Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,855 záznamů.  začátekpředchozí20845 - 20854další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.30 vteřin. 

Studium morfologie zemské magnetosféry
Paloncý, Pavel ; Šafránková, Jana (vedoucí práce) ; Santolík, Ondřej (oponent)
V předložené práci studujeme vnější hranici magnetosféry, magnetopauzu, její tvar a polohu. Magnetopauza je místo, kde dochází k vyrovnání tlaků, především dynamického tlaku slunečního větru a tlaku magnetického pole Země. Při studiu vycházíme z experimentálních dat z družic Themis přecházejících přes magnetopauzu a vytváříme databázi průchodů družice magnetopauzou. Používáme data ze subsolární oblasti a z oblasti v blízkosti terminátoru. Tato data dále doplňujeme o parametry slunečního větru získané z monitorů slunečního větru. Experimentálně zjištěné polohy srovnáváme s existujícími modely magnetopauzy a hledáme příčiny odchylek mezi modelovými a reálnými polohami analýzou dalších parametrů. Na základě srovnání vyhodnocujeme nejvhodnější monitor slunečního větru, model magnetopauzy a diskutujeme závislost na dalších parametrech nezahrnutých v modelu. V poslední části pak diskutujeme možnosti, výhody a nevýhody užití některé z družic Themis jako blízkého monitoru slunečního větru.

Analýza produkce kuřecích brojlerů v zemědělském podniku Agro Čejetice a.s.
RIŠKOVÁ, Martina
Produkce drůbežího masa má v ČR a ve světě stále stoupající trend. Je to dáno především vysokou výkrmovou schopností, krátkým reprodukčním intervalem, dietetickými vlastnostmi masa a účinností přeměny živin. Ročně je v Evropské unii na jídlo vyprodukováno okolo 9,6 miliardy kuřat. Brojlerová kuřata jsou specializovaným typem kuřete chovaným a konzumovaným pro maso. V celosvětovém srovnání největší podíl produkce drůbežího masa zajišťují USA a země Evropské unie. Česká republika patří objemem produkce k méně dynamicky se vyvíjejícím zemím. Kuřecí maso je levnější než ostatní druhy masa a tento fakt výrazně navýšil jeho podíl na trhu. Je to dáno tím, že kuřecí maso obsahuje mnoho hodnotných bílkovin a jeho kuchyňská úprava je velice jednoduchá. Předmětem zadané diplomové práce bylo vyhodnocení vybraných vlivů na přírůstek brojlerových kuřat v zemědělském podniku Agro Čejetice s.r.o. v časovém sledu pěti let (2008?2012). Práce byla zaměřena na výpočet a sledování Indexu efektivnosti výkrmu během jednotlivých turnusů a na detailní sledování přírůstků a ztrát v jednotlivých lokalitách. Dále také na spotřebu KKS a vazbu na průměrnou prodejní hmotnost kuřat.

Analýza dovozu zboží vyráběného v Číně prostřednictvím spolupráce Joint Venture
LANGWEILOVÁ, Iva
Ačkoli největší ekonomikou světa nadále zůstávají Spojené státy americké, Čínská lidová republika (dále jen ČLR) svým hospodářským rozvojem přitahuje pozornost okolního světa. Čína se řadí se svou téměř půldruhou miliardou obyvatel k nejlidnatějším ekonomikám. Z důvodu rostoucího zájmu českých podnikatelů o outsourcing produkce do ČLR je cílem diplomové práce stanovit, jakou měrou se na tvorbě pořizovací ceny spolupodílí dílčí etapy dovozu. Tento cíl je naplněn provedením analýzy importu výrobků 7. komoditní skupiny, tj. stroje a dopravní zařízení vyráběné v ČLR. Dalším cílem je objasnit výhody a nevýhody kooperace Joint Venture vytvořené na čínském území. Na základě získaných výsledků je zpracován návrh, který je vodítkem pro firmy, které zvažují outsoursing své produkce do ČLR a zároveň chtějí využít možností společného podnikání, tzv. Joint Venture.

