Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,022 záznamů.  začátekpředchozí20013 - 20022  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.51 vteřin. 

Sociální reklama
Grossová, Lenka ; Matějů, Martin (oponent) ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce)
Reklama se stala každodenní součástí našeho života. Setkáváme se s ní jak ve veřejných prostorech formou billboardů, plakátů, poutačů, tak i v soukromí, kde na nás útočí z obrazovek, rádia, tisku…Reklama je součástí globalizovaného světa a komerční reklama se podílela a podílí na vytváření a fungování konzumní společnosti. Orientace na materiální statky, kterou komerční reklama podporuje, se často děje na úkor statků duchovních, kulturních i sociálních. V poslední době se však i v České republice stále častěji setkáváme s jiným druhem reklamy. Je to tzv. sociální reklama, jejíž cílem není prodej zboží či služeb, ale snaží se v lidech probouzet pocit odpovědnosti za sebe i za druhé. Můžeme sem zařadit reklamy proti diskriminaci, reklamy na podporu neziskových organizací různého zaměření, protikuřácké reklamy a další, které se zabývají tématem prevence nemocí, reklamy věnující se lidskoprávním otázkám či stavu naší planety apod. Většinou se jedná o celospolečenské problémy, o kterých se sociální reklama snaží informovat, případně přimět občany k přispívání na dobročinné účely. Tyto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží (eliminace negativních jevů, vzdělanější společnost…). Sociální reklamy jsou zadávány většinou státními a...

Domácí násilí a jeho prevence
Minaříková, Lenka ; Zapletal, Josef (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
20. ZÁVĚR Domácí násilí je problém, kterému se v současnosti ve společnosti dostává mnoho pozornosti. Domácí násilí však není ve své podstatě pouze politický nebo společenský problém, je to utrpení, které prožívají jednotliví lidé, kteří si nezaslouží žít v hanbě, bolesti ani ponížení. Každá žena nebo muž, kteří prožili domácí násilí, jsou jednotlivci s individuálními potřebami, a nikoli jen bezejmenné tváře ze statistik. Dobrou zprávou je, že řešení jsou dostupná -každý jednotlivec- s pomocí a dávkou odvahy-nalezne vlastní cestu, jak se násilí zbavit. Velmi pozitivním bodem je fakt, že se domácímu násilí a obecně násilí na ženách nebo dětech, věnuje pozornost na celosvětové úrovni v rámci OSN, ale také na úrovni regionální v rámci Evropské unie nebo Rady Evropy. Vlády jednotlivých států si začínají uvědomovat potřebu vytváření či zdokonalování svých právních úprav týkající se domácího násilí a potřebu ochrany obětí. Velkou roli zde hrají také nevládní organizace specializující se na tuto problematiku a poskytující obětem nezbytnou pomoc a poradenství. V České republice se situace na poli prevence a ochrany obětí domácího násilí postupně zlepšuje. Ať už jde o nový institut vykázání agresora z bytu a blízkého okolí od oběti a na něj navazující předběžné opatření nebo působení intervenčních center jakožto...

Využití metakognitivních strategií v profesionálním hudebním vzdělávání: k možnostem uplatnění metakognice při přípravě hudebních interpretů
Kubíková, Jitka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Studium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.

Zkušenosti klientů doléčovacích center v Praze s uplatněním na trhu práce
Pavlovská, Amalie ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Kuda, Aleš (oponent)
Background: V zahraničí je téma pracovní uplatnitelnosti (bývalých) uživatelů návykových látek ve výzkumné oblasti poměrně početně zastoupeno, v České republice se mu však dosud mnoho prací nevěnovalo. Jeho průkopníci se pak nezaměřovali specificky na cílovou skupinu klientů doléčovacích center, kteří jsou pracovnímu procesu nejblíže. Cíle: Ve spolupráci se třemi pražskými doléčovacími centry (Drop In, Magdaléna, SANANIM) a Pracovní a sociální agenturou SANANIM zmapovat a popsat pracovní zkušenosti jejich klientů na trhu práce. Dalším cílem je vytvořit typologii klientů v DC z hlediska jejich aktuální ne/zaměstnanosti. Výstupem je návrh souboru doporučení, jak se vyvarovat chyb na trhu práce. Metody: Ke sběru dat byly využity kvantitativní i kvalitativní metody výzkumu, tedy jak vlastní dotazník pro zmapování fungování klientů na trhu práce, tak rozhovory pro detailní popis typů klientů. Analýza dat byla provedena pomocí otevřeného kódování a následně popisné statistiky. Veškeré etické otázky byly dodrženy. Soubor: Základní soubor tvořili všichni aktuální klienti uvedených doléčovacích center v Praze. Pro zařazení do výběrového souboru bylo třeba, aby osoba byla aktuálním klientem některého z DC, měla během doléčování alespoň jeden kontakt s reálným trhem práce a dala souhlas s účastí ve studii....

Osobnost učitele v proměnách času
Ročková, Klára ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Krátkodobé dobrodružné programy pro žáky na 1. stupni ZŠ
Lešinská, Silvie ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Nejméně za posledních dvacet let se člověk postupně vzdaluje přírodě. V současné době, která s sebou přináší trend multifunkčních sportovních areálů a center, se stále více sportovních aktivit odehrává v uzavřených halách a dalších uměle budovaných prostorech. Ve školních podmínkách jsou to tělocvičny, které mohou představovat zejména pro děti uměle vytvořený dobrodružný prostor. Avšak velmi záleží na zájmu a motivaci pedagogů a vychovatelů. Má práce hovoří o vybraných dobrodružných hrách v tělocvičně. Chtěla bych upozornit, že jde pouze o úzký okruh her, který původně vychází z aktivit v přírodě a má poukázat na možnosti jednoho z mnoha využití, zejména pak ve školní tělesné výchově. Navádí, jak výchovně působit a zároveň ovlivnit zájem dětí mladšího školního věku o netradiční aktivity, které využívají běžné náčiní a nářadí neobvyklým způsobem. Vybízí k zapojení fantazie a počítá s tvořivostí a rozvojem dovedností. Většinu námětů jsem čerpala z naší i ze zahraniční literatury, nejvíce pak z publikací Jana Neumana. Částečně jsem vycházela ze své praxe. Svou prací bych ráda přispěla k současné problematice, která řeší nedostatečné využívání dobrodružných her v hodinách školní tělesné výchovy. Snad bude alespoň malou inspirací nejen pro učitele a vychovatele na 1.stupni základních škol.

