Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu
Babejová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce Zpětná vazba ve vzdělávacím procesu pojednává o formativní zpětné vazbě, jejímž cílem je sdělit žákovi takové informace, které pozitivně ovlivní jeho pokrok, ve chvíli, kdy k němu může dojít. Jedná se tedy o průběžnou a neustále probíhající činnost pedagoga, který monitoruje výsledky i průběh činností žáků tak, aby jim mohl pomoci dosáhnout cíle a celkově formovat jejich osobnost. První část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu zpětná vazba v kontextu pedagogické komunikace. Jsou zde shrnuty funkce, cíle zpětné vazby a různé typologie, s kterými se ve vzdělávacím procesu můžeme setkat. Pozornost je dále věnována problematice práce s chybou, vzdělávacím cílům, vztahu zpětné vazby k hodnocení a úloze formativního hodnocení ve vzdělávacím procesu, jehož podstatou je právě zpětná vazba. Část textu je dále věnována i doporučením, jak se zpětnou vazbou pracovat, čemu se vyvarovat tak, aby její účinnost byla co největší. Druhá část, empirická, se zabývá šetřením způsobů práce celkem deseti učitelek prvního stupně ZŠ se zpětnou vazbou. V podobě případové studie sleduje, jak učitelé ke zpětné vazbě přistupují, jaké podoby a postupy používají a čeho jejím prostřednictvím chtějí dosáhnout.
Interakční styl učitele v souvislosti s jeho prací s klíčovou kompetencí k učení
Vach, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je v konkrétním výzkumném souboru zjistit korelační tendence mezi interakčním stylem učitele a jeho mírou poskytování příležitostí k učení se učit. Na základě těchto informací vystavit prototyp interakčního stylu učitele, který má vzhledem k poskytování příležitostí k učení se učit nejlepší předpoklady. První a druhá kapitola obsahuje teoretické podklady. V první kapitole je nahlíženo na klíčové kompetence se zaměřením na klíčovou kompetenci k učení. Druhá kapitola je zaměřena na téma pedagogické komunikace a interakce a je uzavřena pojednáním o interakčním stylu učitele. Ve třetí kapitole jsou zmíněny veškeré podrobnosti k tomuto výzkumu. Jeho metodologie je zakončena výsledky, jejich diskuzí a celkovým závěrem. Na konci práce jsou uvedeny bibliografické odkazy, přílohy, seznamy obrázků a tabulek.
Otázka jako součást pedagogické komunikace
Koukalová, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkami zaznívajícími v rámci pedagogické komunikace. Cílem této práce je analyzovat výukový dialog na prvním stupni základní školy s důrazem na funkci, typ a frekvenci učitelských a žákovských otázek. Kromě teoretických poznatků týkajících se funkce, frekvence a typologie otázek je zohledněna rovněž problematika pauzy ponechané po položení otázky, určování žáka, který má odpovídat, kvality žákovy odpovědi a učitelovy reakce na ni. Teoretická východiska jsou doplněna o výzkum založený na analýze videozáznamu tří vyučovacích hodin a rozhovorech s učiteli. Jedním z klíčových výsledků výzkumu je zjištění, že učitelův styl kladení otázek je determinován jeho pojetím výuky a stanovovanými cíli.
Možnosti a meze využití ICT ve výuce
Cypriánová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Možnosti a meze využití ICT ve výuce klíčová slova: ICT (Informační a komunikační technologie - netbooky, interaktivní tabule, PC apod.), pedagogická komunikace, vyučovací metody učitele, a organizační formy práce, zúčastněné pozorování Diplomová se zabývá problematikou využití informačních a komunikačních technologií ve výuce - jejich možnostmi a mezemi. Teoretická část obsahuje přehled využití vybraných druhů ICT, metodiku a didaktické aspekty při používání ICT a projekty v oblasti zavádění ICT do výuky. V empirické části práce je proveden výzkum zaměřený na žáky 2.stupně. Výzkum je proveden metodami zúčastněného pozorování doplněného upřesňujícími rozhovory s učiteli a žáky a videozáznamy vyučovacích hodin. Cílem výzkumu je zaměřit se na pedagogickou komunikaci učitele se žáky (se zřetelem na verbální a nonverbální komunikaci), vyučovací metody učitele a organizační formy práce, způsoby používání ICT ve výuce na jedné pražské základní škole se žáky 2.stupně, a následně interpretovat zjištěné výsledky.
Analýza verbální komunikace ve výuce odborných předmětů na střední škole
STRAKOVÁ, Ilona
Bakalářská práce předkládá námět na dlouhodobější pozorování verbální komunikace ve výuce odborných předmětů. Teoretická část charakterizuje pedagogickou komunikaci se zaměřením na verbální komunikaci ve vztahu k vyučovacím metodám a organizačním formám vyučování využívaných při výuce na střední škole. Navazuje část výzkumná, která se zaměřuje velmi autenticky na průběh verbální komunikace přímo ve výuce odborných předmětů. Hlavním zdrojem výzkumu je videozáznam z konkrétních vyučovacích hodin v návaznosti na pozorování jednotlivých aspektů, forem a výskytu četnosti verbální komunikace učitelů a žáků. Nahlédnutí přímo do děje vyučovací hodiny je velkou inspirací a sebereflexí nejen pro mě samotnou, ale i pro učitele kolegy. Celkový pohled ve výzkumné části dotváří dotazníky pro učitele a žáky, kteří ještě v písemné formě vyplňují své názory a hodnocení na verbální komunikaci odborných předmětů. Osobní kontakt s učiteli a žáky střední školy přímo ve výuce mi přinesl aktuální pohled na danou problematiku mé bakalářské práce.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
Komunikační paradigma internetu a jeho důsledky pro pedagogickou komunikaci
ŠEFRÁNYOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá fenoménem internetu především ve smyslu jeho komunikačního paradigmatu. Snaží se popsat a objasnit komunikační funkci internetu, rozlišit a popsat základní principy komunikace na internetu, definovat pojem virtualita a nakonec najít vztah mezi interpersonální a mediovanou komunikací. Větší kapitola se bude věnovat i komunikaci pedagogické a závěr práce vyvodí důsledky internetové komunikace na komunikaci pedagogickou.
Neverbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
FESSLOVÁ, Tereza
Pedagogická komunikace je prostředkem k realizaci výchovy a vzdělávání. Aby splňovala tyto předpoklady, musí se verbální a neverbální komunikace vzájemně doplňovat. Hlavním tématem této bakalářské práce, je tedy pedagogická komunikace a její důležitá složka - neverbální komunikace, která je nedílnou součástí pedagogické praxe. Cílem práce je zjistit, s jakými problémy v neverbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají. V teoretické části bude popsána v prvé řadě komunikace jako celek, dále pedagogická komunikace a její rozdělení. Budou zde charakterizováni žáci Středních odborných učilišť, odborný výcvik na Středním odborném učilišti a budou zde popsány problémy, se kterými se v neverbální komunikaci na odborném výcviku setkáváme. Praktická část bude zpracována pomocí dotazníkového šetření učitelů Středního odborného učiliště, kde zjistíme, jaké jsou problémy v neverbální komunikaci na odborném výcviku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.