnosti tvořit hodnotu. Ze získaných dat plyne, že vytvořený faktor rodinnosti reprezentující oblast specifik „sociální zodpovědnost & rodinné vztahy“ má vliv na výkonnost podniku a schopnost vytvářet novou hodnotu pro jejich vlastníky.
Strategie rozvoje rodinného podniku
Šoltová, Dagmar ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strategickým rozvojem rodinného podniku. Teoretický přístup se věnuje základním poznatkům, s jejichž pomocí je zpracována analýza aktuálního stavu podniku. Zároveň jsou představena specifika rodinného podniku. Výsledky strategické analýzy poté slouží jako východisko pro zhotovení návrhů řešení zjištěných nedostatků.
Factors affecting the performance of small and medium-sized family business in the wine sector
Murínová, Anastasia ; Gregar, Aleš (oponent) ; Korytárová, Jana (oponent) ; Váchal, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Two empirical researches have been conducted: qualitative and quantitative. The result of the qualitative research as a pilot study was the understanding of the current situation and creating of a conceptual framework of the family business in the wine sector in the Czech Republic considering the results of a literature research. As a result of the quantitative research, the relationships between the main competitive tactics and family business performance were investigated, moreover, in regard to generational stage of family firms. The open coding was used in the first research. Using the Mann-Whitney U test allowed to determine the significant difference between utilization of competitive tactics by selected family firms with regard to the generational stage. By applying correlation and regression analysis, the research detected the relationships between competitive tactics and family business performance in general and taking into account the generational stage of the selected wine family firms in the Czech Republic.
Rozvoj malého rodinného podniku
Krčmař, Tomáš ; Chalupský, Vladimír (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje rozvoj malého rodinného podniku, jehož podnikatelskou činností je vinařství ve Velkých Pavlovicích. Pro rozšíření podnikání slouží bakalářská práce jako návrh pro založení penzionu.
Rozvoj agroturistiky v zemědělském podniku
Pecinová, Iveta ; Pinnerová, Eliška (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tématem této práce je navržení podnikatelského plánu týkajícího se rozšíření zemědělské činnosti o provozování agroturistiky. V první části práce jsou definovány základní pojmy z oblasti podnikání v zemědělství, drobných rodinných podniků a agroturistiky. V následující části je provedena analýza současného stavu zemědělského podniku. Na základě získaných informací je v praktické části zpracován podnikatelský plán na rozvoj agroturistiky v zemědělském podniku.
Návrh rozvoje rodinné vinotéky ve městě Prostějov
Obořilová, Tereza ; Procházková, Lenka (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současného stavu rodinného podniku Vinotéka Rek a vyúsťuje v návrh strategie jeho dalšího rozvoje. První, teoretická část se zabývá teoretickými východisky se zaměřením na rozvoj a růst podnikání zejména malých a rodinných firem, kontext strategického řízení v rámci rozvoje firem a dále na vybrané analyticko-výzkumné metody, které zkoumají vnitřní, vnější a tržní prostředí firmy. Druhá, analytická část práce obsahuje praktickou aplikaci metod na vybraný podnik, stanovení klíčových faktorů a dopadů na podnik a zhodnocení celkových výsledků pro následný výběr vhodné varianty rozvoje. Třetí, návrhová část staví na výsledcích analýz a zpracovává vybranou variantu strategie rozvoje včetně implementačních kroků a přínosů z návrhů.
Rozvoj malého rodinného podniku
Baranyiová, Lucie ; Hrdinová, Lenka (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce s tématem „Rozvoj malého rodinného podniku“ se bude zabývat rozvojem rodinné restaurace Mazaný anděl, která se nachází v městě Brně v Jihomoravském kraji. Záměrem bude inovace z hlediska vylepšení v rozšíření služeb rozvozem teplého jídla a lahvových vín. Společnost bude podrobena analýze SWOT, SLEPT, Porterově analýze apod. Závěrem této práce by měla být aplikace vylepšení a změn v tomto podniku.
Strategie rozvoje technologického rodinného podniku
Kuběnová, Lucie ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na strategický rozvoj technologického rodinného podniku Karel Kuběna s.r.o. působícího v oboru oční optiky. Nejdříve vymezuje a vysvětluje základní pojmy související s řešenou problematikou. Podrobněji se zaměřuje na specifika rodinných podniků a popis jednotlivých strategických analýz. Zjištěné informace jsou využity ke zpracování strategické analýzy, jejíž výsledky vedou k návrhu strategie rozvoje a dalšího směřování podniku za účelem upevnění jeho pozice na trhu.
Strategie rozvoje rodinného podniku
Hrachovec, Lukáš ; Němec, Vojtěch (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomové práce pojednává o strategii rozvoje rodinného podniku Trojkámen s.r.o., který poskytuje ubytovací a restaurační služby. Na základě analýz současného stavu rodinného podniku, vnějšího prostředí, strategie a vize rodiny, navrhnu možnosti budoucího rozvoje rodinné společnosti.
Rozvoj malého rodinného podniku
Nováková, Eliška ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem malého rodinného podniku. Teoretická část obsahuje podklady z oblasti podnikání. Následuje analytická část, kde je podrobně popsáno jak vnitřní, tak i vnější prostředí konkrétního podniku. Na základě strategické analýzy je určena jeho pozice a následně jsou navrhnuty věci, které by měly přispět ke zvýšení tržeb podniku. Poslední část zahrnuje několik návrhů, jejichž výstupem by mělo být dosažení vyšších tržeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.