Segmentace v sociálním marketingu: Aplikace na kampani proti nadměrné konzumaci alkoholu
Strunová, Milena ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Cílem diplomové práce je provedení segmentace české populace využitelné v sociálním marketingu, konkrétně pro vytvoření sociálního programu s tématem zodpovědné konzumace alkoholu. Základem segmentace je přístup segmentované skupiny k alkoholu, přičemž vzniklé segmenty jsou dále profilovány dle jejich životního stylu. V teoretické části práce je nejprve vysvětleno, proč je důležité věnovat pozornost problematice konzumace alkoholu v České republice a jaké důsledky zvýšená konzumace alkoholu může pro jednotlivce, společnost a stát mít. Zároveň je uvedeno, do jakých programů spojených s problematikou alkoholu, se již stát zapojil. Následně je charakterizována segmentace v sociálním marketingu a vysvětleny přístupy, které se využívají. V praktické části práce je prostřednictvím analytického programu Data analyzer provedena segmentace využívající databázi MML -- TGI dat poskytované společností Median. Pro segmentaci byla využita demografická, geografická a hlavně životně stylová kritéria pro detailní profilaci všech segmentů. Výstupy segmentace mohou být využity neziskovými organizacemi či Národním protidrogovým koordinátorem ve vytváření sociálního programu, jehož tématem je zodpovědná konzumace alkoholu.

Vyhodnocení mezoklimatu a jeho vliv na uplatnění ekologického zemědělství v zájmové lokalitě.
KOUKOL, Marek
Cílem této práce je vyhodnotit mezoklima v oblasti Hamer, kde se nachází farma zabývající se zemědělstvím, se snahou o udělení licence ekologického zemědělství. Je mnoho aspektů, které mají vliv, jak se musí hospodařit na obdělávané ploše luk a pastvin. Je zjištěno, co farmu zvýhodňuje a zároveň i znevýhodňuje {--} jak z hlediska geografického, tak i hlediska meteorologického. Je zjištěno, že vliv takovéto zemědělské činnosti má na krajinu a i na člověka velmi kladný vliv. Tímto zemědělstvím jsou produkovány zdravotně nezávadné potraviny a biomasa, kterou jsme schopni dál užitečným a nezatěžujícím způsobem zužitkovat na výrobu energií. Je potřeba stále více těchto farem se zaměřením především na kvalitu, než kvantitu.

Úlohy dimenzionálního modelování
Tříska, Aleš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Mezník, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování dat pomocí Business Intelligence. Každá fungující společnost dnešní doby používá určitý druh informačního systému, který generuje značné množství dat. Business Intelligence má za úkol tato data strukturovat a umožňovat takové náhledy na tato data, která pomohou firemním rozhodováním. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána myšlenka a poslání Business Intelligence (dále BI). Praktickou část tvoří zavedení BI do reálné společnosti tak, aby plnilo svou úlohu. Toho bylo možné dosáhnout na základě porozumění procesů společnosti a její datové základně. Nedílnou součástí tvorby BI byla rovněž komunikace s managementem společnosti, který sestavil požadavky na přehledy zobrazovaných dat. Díky tomu bylo možné vytvořit BI řešení, které bude zobrazovat data v takové podobě, jež bude pro společnost cenově nenákladné a uživatelský přívětivé.

Využití jednotlivých komunikačních nástrojů v přímém marketingu
Vacek, Vladimír ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití jednotlivých komunikačních nástrojů přímého marketingu. V první části je direct marketing charakterizován, je popisována historie a vymezen databázový marketing. Dále jsou analyzovány jednotlivé komunikační nástroje, jejich výhody a nevýhody. V závěru je na základě zjištěných skutečností navržen funkční věrnostní program pro módní řetězec. V rámci tohoto programu jsou vhodně aplikovány komunikační nástroje prezentované v teoretické části. Součástí je kalkulace odhadovaných nákladů.

