Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Návrh podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je výběr nejvhodnějšího typu podvozku s lyžemi pro daný letoun kategorie STOL a návrh instalace tohoto podvozku na letoun při dodržení platných předpisů a parametrů požadovaných výrobcem letounu. První část práce je čistě teoretická a probírá používaná uspořádání a konstrukční řešení podvozků s lyžemi. Praktičtější druhá část se zabývá průzkumem současného trhu, jehož výsledkem je sestavení přehledu dostupných podvozků vhodných pro daný letoun. Dalším postupem v této části práce je redukce dostupných možností, která vyúsťuje ve výběr nejvhodnějšího typu. Závěrem je poté návrh instalace vybraného typu podvozku na letoun.
Návrh podvozku malého dvoumístného letounu
Trojánek, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou podvozku letounu za splnění podmínek předpisu CS-23, neboť stávající přistávací zařízení není možno v souladu s tímto předpisem certifikovat. V prvé řadě řeší, jaký typ podvozku je pro toto zadání optimální s ohledem na technickou a eko-nomickou náročnost. Následně po vybrání vhodného typu podvozku s tlumičem se zabývá jeho návrhem a výpočtem zatížení. Poslední část řeší pevnostní kontrolu a následné úpravy vycháze-jící právě z této kontroly.
Návrh podvozku pro repliku letounu Fokker Eindecker III
Mach, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout přistávací zařízení pro historickou repliku letadla Fokker Eindecker III tak, aby co nejvíce odpovídalo originálu. Práce obsahuje výpočet pro stanovení reakčních sil na kola podvozku, koncepční návrh hlavního podvozku a pevnostní kontrolu jeho hlavních částí pro daný typ letadla. Dále jsou zde uvedeny základní typy přistávacích zařízení a jejich zhodnocení.
Návrh úpravy letadla WT10 Advantic s pevným podvozkem dle předpisu CS-23
Kubiena, Jaromír ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabýváme návrhem vhodné varianty tlumiče pro daný typ konstrukce hlavního podvozku letounu WT10 Advantic. Následně se zaměříme na konstrukční řešení vybrané varianty hlavního podvozku. Pro nově vybraný hlavní podvozek získáme případy zatížení při přistání, které spočítáme podle stavebního předpisu CS-23. Dále provedeme konstrukční návrh tlumiče a vypočteme plochu kataraktu tlumiče na základě získaných zatížení během přistání. Sestavíme a numericky vyřešíme pohybové rovnice popisující pohyb letounu s novým podvozkem během přistání. Na závěr provedeme pevnostní kontrolu přistávacího zařízení včetně tlumiče.
Návrh podvozku VUT200 TwinCobra
Novák, Josef ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh variant konstrukčního řešení uspořádání a zatahování hlavního podvozku letounu VUT200 TwinCobra. Pro každou variantu je určen rozvor respektive rozchod podvozkových noh v závislosti na poloze hlavního podvozku, která je volena vzhledem k možnostem zatažení podvozku do draku letounu. Pro vybranou variantu jsou sledovány další cíle diplomové práce - určení případů zatížení při přistání podle požadavků předpisu CS 23 a pevnostní analýza dílců podvozkové nohy. Součástí práce je přehled zatahování podvozků srovnatelných letounů.
Landing gear design for single-engine four-seat aircraft
Pauliny, Jozef ; Vaněk, František (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
The purpose of this project is the design of a fixed tricycle landing gear for a single-engine, four-seat, all composite airplane adhering to the CS-23 Certification Specifications, by which it is intended to be certified. This includes the design of composite spring main landing gear struts, in combination with an oleo nose landing gear strut. The design process is divided into five specific phases; design requirements, preliminary design, detailed design, production planning, and prototype testing. Individual load condition are calculated in the preliminary design phase. The detailed design includes stress analysis of individual components. The prototype testing phase defines an acceptable method used to prove compliance with certification specifications. The study concludes with detailed technical documentation.
Regálový zakladač pro ukládání palet v automatickém skladu
Javůrek, František ; Kozok, Zbigněv (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem předložené práce byl návrh nové typové řady regálových zakladačů v rozmezí od 8 do 36 m pracujících v plně automatizovaných skladech. Použitím plně automatizovaných skladů již odpadá jakýkoli lidský zásah do uspořádání palet ve skladu, vše má na starost řídící systém. Tyto sklady jsou velice efektivní, šetří čas i peníze. Vzhledem k bezpečnostním požadavkům je třeba zajistit pravidelné kontroly celého systému. Nejprve byl v práci proveden stručný úvod do dané problematiky včetně popsání základních částí regálového zakladače. Dále byly provedeny příslušné výpočty pro tažný prostředek a jeho pohon, navrženy pohony pro pojezd a pomocí metody konečných prvků provedeny pevnostní výpočty nosného sloupu regálového zakladače. V poslední části práce je zpracován návrh bezpečnostního konceptu.
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
Koncepce přistávacího zařízení
Greň, Martin ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce rešeršního typu se zabývá přehledem koncepcí leteckých přistávacích zařízení. Rozbor bude proveden jako obecný přehled jednotlivých uspořádání s jejich výhodami, nevýhodami a pouţitím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.