|
Návrh dílenského jeřábu s motorovým pojezdem
Tmej, Tomáš ; Hadraba, Petr (oponent) ; Kočiš, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh dílenského jeřábu s motorovým pojezdem. V práci jsou popsány dostupné typy jeřábů a detailně se věnuje kategorii dílenských jeřábů. Jsou provedeny dva konstrukční návrhy dílenského jeřábu s motorovým pojezdem, z nichž je následně vybrána jedna varianta. U této vybrané varianty je proveden detailní konstrukční návrh, kontrolní výpočty nosných částí a na závěr jsou zpracovány výrobní výkresy.
|
|
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
|
| |
| |
|
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
|
|
Vyprošťovací lanový naviják pro mobilní stroje
Tichý, Štěpán ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem lanového navijáku pro mobilní stroje s maximální tažnou silou 20000 N. Práce je složena z technické zprávy a výkresové dokumentace. Technická zpráva obsahuje rešeršní část současných řešení, návrh a kontrolu lana, lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a ložisek. Dále práce obsahuje vlastní návrh poloautomatické mechanické spojky s výpočtem komponent, ze kterých je složena. Výkresová dokumentace obsahuje výkres sestavy a výkres lanového bubnu.
|
|
Pohon motokáry elektromotorem
Štol, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením přestavby motokáry pro půjčovny poháněné spalovacím motorem na motokáru poháněnou elektromotorem. Hlavní cíl práce je výběr vhodného elektromotoru a elektro-komponent pro spolehlivý provoz elektromotokáry, umístění elektropononu do zadní zástavby motokáry, pevnostní a životnostní kontrola mechanických částí pohonu.
|
| |
|
Návrh dálničniho osobního vozidla na elektrický pohon
Přikryl, Karel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem koncepce automobilu na elektrický pohon. Nejdříve byla řešena dynamika vozidla v programu MathCad. Ze získaných výsledků byly vybrány komponenty. Následně proběhl návrh koncepce uspořádání a návrh hlavních rozměrů vozidla. Rám byl vytvořen v programu ProEngineer a následně importován do programu ANSYS. V programu ANSYS proběhla simulace torzní tuhosti pomocí MKP.
|
| |