Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh stezky pro cyklisty, bruslaře a pěší kolem řeky Svratky v Bystrci
Fischer, Michal ; Wendrinski, Jacek (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou studie zabývá návrhem cyklostezky a stezky pro bruslaře a chodce podél toku řeky Svratky. V současnosti se v daném okolí nachází pouze komunikace pro pěší. V této práci je zpracováno nové řešení, které je rozděleno do tří úseků. Návrh prvního a třetího úseku počítá s vybudováním dvou nových cyklostezek a druhý úsek kopíruje stávající komunikaci.
Mateřská škola FUTURUM
Bretterová, Anna ; Klimecký, Martin (oponent) ; Gerö, Jiří (vedoucí práce) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je návrh mateřské školy v Brně, Masarykově čtvrti. Řešený pozemek je součástí školního areálu, kde již stojí Cyrilometodějská církevní základní škola a Cyrilometodějské gymnázium. Pozemek je svažitý východním směrem. Tomu odpovídá návrh budovy se dvěma nadzemními a jedním podzemním podlažím. Jedná se o novostavbu předškolního zařízení o dvou odděleních, s kapacitou 24 dětí na jedno oddělení, bez vlastní kuchyně (jídlo bude připravováno v kuchyni pro základní školu a gymnázium a poté dopraveno do navrhovaného objektu mateřské školy). Objekt je situován do východní části pozemku a západní část slouží jako zahrada pro děti. Bezbariérový vstup do objektu z ulice Havlíčkovy umožňuje lávka navazující na střešní terasu v úrovni druhého nadzemního podlaží. Objekt je vyzděný z cihelných bloků Porotherm. Konstrukce stropů je z předpjatých dutinových panelů Spiroll. Střechy objektu jsou ploché a částečně pochozí. Nepochozí části střech jsou řešené jako zelené střechy. Fasáda objektu je horizontálně rozdělena na dvě části. Spodní část je obložena umělým kamenem a horní část fasády je tvořena omítkou bílé barvy. Okna ve třídách pro děti mají tvaru kruhu a různé velikosti. Tento prvek je odrazem dětské hravosti.
Lávka u obce Kámen
Damek, Martin ; Nečas, Radim (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem lávky pro pěší přes silnici I/19 u obce Kámen. V rámci bakalářské práce byly navrženy 3 varianty lávek. Rámová konstrukce z předpjatého betonu byla vybrána jako nejvhodnější a dále rozpracována. Byl proveden statický výpočet předpjaté mostovky a železobetonové opěry. Vnitřní síly byly stanoveny pomocí programu SCIA Engineer s vlivem pružného podepření. Výpočet byl proveden podle platných norem a předpisů.
Analýza ocelové konstrukce mostu metodou konečných prvků na účinky statických zatížení
Skorunka, Ondřej ; Hradil, Petr (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Mostní konstrukce patří mezi nejnáročnější inženýrská díla. Plní důležitou společenskou a ekonomickou funkci při rozvoji daného území. Z tohoto hlediska je nutné věnovat značnou pozornost procesu návrhu, analýzy, realizace a také provozu. Tato práce se zabývá statickou analýzou prostorově zakřivené, nesymetrické a zavěšené lávky pro pěší a cyklisty. První část je věnována analýze deformací konstrukce, zatímco druhá část je zaměřena na analýzu vybraných částí konstrukce z hlediska jejich namáhání.
Lávka přes kolejiště
Mojžíš, Jan ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší přes kolejiště v Havířově. Celková délka lávky je 101,6 m. Lávka se skládá ze čtyř částí. Základní konstrukční systém první části je trám ztužený obloukem. Ostatní části jsou tvořeny příhradovými nosníky. Volná šířka lávky je 3,2m. Lávka bude sloužit pro spojení místní části Havířov - Šumbark s vlakovým nádražím.
Cyklostezka Blansko – Nový Hrad
Efenberk, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace koridoru pro chodce a cyklisty na trase Blansko ČKD – Nový Hrad. Jedná se o společnou obousměrnou stezku pro chodce a cyklisty vedoucí podél toku řeky Svitavy a železniční trati č. 260 Brno – Česká Třebová a krajské silnice II/379. Součástí návrhu budou případné lávky přes řeku Svitavu a další stavební řešení umožňující překonání náročného terénu v problematickém úseku. Součástí diplomové práce je koncept variantního směrového řešení trasy a odůvodnění výběru podrobněji řešené varianty.
Řešení dopravy v centru Havlíčkova Brodu
Tobek, Miroslav ; Lýsek, Tomáš (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Náplní práce je řešení dopravy v centru města Havlíčkův Brod. Zejména se jedná o úpravu pozemní komunikace II/150, která spočívá ve změně organizace dopravy v ulicích Dolní, Žižkova a Na Ostrově ze stávajícího obousměrného provozu na jednosměrný provoz s tím, že se zmíněné ulice upraví na obdobu velkého kruhového objezdu. Úpravou dojde k zpřehlednění, usměrnění a zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, zejména ve vztahu k chodcům a cyklistům. Dalším úkolem práce je revitalizace veřejných ploch před kulturním domem Ostrov a propojení stávajících cyklostezek na obou březích řeky Sázavy. V této souvislosti práce taktéž řeší návrh úpravy dešťové kanalizace, nadzemního vedení nízkého napětí, veřejného osvětlení, sdělovacích kabelů, světelné signalizace hasičů a nízkotlakého plynovodu.
Ocelová lávka v Černotíně
Kelar, Petr ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickým návrhem ocelové lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Bečvu v obci Černotín. Rozpětí lávky je 50 m. Jako základní materiál je použita ocel S355 a S460. Nejprve byly vypracovány dvě varianty. První varianta je lávka oblouková a druhá lávka je zavěšená. Po vyhodnocení předběžných variant byla vybrána konstrukce zavěšené lávky. Vybraná varianta byla posouzena detailně včetně spojů a ložisek. Konstrukce je navržena dle platných norem ČSN EN a vyhovuje na mezní stav únosnosti i mezní stav použitelnosti. Ke statickému výpočtu byl použit software RFEM 5.17.01 od společnosti Dlubal.
Podrobný urbanistický návrh využití území Sportovní, Drobného, Tř. gen. Píky, Porgesova
Polonyankina, Natalia ; Velek, Jan (oponent) ; Jenčková, Barbora (vedoucí práce)
Vzhledem k různorodé okolní zástavbě a umístění izolovaných rozsáhlých objektů se nabízelo řešení koncepce po etapách. V jižní části byly navrženy nové halové objekty se sportovišti, které mají v této oblasti dlouhou tradici. Tyto objekty se drží osy ulice Sportovní a reagují na protější stávající zástavbu. V severní části u obchodního centra, bylo třeba zpřístupnit a zatraktivnit okolí a využít rozsáhlé plochy objektu. V severovýchodní oblasti navržená bytová zástavba reaguje na stávající budovu FRRMS a vytváří příjemné prostředí k bydlení. Budovy FRRMS zároveň spolu s valy a hustým porostem zeleně tvoří izolační clonu pro bytové domy. Snaha propojit stávající a navázat nové vyústila v jednoduché řešení, které nenarušuje okolí, ba naopak se snaží splynout s městem a uklidnit chaos v této oblasti.
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.