Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Explanatory Analysis of the Chess Game
Hertl, Vojtěch ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Křena, Bohuslav (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design and implement an explanatory analysis of chess games. This analysis was created on the basis of a chess engine. As there are many great, freely available and open-source chess engines, this thesis does not focus on the implementation of a new one. Instead, existing chess engines were studied and compared. The most suitable one for this thesis was selected and an extension was designed for it. This extension provides an explanatory explanation of the quality of individual moves and entire chess games. This extension has been implemented, tested and evaluated.
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
Šachová partie
Lorenc, Tomáš ; Helán, David (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje tématu přechodového rituálu, při kterém se z učedníka stává mistr. Jde o fyzickou i duchovní přeměnu při performance v prostoru barokní kaple. Zde se propojuje duch člověka a místa.
Optimalizace šachové přípravy
Walica, Roman ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přípravou na šachovou partii, problematikou Elo hodnocení a optimalizací problému spjatého s přípravou na šachový turnaj. Můžete se zde dočíst, jakým způsobem získat a upravit vhodné informace o potenciálních soupeřích za šachovnicí. Výsledkem práce je optimalizační model, který při zadání relevantních dat spočítá, kolik času byste měli věnovat přípravám na jednotlivé šachové varianty.
Mobilní aplikace pro automatický záznam šachové partie
Jiruška, Adam ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou aplikace pro mobilní zařízení, která zaznamenává průběh šachové partie. K tomu využívá rozpoznávání obrazu z kamery zařízení, jež zpracovává. Šachové figurky jsou rozpoznávány pomocí neuronové sítě. Aplikace má využití v záznamu tréninkových nebo i soutěžních partií a jejich následné analýze. Pro analýzu poskytuje zápis partie ve standardní šachové notaci. K partiím si také hráči mohou dávat různé poznámky.
Šachový program s různými variantami šachů obsahující novou figuru
Dostál, Martin ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a zhodnocením metod a algoritmů potřebných k úspěšné implementaci šachového programu. Uvedeny jsou jak základní principy těchto metod a algoritmů, tak i další dnes využívaná rozšíření s cílem implementovat kvalitní šachový program hrající různé varianty šachů obsahující novou figuru. Práce představuje základní pilíře každého šachového programu, kterými jsou reprezentace šachovnice, prohledávání stavového prostoru, ohodnocování stavu hry a nutné změny pro implementaci nových šachových variant. Pro přehled jednotlivých metod je v práci uvedeno porovnání jejich náročnosti.
Zjednodušené verze šachů pro výuku hry
Hübsch, Anna ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Zelinka, Mikuláš (oponent)
Šachy jsou i přes svůj věk stále jedna z nejznámějších a nejhranějších des- kových her. V dnešní době je čím dál tím více populární trénink dětí, během kterého se používají zjednodušené verze hry. Cílem práce bylo vytvořit pro- gram pro trénink dětí a porovnat různé metody umělé inteligence. V práci byly porovnány algoritmy Monte Carlo Tree Search, Minimax a Alfa-beta ořezávání. Dále práce obsahuje několik variant ohodnocujících funkcí. Vytvo- řený program nabízí výběr nejpoužívanějších zjednodušených verzí šachu a také Fischerovy šachy. Teoretická část práce obsahuje základní informace o šachu a jejich tréninku, historii počítačového šachu a popis použitých algo- ritmů. Dále porovnává implementované algoritmy a to jak z hlediska úrovně hry tak i z použitelnosti při tréninku. Mezi zajímavé výstupy práce patří pozorování, že v průběhu hry se mění hodnota figurek, a že v koncových po- zicích je klasické šachové ohodnocení slabší než ohodnocení získané evolučním algoritmem. 1
Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru
Staněk, Roman ; Kruliš, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Tomáš (oponent)
Deskové hry byly oblíbenou kratochvílí lidstva již od nepaměti. Během posledních dekád se objevilo mnoho pokusů jak pomocí RGB kamery rozpoznat aktuální stav hry, nebo dokonce sledovat průběh celých zápasů. V této práci k danému účelu používáme senzor Kinect verze 2 od společnosti Microsoft. Jedná se o levný senzor obsahující jak RGB kameru, tak snímáč hloubky obrazu. Cílem práce je analyzovat vlastnosti snímače hloubky při pozorování malých scén a navrhnout způsoby, jakými mohou prostorová data vylepšit výsledky dosavadních postupů používaných k určení pozice herního plánu a fi- gurek. Pro demonstraci jsme vyvinuli program schopný sledovat průběh šachové partie. Dokáže v obrazu určit pozici šachovnice, rozpoznat přítomnost černých a bílých figurek na jednotlivých polích, validovat tahy hráčů v průběhu hry a pořizovat záznam partie, který může být uložen na disk a znovu nahrán do programu. 1
Dějiny šachu na Jičínsku
Štolc, Martin ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce je kompilací dostupných zdrojů týkajících se historického vývoje šachu v oblasti Jičínska a jeho porovnání s českými zeměmi (v různých historických obdobích). V úvodu jsou vysvětleny šachové pojmy nutné k pochopení určitých pasáží textu. Hlavní část práce chronologicky popisuje historii, která začíná vznikem šachu na českém území a zakládáním prvních sportovních organizací, jakož i regionálních klubů, a končí současným nastavením soutěží a klubovými úspěchy. Na závěr práce jsou uvedeny informace o šachových osobnostech Jičínska a významných simultánních produkcích. Při psaní práce byla použita metoda historického šetření vyhledáním a obsahovou analýzou informačních zdrojů a metoda rozhovoru. KLÍČOVÁ SLOVA sport, šachy, dějiny sportu, kluby šachové, kluby sportovní, šachisté, Jičín, Jičínsko

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.