Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeřáb radiální portálový
Dias, Aleš ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Smyslem této diplomové práce je kompletní návrh radiálního portálového jeřábu, včetně důležitých pevnostních výpočtů dle norem a kontrola pomocí programu ANSYS Workbench. Maximální nosnost je 1 500 kg při délce vyložení ramene 12 000 mm a výšce zdvihu 3 600 mm. Jeřáb je řešen jako plně otočný a rozsah otáčení je tedy 360°. Práce obsahuje také výběr vhodného kladkostroje z katalogu výrobců včetně příslušenství, pojezdových kol, všech důležitých komponent a také MKP analýza konstrukce.
Hnací ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru
Vítek, David ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru se zadanými parametry pro hlavní válec (vrtání, zdvih, atd.). Práce je rozdělena na několik částí: kinematika hvězdicového motoru, tvorba 3D modelů, silové působení na ojnice, vyvažování motoru. Poslední část práce je věnována tvorbě MKP modelu, napěťové analýze a stanovení únavové bezpečnosti u vybraných dílů.
Pevnostní návrh dvojice výměníků tepla
Pernica, Marek ; Buzík, Jiří (oponent) ; Naď, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostním návrhem dvojice výměníků tepla umístěných nad sebou v souladu s normou ČSN EN 13445. V úvodu práce je provedena stručná rešerše zaměřená na výměníky tepla se svazkem trubek v plášti. Samotný návrh byl proveden nejprve metodou podle vzorců (DBF), která byla následně ověřena s využitím specializovaného softwaru Sant´Ambrogio. Tato metoda ovšem nedokáže dokonale popsat specifickou konstrukci a uložení zadaného zařízení, proto byly provedeny kontrolní analýzy významných zátěžných stavů pomocí MKP s následným hodnocením výsledků pomocí kategorizace napětí.
Komplexní pevnostní návrh kondenzátoru
Denk, Jakub ; Naď, Martin (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním pevnostním návrhem parního kondenzátoru. Cílem práce je provést pevnostní výpočty vybraného provozního stavu, poskytnout představu o možnostech řešení, doporučení a také upozornit na úskalí těchto výpočtů. Tepelně-hydraulický výpočet kondenzátoru je proveden v softwaru HTRI. Pevnostní výpočty se řídí normou ČSN EN 13445. Nejprve je proveden pevnostní výpočet v softwaru ANSYS Workbench, zohledňující také teplotní zatížení. Pevnostní výpočet je v dalším kroku proveden také v softwaru Sant´ Ambrogio. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky výpočtů a poskytnuty návrhy pro možnou navazující práci.
Návrh vřeteníku soustruhu
Sovadina, František ; Marek, Tomáš (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí vřeteníků soustružnického centra. Cílem je navrhnout vřeteno o výkonu 20 kW a maximálních otáčkách 5000 1/min. Rešeršní část práce je zaměřena na popis základních parametrů vřeteníku a soustružnických center potřebných pro konstrukci vřeteníku a obsahuje rozbor dostupných vřeten na trhu. Další část práce se zabývá volbou a výpočtem řezných podmínek a potřebných parametrů. Analytické výpočty jsou následně ověřeny pomocí MKP analýzy. Nakonec byl vypracován 3D model a výkresová dokumentace vřeteníku.
Simulační analýza nosiče předního kola formulového vozidla
Gach, Jakub ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zavěšení předního kola, přesněji pak konkrétního prvku, těhlice. Popisuje základní požadavky na konstrukci, rozdělení těhlic, jejich způsob výroby a druhy použitých materiálu. V krátkosti se zmiňuje o topologické optimalizaci a její dvou optimalizačních metodách. Zabývá se rovněž dynamikou jízdy vozidla pro jízdní stavy – stojící vozidlo, brzdění a zatáčení. V praktické části se práce zaměřuje na určení zátěžných účinků na těhlici při výše zmíněných jízdních stavech s využitím MBS softwarů. Ke konci práce jsou pro zatěžování ze strany kola a strany zavěšení nápravy provedeny MKP analýzy napjatosti a deformace, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
Návrh ojnice vznětového leteckého motoru
Maršálek, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním návrhem ojnice dvoudobého vznětového motoru s ohledem na minimalizaci její hmotnosti. Celkem jsou zde navrženy tři varianty, pro které jsou realizovány pevnostní analýzy a stanoveny součinitele únavové životnosti. Na základě výsledků vypracovaných analýz a posouzení všech hledisek je vybrán nejvhodnější návrh, na jehož základě je vyhotoven výrobní výkres. V závěru jsou navržena hydrodynamická kluzná ložiska, která jsou nedílnou součástí každé z ojnic.
Zástavba pohonné jednotky LYCOMING do letounu Bristel UL
Kročil, Petr ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zástavby motorové jednotky typu Lycoming do dvoumístného letounu kategorie VLA (velmi lehké letouny). V první části práce jsou popsány charakteristiky dosavadně vyráběných letounů Bristell. Následně je pomocí vícekriteriálního rozhodování proveden rešeršní výběr nově zastavované pohonné jednotky. Pro vybranou jednotku je vypočten hmotový a centrážní rozbor a letové výkony. Dále je navržena konstrukce lože pro zavěšení motoru na drak letounu. Dle přepisu CS-VLA a CS-23 je stanoveno zatěžování lože, pro následné provedení pevnostní kontroly. Poté je v práci navržena kapota vhodná pro chlazení motoru a klimatizování kabiny. V další části je navržena kompletní palivová soustava. Celou práci uzavírá finanční nákladnost remotorizace a provozu letounu.
Zážehový pětiválcový hvězdicový letecký motor
Donutil, Jan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh konfigurace hvězdicového pětiválcového motoru se zaměřením na klikové ústrojí. Rozebírána je problematika kinematiky klikového mechanismu s vedlejší ojnicí, problematika silového působení a vyvažování setrvačných sil. Dále je popisován postup MKP analýzy a v závěrečné kapitole je stanovena bezpečnost vybraného komponentu.
Rozbor únosnosti vybraných svařovaných konstrukčních uzlů zatěžovaných staticky a cyklicky
Peč, Michal ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Svařování je hojně využívaná metoda spojování součástí díky své efektivitě, ekonomičnosti a téměř nekonečným možnostem typů spojení. Velká variabilita geometrických konfigurací svarů je problematická vzhledem k posouzení svarového spoje. V závislosti na této problematice vznikla tato diplomová práce zaměřená na posouzení svarových spojů staticky a cyklicky. Práce se v první částí zabývá rešeršní studií používaných metod hodnocení svarů a v závislosti na zjištěných možnostech je následně vybrána americká norma AISC pro posouzení svarových spojů. Metoda je aplikována do MKP a pomocí ní jsou vyhodnoceny jednoduché svarové spoje. Pomocí MKP jsou spočteny tři příklady na nichž je provedena srovnávací analýza. Srovnání se provádí s analytickým řešením na základě změn parametrů výpočtového modelu. Změny se týkají především materiálových vlastností, velikostí sítě a dělení svarů na segmenty. Na základě poznatků z jednoduchých analýz byla metoda rozšířena na obecnější rovinné svarové spoje s možností stanovení maximální zatěžující síly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.