Něnci - tradice a modernita
Kvíčala, Petr ; Pargač, Jan (oponent) ; Vrhel, František (vedoucí práce)
Je zrejme, ze stejne tak jako ostatnf Puvodnf narody Severu, Sibire a Dalneho vychodu RF, prochazf nenecke etnikum dalekosahlymi promenami, ve velice rychle se menicim kontextu naseho sveta. Zmeny a s nimi spojeny neustaly rozvoj techto narodu nas stavi pred celou radu novych vyzkumnych otazek, ktere zaeinajf u tradieniho zpusob zivota a hodnot z jejich nejruznejsich stranek a konef u otazek, ktere si pfislusnici techto narodu zadavaji pri hledanf sebe sarna v soueasnem modernim globalizovanem svete. Mohou to byt otazky tykajici se folkloru, otazky tykajfci se tradieniho zpusobu produkce, ale stejne tak si napriklad muzeme klast otazku, zda kompenzace ureene na podporu tradieniho zpusobu hospodarstvi tento zpusob tradieniho zivota skuteene podporuje nebo diky nim muze postupne zanikat, z duvodu jednoduchosti "vyplnit formular" a tedy nehospodafit a tim i prispivat k postupnemu zaniku. Nencum se na rozdfl od jinych Puvodnich narodu Severu, Sibire a Dalneho vychodu RF, darf pomerne dobrym zpusobem si zachovavat svuj tradienf zpusob zivota. Pocet obyvatel hhisfcich se k Neneckemu etniku stabilne roste. Na rozdfl od jinych puvodnich mirodu. Stejne tak roste i pocet sobich stad v J amaloNeneckem autonomnfm okruhu. Nekterf badatele spojujf tyto dva body rovnitkem a pokousf se vysledovat spojitost mezi stoupajfcim...

PROCESY UČENÍ BĚHEM ÚČASTI ČESKÝCH REGIONÁLNÍCH AKTÉRŮ V PROGRAMECH INTERREG
Basařová, Tereza ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hauser, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá účast českých regionálních aktérů v nadnárodním a meziregionálním odvětví programu INTERREG v období 2007- 2013, a to z pohledu teorie organizačního učení. Zaměřuje se na procesy učení na individuální úrovni, na úrovni projektové skupiny a na úrovni partnerské organizace, v menší míře též na šíření znalostí a vědomostí mezi další aktéry na místní i evropské úrovni, kteří nebyli členy projektové skupiny. Cílem práce je zjistit, jestli dochází k procesům učení na všech těchto úrovních a také které překážky procesy učení komplikují. Metodou výzkumu je dotazníkové šetření a semistrukturované rozhovory. Práce dochází k závěru, že během spolupráce na projektu dochází k individuálnímu i skupinovému učení, přičemž nejčastější překážkou jsou potíže pramenící z nejednotného prostředí partnerů (rozdílné politické, institucionální či právní prostředí, nejednotné administrativní prostředí). K organizačnímu učení dochází do určité míry také, avšak s většími potížemi než na předchozích úrovních. Problémem je především ukládání tzv. nevýslovných znalostí. Výzkum dále naznačuje, že k efektivnímu šíření znalostí mezi lokální aktéry, kteří nebyli členy projektové skupiny, dochází. Relevance zastřešujících výstupů pro aktéry v EU se však zdá být spíše nízká.

Role prvního (re)lapsu v procesu doléčování z pohledu klienta a terapeuta
Pavlovská, Amalie ; Přikryl, Tomáš (oponent) ; Kuda, Aleš (vedoucí práce)
Background: Na podkladě stáže v doléčovacím centru a zájmu o problematiku prevence relapsu jsem za téma práce zvolila otázku, zda hraje první (re)laps v procesu doléčování nějakou roli, a případně jakou. Cíle: Cíli práce bylo zmapovat a porovnat pohledy klientů a terapeutů na tutéž událost klientova prvního (re)lapsu; zdůraznit, že první (re)laps nemusí vždy vést k návratu na původní úroveň závislého chování, ale že naopak může sehrát pozitivní roli v klientově životě i v procesu doléčování; a kriticky zhodnotit současný stav používání terminologie prevence relapsu v praxi. Metody: Všech cílů dosahuji využitím metod kvalitativního výzkumu - dvou kasuistických ilustrací klientek a dvou semistrukturovaných interview s terapeutkami. Veškeré etické otázky byly dodrženy. Soubor: Základním souborem byli klienti doléčovacího centra. Do výběrového vzorku byly vybrány dvě klientky, které prožily v rámci doléčování (re)laps, zpracovaly ho se svou terapeutkou a pokračují v programu. Interview poskytly terapeutky, které jsou v programu jejich garantkami. Výsledky: Výpovědi klientek a terapeutek se lišily jen výjimečně. Otázkou zůstává, zda je podobné vnímání události výsledkem jejich společné práce, nebo zda jsou klienti natolik ovlivňováni názory terapeutů, že je prezentují jako své vlastní. