|
Lávka pro pěší v Kyjově
Maleňák, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh ocelové, nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Lávka přemosťuje železniční trať v Kyjově. Budou vypracovány dvě varianty řešení nosné konstrukce. Výsledná varianta bude podrobně zpracována. Jedná se o lávku s celkovým rozpětím 35 m a šířkou 3 m. Nosnou konstrukci tvoří dva obloukové, hlavní nosníky, které jsou spojené s mostovkou pomocí závěsů. Stabilita konstrukce je zajištěna podélným ztužením pod mostovkou a mezi oblouky. Posudky konstrukce byly prováděny dle platných norem.
|
|
Obloukový most přes dálnici
Olšák, Martin ; Trenz, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh obloukového mostu přes dálnici. Byla zvolena samokotvená konstrukce s rozpětím oblouku 60 m a lichoběžníkovou mostovkou z předpjatého betonu. Zatížení je vypočteno pomocí softwaru Scia Engineer včetně časové analýzy fází výstavby. Nosná konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Statické posouzení je provedeno ručním výpočtem dle normy ČSN EN 1992-2. Součástí práce je výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
|
|
Ocelová konstrukce mostu na pozemní komunikaci
Vlček, Radek ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh ocelové nosné konstrukce mostu o rozpětí 31+74+31m s dolní mostovkou převádějící silnici II. třídy v oblasti města Olomouc. Mostovka je tvořená ocelobetonovou deskou spřaženou s příčníky. Řešení bylo zaměřeno na použití obloukové konstrukce ve střední části mostu s různým nakloněním oblouků vůči vodorovné středové ose mostu. V rámci řešení byly vypočítány čtyři varianty. Nejvýhodnější z nich byla vybrána a detailněji zpracována. Výpočty jsou zpracovány podle platných normativů ČSN EN.
|
|
Obloukový most přes dálnici
Pěkník, Robin ; Zobek, Svatopluk (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh silničního mostu přes dálnici D1 u města Přerov. Ze tří navržených variant byl pro podrobnou analýzu vybrán most se samokotvenou obloukovou konstrukcí, která je výhodná pro hluboký zářez. Betonový most je navržen a posouzen dle platných Eurocodů. Součásti práce je detailní statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu. Výpočet je proveden v programu Scia Engineer včetně časové analýzy (TDA). Posudky konstrukce jsou vypracované v programu Excel nebo ručně.
|
|
Obloukový most přes rychlostní komunikaci
Vaněk, Štěpán ; Štefan, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh obloukového mostu přes rychlostní komunikaci. Most tvoří trámová konstrukce mostovky o třech polích a ocelobetonový oblouk. Mostovka je na okrajích vetknutá do základů a uprostřed zachycena na visutých kabelech. Most je nesen kombinací předpínacích lan a visutých kabelů uchycených na ocelobetonovém oblouku. Visuté kabely jsou zešikmeny vzhledem k příčnému směru mostu a v podélném směru jsou ve směru oblouku. Model celé konstrukce byl zhotoven ve výpočtovém programu SCIA ENGINEER 2011. Návrh je dle příslušných platných norem.
|
|
Vybrané části stavebně technologického projektu realizace obloukového mostu
Gurgul, Roman ; Štěpán, Richard (oponent) ; Motyčka, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce zabývá stavebně technologickou přípravou mostního objektu SO-201. Most o délce 86m se nachází v extraviláně na území města Nitra na Slovensku. Mostní objekt je součástí stavby Rychlostní cesta R1 Nitra, západ - Selenec. Most je tvořen samokotvenou obloukovou konstrukcí s mezilehlou mostovkou. Mostní nosná konstrukce je tvořena ocelovými oblouky vyplněnými betonem, ocelovými nosníky a příčníky se spřaženou železobetonovou deskou.
|
|
Silniční most
Doležal, Martin ; Barnat, Jan (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ocelové nosné konstrukce silničniho mostu o rozpětí 48,5m s dolní mostovkou převádějící místní komunikaci přes řeku Dyji ve městě Znojmě. Byly navrženy tři varianty řešení obloukového mostu. Nejekonomičtější byla vyhodnocena a detailně provedeno statické posouzení jednotlivých částí a detailů. Podrobně řešená varianta je most s volně stojícími oblouky a dolní mostovkou se spřaženými příčníky. Rozpětí mostu je 48,5m, šířka mostu je 11,5m, volná šířka hlavního dopravního prostoru je 6,5m. Vzepětí oblouku 8,0m
|
| |
|
Návrh a provedení diagnostiky objektu
Dušek, Erik ; Žítt, Petr (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá diagnostickým průzkumem silničního železobetonového mostu evidenčního čísla 325-021 v Hostinném v Královéhradeckém kraji. Cílem je návrh a částečné provedení diagnostického průzkumu. Součástí práce je vizuální prohlídka mostu a zjištění dostupné projektové dokumentace. Závěr práce je věnován vyhodnocení výsledků průzkumu a návrhu možných oprav.
|
|
Posouzení železobetonového mostu
Řeháček, Jakub ; Panáček, Josef (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením železobetonového mostu. Most slouží k převedení místní komunikace přes řeku Svratku. Most je řešen jako obloukový s táhlem a dolní mostovkou. Délka přemostění je 24,8 m. Zatížení a posouzení je řešeno dle EN norem.
|