Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dynamické změny v terénu
Dvořák, Radim ; Bílek, Václav (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem, realizací a analýzou modelu pro dynamickou deformaci terénu. Je popsán současný stav problematiky dynamických změn terénu v prostředí OpenSceneGraph a je uveden dostupný relevantní software TDS, který umožňuje adaptovat terén podle nově přidaných objektů. Zvláštní důraz je kladen na návrh modelu pro fyzikální deformace terénu, které jsou způsobeny pohybujícím se tělesem nebo explozí výbušniny. Výsledky simulačních testů jsou prezentovány a na základě analýzy modelu jsou navrženy a realizovány optimalizace, které mnohonásobně zefektivňují výsledný algoritmus.
3D uživatelská rozhraní
Hradečný, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá 3D uživatelskými rozhraními. Jsou v ní představeny některé existující přístupy k těmto rozhraním. Dále uvádí různé druhy vstupních a výstupních zařízení sloužících pro interakci člověka s počítačem. Hlavním předmětem práce je návrh, implementace a testování aplikace demonstrující koncept prohlížeče hierarchických struktur, který je předveden na souborovém systému. K jejímu vytvoření byl využit soubor nástrojů OpenSceneGraph. Nakonec jsou zde také zmíněny ohlasy uživatelů na toto rozhraní a možnosti jeho dalšího vývoje.
Měření geometrických parametrů 3D modelů
Svoboda, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice měření základních geometrických vlastností na modelu pomocí knihovny OpenSceneGraph. Implementováno bylo jednoduché získávání hodnot vzdáleností a velikostí úhlů jak na tělese, tak v promítnuté rovině, definované uživatelem. Nechybí potřebná teorie pro měření v eukleidovském prostoru, ani vysvětlení použitých metod a konstrukcí pro implementaci pomocí Open Scene Graph knihoven. Práce zahrnuje jednoduché přiblížení použití knihovny OpenSceneGraph pro potřeby zadání. Součástí je také dokumentace a návod k ovládání.
3D browser fotografií
Horváth, Zsolt ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Dnešní prohlížeče fotek již nejsou jen obyčejnými prohlížeči. Pravidelně se objevují inovace jako například sdílení fotek na internetu, sociálních sítích nebo jejich zobrazení v 3D. Naším cílem bylo vyzkoušet nové, ještě neexistující, 3D zobrazení. Porovnat ho s již existujícími a testovat jeho výhody i nevýhody. Byla vytvořena aplikace s podporou čtyř zobrazení, dvou již existujících a dvou zcela nových, s použitím OpenSceneGraph v jazyce C++. Nová řešení jsou založena na principu attraktory, tedy magnetů, které k sobě přitahují fotky podle zadaných parametrů. Aplikaci vyzkoušelo osm lidí. Každý dostal své úkoly, které musel splnit, a dotazník, který vyplnil. Z těchto úloh byly vyvozeny informace o použitelnosti, intuitivnosti a efektivitě. Výsledky ukazovaly, že existující řešení byla efektivnější, tato efektivita ale klesala s rostoucím počtem fotek. Při malém množství byla existující řešení dvakrát efektivnější.
Nejkratší cesta mezi dvěma body po povrchu objektu
Mezera, Lukáš ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Hledání nejkratší cesty patří mezi základní problémy řešené v počítačové geometrii. Optimálním řešením je výpočet pomocí Dijkstrova algoritmu. Existuje ale i celá řada aproximačních algoritmů, které je také možné pro výpočet nejkratší cesty použít.
Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph
Ondruška, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
Simulace a 3D vizualizace horské dráhy
Ondrůj, Daniel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je simulace a vizualizace horské dráhy. Konkrétně tedy simulace sil působících na vozík během jeho pohybu po dráze. Dále vizualizace těchto sil a celé scény s dráhou. Grafická část je řešena pomocí grafického toolkitu OpenSceneGraph. Ten umožňuje vytvořit scénu pomocí stromové struktury a scénu tak navrhnout pomocí jednotlivých objektů. Implementace programu je v jazyce C++.
Algoritmy pro zjednodušování modelů
Milata, Václav ; Španěl, Michal (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá použitím OpenSceneGraphu, nástroji pro LOD a algoritmy pro zjednodušování modelů. Výsledkem je prototyp hry a aplikace pro demonstraci algoritmů.
Programovatelné shadery v OpenSceneGraph
Czompál, Zsolt ; Španěl, Michal (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Dnešní grafické procesory mají programovatelné jednotky, tzv. shadery. Programováním těchto shaderů dosáhneme lepších výsledků, něž kdyby náš grafický efekt nebo program běžel na procesoru. Existují různé programovací jazyky právě pro programování shaderů. V této práci byl zvolen jazyk GLSL (OpenGL Shading Language) s OpenSceneGraph. Hlavním úkolem následujících kapitol bude demonstrace práce se shadermi v OpenSceneGraph a implementace vybraných grafických efektů (anisotropic lighting, morphing, vlnění trávy).
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Filip, Jan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. V případě jakékoli nepřesnosti při detekci lze měnit některé parametry a metody, kterými bude možné ovlivnit přesnost detekce. Program bude importovat model ve formátu STL a následně uživateli umožní v prohlížeči prohlédnout výsledek detekce. Detekované modely zubů bude možno exportovat ve formátu STL a to jednotlivě, či dohromady. Implementačním jazykem bude C++, kompilátorem GNU C v distribuci MinGW, toolkitem pro práci s 3D modelem bude MDSTk a zejména jeho část VectorEntity. Pro zobrazení 3D scény bude užit toolkit OpenSceneGraph. Aplikace bude vyvíjená hlavně pro OS MS Windows, ale díky užití GNU nástrojů by měla být na úrovni zdrojových kódů dobře přenositelná na jiné OS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.