Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti použití motorů koncepce Propfan v letecké dopravě
Polák, Andrej ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je psaná rešeršní formou a pojednává o leteckých motorech koncepce propfan. Po představení samotné koncepce se první část zabývá principem fungování motorů a jejich propulsní účinností. Druhá část stručně popisuje konstrukci těchto motorů se zaměřením na specifické části odlišující motory koncepce propfan od ostatních leteckých motorů. Následně jsou shrnuty vlastnosti těchto motorů, popsány jejich výhody a nevýhody spolu s moţnostmi eliminace nevýhod. Nakonec je stručně popsána historie vývoje koncepce propfan.
Termodynamika turbovrtulových motorů
Halama, Tadeáš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou termodynamiky turbovrtulových motorů. V úvodu je čtenář seznámen s historií leteckých motorů, po které následuje porovnání pístových a turbovrtulových motorů. V této části je také popsán princip práce těchto motorů, jejich hlavních charakteristik a především výhod. Hlavní část práce je věnována samotné termodynamice turbovrtulového motoru, hlavně z hlediska algoritmu výpočtu. V této části nebylo opomenuto odvození vztahu pro tahovou sílu vrtulového pohonu. Poslední část popisuje současné vývojové trendy při navrhování a samotné konstrukci letadlových pohonných jednotek spolu s přednostmi turbovrtulového pohonu.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru
Ošmera, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce s názvem Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru je návrh uspořádání klikového ústrojí plochého osmiválcového motoru se zadanými základními parametry. Práce se zabývá návrhem konfigurace klikového mechanismu a pořadí zážehů, návrhem vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, koncepčním konstrukčním návrhem klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Dále se tato práce věnuje výpočtu torzních kmitů klikového mechanismu.
Návrh malého proudového motoru do 1kN tahu
Gongol, Jakub ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na téma malých proudových motorů. Práce je rozdělena na rešeršní a výpočtovou část. V rešeršní části se zabývá jak různými konfiguracemi proudových motorů, tak i oblastmi jejich použití. Hlavní část práce je výpočtová, kde bude navržen kompresor, turbína a výstupní tryska v takové konfiguraci, ve které bude motor při návrhovém režimu dávat tah 1kN. Dále bude vypočtena charakteristika motoru v mimonávrhových režimech, která dá představu o tom jak se motor bude chovat za provozu.
Snižování hlučnosti leteckých motorů
Čirka, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Letecká doprava ovplyvňuje v modernej spoločnosti každodenný život, a to nielen úžitkom z efektívneho cestovania, ale aj negatívnym dopadom na životné prostredie, teda nás ľudí. Pre tento dôvod som sa rozhodol zaoberať v mojej práci znižovaním hlučnosti leteckých motorov. Výskum v tejto oblasti pomáha zvyšovať komfort cestovania, no nemalým ukazateľom sú aj obydlia v okolí letísk, kde sú ľudia zasiahnutí leteckým hlukom v najväčšej miere. Aby sme dokázali problematiku pochopiť, je dôležité poznať ako je vlastne hluk definovaný. Prvá časť bakalárskej práce obsahuje vysvetlenie zvuku a z neho spôsobeného hluku. V práci sú zahrnuté tiež spôsoby merania hluku a opatrenia, ktorými sa hluk darí znižovať. Najväčší úspech zaznamenala metóda tzv. variabilných Chevronov, ktoré sa dokážu prispôsobiť rôznym letovým režimom, a tým pomáhajú nielen znížiť hluk, ale aj zachovať ťah motoru, či znížiť spotrebu paliva v konštantnej letovej hladine. V štvrtej kapitole práce sa dočítate o predpisoch, ktoré upravujú podmienky pri tvorbe leteckého hluku. Dôležitým faktorom pri tvorbe noriem na hluk je samotný proces testovania lietadiel, preto som tiež zhrnul princípy a metódy testovania, akými sa riadia letecké agentúry.
Návrh kanálu olejového chladiče pro modernizovanou motorovou gondolu letounu L410NG
Fazekaš, Slavomír ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práca p opisuje návrh kanálu chladenia pre zás tavbu nového motora do lietadla L-410NG. Na jprv b ol vytvorený na základe analytického výp o čtu mo del kanála, ktorý b ol následne p o drob ený CFD analýze. Na záver sú p orovnané charakteristiky prúdenia analytického výp o čtu s CFD analýzou a p opísané možnosti zlepšenia prúdenia pre ďalšie mo difikácie kanála.
Návrh proudového motoru do 1 kN tahu s vodíkem jako palivem
Mikulenka, Karel ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
V této práci je čtenář obeznámen s historickým vývojem leteckých turbínových motorů využívajících vodík jako palivo. Je proveden výpočet tepelného oběhu malého motoru s tahem do 1 kN, jenž je v dnešní době využívaný pro balistické střely nebo cvičné drony. Na základě zadaných parametrů je vybrán typ kompresoru, a sice radiální. Výpočet parametrů radiálního kompresoru a jeho kontrola v software EES. Uvedení problematiky spalovacích komor pro letecké motory a výpočet bilance spalovací komory. Výpočet turbínové části motoru a návrh jejího lopatkování. Výpočet trysky pro expanzi do atmosféry a příslušný tah motoru. Porovnání dosavadních projektů zabývajících se vodíkovým pohonem v letectví s jejich konvenčním protějškem a porovnání jejich proveditelnosti vůči projektům, využívajícím jiných obnovitelných paliv.
Motory pro ultralehké letouny
Voltr, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shromážděním informací o pohonných jednotkách pro ultralehké letouny. Pojednává o jejich konstrukčních řešeních, technických parametrech a využitelnosti. V další části najdeme porovnání těchto jednotek podle charakteristických parametrů. Součástí práce je také stručně popsána historie, legislativa a problematika ultralehkých letounů a jejich pohonných jednotek.
Obecné zásady při transformaci leteckého turbokompresorového motoru na aeroderivát
Pokorný, Šimon ; Poláčik, Ján (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této bakalářské práce je popis obecných zásad transformace leteckého turbokompresorového motoru na aeroderivát. Součástí práce jsou elementární funkční principy a konstrukční provedení spalovacích turbín využívaných pro letecké aplikace. Na ně navazují stacionární pohonné jednotky určené pro produkci elektrické energie. Poslední kapitola práce uvádí samostatné transformační postupy při změně leteckého proudového motoru na aeroderivát.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.