Využití e-learningu při firemních školeních
Vynikarová, Dana
Článek se zabývá možnostmi využití elektronického vzdělávání při firemních školeních zaměstnanců. Před vlastní analýzou využití tohoto typu výuky ve firmách je nezbytné vysvětlit, na jakém principu je E-learning založen a podle jakých hledisek je možné jej členit. Po seznámení s E-larningem jako takovým, je nezbytné poznat nejen přínosy, ale také úskalí a náklady, která tento typ výuky s sebou prináší a určit, v jakých případech je jeho zavedení do firmy účelné a kdy je naopak vhodnejší použít klasický typ výuky. Je proto vhodné oba typy školení, klasické a elektronické, mezi sebou porovnat. Nezbytnou součástí této analýzy jsou také příklady implementace E-learningu v praxi. Pro úplnost bude poslední část článku věnovaná trendům ve vývoji elektronických výukových kurzů a možnostmi jejich využití v budoucnosti.

Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji
HOREHLEĎOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem "Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji" se zabývá problematikou romské menšiny a jejím vzděláváním. Vzdělání a vzdělávání je v současné době klíčovým předpokladem pro vzestup romského etnika a jeho začlenění do společnosti. V teoretické části této práce je popsána charakteristika, původ a dělení Romů a historické souvislosti vývoje Romů na našem území. Zmínili jsme současné problémy pojící se s romskou menšinou, jako jsou například sociální exkluze, diskriminace, aj. Další kapitoly byly věnovány romské kultuře, rodině a výchově. Nejpodstatnější kapitolou je vzdělávání, jelikož celá práce byla orientována tímto směrem. Uvedli jsme zde také současný stav vzdělanostní úrovně romského etnika. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na vzdělávání romského etnika v oblasti středoškolského studia. Výzkum byl zpracován systémem sekundární analýzy dat a kvantitativního zhodnocení dotazníku. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké typy středních škol žáci romského etnika upřednostňují, zda studia dokončují nebo ukončují předčasně a zda jim během studia pomáhá asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Dále jsme zjišťovali, jestli romští studenti středních škol využívají státních dotací ke studiu. Preferovanými typy středních škol byly nejčastěji mezi Romy střední odborná učiliště. Jen malá část respondentů si vybírala obory ukončené maturitní zkouškou. Tento výsledek měl rovněž potvrdit nebo vyvrátit formulovanou hypotézu, která zní: Romská menšina dokončuje středoškolské vzdělání. Hypotéza byla vyvrácena, jelikož převážná většina romských žáků středních škol studium nedokončila. Práce poukazuje i na faktory ovlivňující postoje romského etnika ke vzdělání a vzdělávání. Výsledky práce jsou přínosné pro praxi. Se školami zapojenými ve výzkumu byla navázána spolupráce. Zpětnou vazbou jim byly poskytnuty výsledky výzkumu. Pro školy mohou tyto informace znamenat lepší orientaci v tom, co studenti od vzdělávání očekávají, jak k němu přistupují, jakým volbám studia dávají přednost. Zároveň mohou výsledky výzkumu posloužit jako informační a edukační materiál pro širokou veřejnost i odborníky

Motivace k celoživotnímu učení a řízení lidských zdrojů
VYHNALOVÁ, Soňa
V dnešní době neustálého rozvoje je důležité, aby organizace zůstaly flexibilní. A co je nejdůležitějším subjektem v organizaci? Lidé. Proto je neustálé vzdělávání zaměstnanců tak nepostradatelné. Cílem této práce bylo zkoumat úroveň motivace k celoživotnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci. Vybranou organizací byla Komerční banka. Pro tento výzkum byl vytvořen dotazník. Po sečtení odpovědí bylo provedeno vyhodnocení. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky vyšly pro organizaci velice dobře. Většina respondentů má pozitivní postoj k sebevzdělávání. Hlavním důvodem, proč se respondenti vzdělávají je jejich sebeuspokojení. Organizace pořádá mnoho školení pro zaměstnance. Problémem je, že mnoho zaměstnanců navštěvuje tato školení pořád dokola. Téměř polovina respondentů navštívilo kurz, kde se nic nenaučili. Oddělení lidských zdrojů by se mělo starat o to, jaké zaměstnance posílá na jaký kurz. Dalším problémem je, že vedoucí se dostatečně nezajímají o to, co se zaměstnanci na kurzu naučili. Měli by ukázat více zájmu. Celkem vzato má organizace schopné zaměstnance, kteří se chtějí vzdělávat. To je velice důležité pro přežití v konkurenční společnosti.