Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu
Presl, Aleš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Bibliografická identifikace PRESL, Aleš: Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra sportovních her. Vedoucí práce: Phdr. Mario Buzek, CSc. Praha: FTVS UK, 2015. Abstrakt Název: Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu Cíle: Cílem práce je porovnání a analyzovat herní parametry různých věkových kategorií, především U8, U10 a U12 při různém herním výkonu v utkání. Vybrané věkové kategorie hrají různé systémy hry. U8 4+1, U10 5+1, U12 7+1. Současně je cílem práce zjištění rozdílů v IHV a jejich porovnání. Metody: V naší práci jsem použil metodu pozorování a analýzy jednotlivých dílčích komponent. Pozorování bylo zaměřeno především na výběr mladších věkových kategorii, kde se nejvíce rozvíjí herní dovednosti. U těchto kategorií jsem sbíral potřebné data a výsledky statisticky vyhodnotil. Metodu analýzy jsem aplikoval v rozboru jednotlivých disciplín a dále provedl komparaci u jednotlivých herních parametrů. Výsledky: Statisticky vyhodnocené herní parametry, které jsme zkoumali a porovnávali, nám až na jednu, potvrdily dané vědecké otázky. Velikost hrací plochy a různý počet hráčů má adekvátní důvody v rozvoji v mládežnických kategoriích. Počet...
Průpravné hry v ledním hokeji
Novák, Dominik ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Průpravné hry v ledním hokeji Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je shromáždit poznatky o průpravných hrách z metodicko-organizačních forem a z těchto poznatků vytvořit příklady cvičení použitelné v ledním hokeji. Metody: Pro zpracování teoretické části bakalářské práce je použita metoda vyhledávání a studia odborné literatury týkající se dané problematiky. Klíčová slova: Lední hokej, metodicko organizační formy, průpravné hry, sportovní hry, schopnosti, dovednosti, soutěžní situace, spolupráce, cvičení.
Zdravotní gramotnost matek s předčasně narozeným dítětem
Vencová, Barbora ; Ivanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Zdravotní gramotnost podle WHO p edstavuje kognitivní a sociální dovednosti, které ur ují motivaci a schopnost jednotlivc získat p ístup, rozum t a využívat informace zp soby, které podporují a udržují dobrý zdravotní stav. B žná úrove zdravotní gramotnosti m že být v p ípad hladkého pr b hu t hotenství a p irozeného porodu dosta ující. Pokud se ale v t hotenství objeví n které zdravotní problémy, je t eba podpo it zvýšení úrovn zdravotní gramotnosti matek. Hlavním cílem diplomové práce je popsat objektivní úrove zdravotní gramotnosti matek s p ed asn narozeným dít tem a stanovit oblasti, které jsou pro tyto matky nejvíce problematické. Teoretická ást práce se zabývá demografickými daty vztahujícími se k p ed asným porod m, základním vymezením problematiky p ed asných porod , základní charakteristikou oboru neonatologie a organizací pé e, p ed asn narozeným dít tem, jeho nej ast jšími zdravotními komplikacemi a prognózou. Vymezuje zdravotní gramotnost a operacionalizuje ji ve vztahu k matkám s p ed asn narozeným dít tem. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metodologie. Sb r dat probíhal metodou polostrukturovaných rozhovor . Respondenti pro rozhovory byli léka i, kte í pe ují o p ed asn narozené d ti. Výb r respondent byl proveden metodou sn hové koule. Pro usnadn ní analýzy dat byly rozhovory p...
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Transgenní plodiny a třetí svět- aktualizace středoškolského studia biologie
Andrová, Julie ; Opatrný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Cvrčková, Fatima (oponent)
Problematika transgenních plodin a jejich využití v zeních třetího světa je ve středoškolské výuce většinou opomíjena. Jelikož se jedná o zajímavé téma, které získává celosvětově stále větší význam, své místo ve středoškolské výuce by si zasloužilo. Informace týkající se tohoto tématu však není nutné předkládat žákům pouze v textové podobě, lze využít takové metody výuky, v rámci kterých žáci samostatně aktivně získávají informace a jsou nuceni nad nimi přemýšlet. V rámci diplomové práce byl vytvořen text pro učitele, který by mohl sloužit jako zdroj informací při přípravě na vyučovací jednotku týkající se tohoto tématu a didaktický test pro žáky, jehož součástí jsou úlohy inspirované projektem PISA. K jejich správnému vyřešení je třeba, aby žák aktivně získával informace z textů, které jsou součástí úloh, a zároveň nad nimi přemýšlel. Test sestával ze třech tematických okruhů (Transgenní rostliny, Zlatá rýže, Očkování a jedlé vakcíny) a celkem 16 otázek (31 včetně podotázek). Byl ověřován na vzorku 82 žáků ve věku 16 až 19 let, kteří byli celkem ze čtyř tříd na čtyřech různých gymnáziích. Žáci zaznamenávali své odpovědi do záznamového listu, jehož součástí byly i doplňující otázky, prostřednictvím kterých byly zjišťovány názory a postoje žáků vůči textům a otázkám, které byly součástí testu....
Praktická výuka přístrojového potápění
Ďurík, Milan ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Bažant, Filip (oponent)
Název: Praktická výuka přístrojového potápění. Cíle: Na základě poznatků získaných z literatury, informačních zdrojů a z konzultací stanovit seznam hlavních dovedností vyučovaných v rámci praktické výuky prvního kvalifikačního stupně přístrojového potápění. Následně vybrat dovednosti cvičené v chráněném vodním prostředí a vytvořit k nim příslušné cvičební listy. Cvičební listy budou obsahovat dovednosti, jejichž správné osvojení by mělo vést k úspěšnému složení závěrečných zkoušek této kvalifikace. Metody: V práci byla získávána data pomocí zkoumání odborných dokumentů, metody pozorování a metody rozhovoru. Pomocí studia dokumentů zabývajících se praktickou výukou přístrojového potápění, byly získány základní informace, které byly následně rozšířené o poznatky z pozorování výuky a rozhovorů s odborníky na výcviku přístrojového potápění. Výsledky: Seznam dovedností pro praktickou část prvního kvalifikačního stupně přístrojového potápění a k nim příslušné cvičební listy sloužící pro potřeby instruktorů a frekventantů. Klíčová slova: potápění s přístrojem, praktická výuka, dovednosti, cvičební listy.
Výuka odbornému anglickému jazyku se zřetelem na využití e-learningu
Kučírková, Lenka ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Voráček, Jaroslav (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Dizertační práce se zabývá experimentálním výzkumem, který zkoumá efektivitu e- learningového kurzu Obchodní angličtiny ve srovnání s tradiční metodou výuky face-to-face. Analýza sekundární literatury odhalila absenci vědeckého výzkumu v oblasti našeho zkoumání. Toto zjištění nás vedlo k závěru, že je třeba studie, která poskytne nové a signifikantní informace na poli výuky odborné angličtiny a e-learningu. Hlavním cílem této dizertační práce bylo zjistit efektivitu e-learningového kurzu ve srovnání s výukou face-to-face, tj. že neexistují statisticky významné rozdíly ve výsledcích studentů, kteří absolvovali e-learningový kurz (experimentální skupina), a těmi, kteří absolvovali kurz face-to-face (kontrolní skupina). Zároveň bylo zkoumáno, zda existují statisticky významné rozdíly ve výsledcích studentů na začátku kurzu a po ukončení kurzu v rámci jednotlivých skupin. Vedlejším cílem bylo zjistit názory studentů na efektivitu e-learningu v závislosti na četnosti jejich odpovědí a na jejich kvalitativních znacích. Praktickým výstupem je e- learningový kurz Obchodní angličtiny v systému Moodle, který byl vytvořen v rámci grantu Fondu rozvoje vysokých škol č. 2011, č. F5-1836. Ve výzkumné práci byly užity převážně kvantitativní a částečně kvalitativní metody sběru dat, mezi něž patří pre-testy,...
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.