|
Transformace firemního loga za využití 3D pohyblivé grafiky
Zunka, Ondřej ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem tohoto dokumentu je rekonstrukce loga společnosti do trojrozměrné podoby a následné vytvoření dvou krátkých propagačních videí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V první části čtenáře seznámím s teoretickými východisky potřebnými k pochopení části praktické. V praktické části budu prezentovat průběh zpracování výše zmíněných animací.
|
|
Knihovna pro kosterní animace
Maliňák, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je navrhnout fyzikální řešení pro generování kosterních animací. To umožňuje za prvé provádět drobné úpravy animace v reálném čase, a za druhé dynamicky generovat pohyb postavy i bez předchozího vytvoření animace pro daný konkrétní účel. Vytvořený modul pro herní engine Unity využívá úhlovou rychlost k určení rotace kosti, namísto vyhodnocení animační křivky v konkrétní časový okamžik. Výpočet se provádí generováním sil svalů, výpočtem točivého momentu a aplikováním výsledného úhlového zrychlení jednotlivých kostí. Po zadání cíle ve vhodné formě začne animační systém pohybovat připojenou kostrou a bude se snažit dosáhnout daného cíle.
|
| |
|
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
|
| |
|
Vypracování příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru
Nečas, Zbyněk ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá prezentačním prostředím programu Autodesk Inventor, konkrétně popisem jednotlivých funkcí a jak s nimi pracovat. Hlavní částí této práce je tvorba edukačních příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru. Jelikož se jedná o výuku nového předmětu, zatím existuje pouze omezené množství těchto příkladů. Proto budou součástí této práce tři výukové prezentace, ve kterých je popsán postup, jak budou studenti pracovat s vytvořenými sestavami, které jim budou dostupné v E-learningu. Tyto příklady pomohou studentům k získání znalostí a zkušeností v tématu rozkladu sestav, následné tvorbě obrázků a videí a také jejich využití na výkresech nebo technických manuálech.
|
|
Využití nových funkcí Autodesk Inventoru pro modelování elektrických strojů
Benetka, Martin ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití programu Autodesk® Inventor© 2012 pro modelování elektrických strojů. Zde se konkrétně jedná o spouštěče, které slouží ke spouštění motorů. V teoretické části jsou rozebrány druhy spouštěčů, princip jejich funkce, konstrukce, výhody a nevýhody jejich použití. Ve druhé, praktické části, byla za pomoci programu Autodesk Inventor 2012 vytvořena animace spouštěče s výsuvnou kotvou sloužící jako názorná ukázka funkce tohoto zařízení.
|
|
Využití adaptivních CAD systémů pro modelování elektrických strojů
Mánek, Petr ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na možnosti tvorby geometrie a animace v moderních animačních a vizualizačních programech. V první části práce jsou shrnuty výhody a funkce vybraných animačních a vizualizačních programů. Další část práce popisuje postup tvorby jednoduchých modelů v programu Autodesk Inventor 2010. Je ukázán postup tvorby náčrtu, 3D součásti, 3D součásti z plechu a sestavy. Jednou z hlavních částí této práce je popis tvorby adaptivní součásti v sestavě. Jsou zde shrnuty výhody adaptivního modelování a na jednoduchém modelu je adaptivní modelování předvedeno. V další části se práce věnuje možnostem animace vytvořených modelů v prostředí modulu prezentace a v programu Autodesk Inventor Studio, ve kterém je následně vytvořena animace elektronicky komutovaného motoru.
|
| |
|
Animace v 3D Studiu
Černý, Miloš ; Žák, Pavel (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s možnostmi animace postavy. V teoretické části se zabývá snímkovou animací, přímou a inverzní kinematikou a také technikou ragdoll. Cílem projektu je vytvořit komplexní animaci v programu 3D Studio Max za pomoci některých technik popsaných v teoretické části.
|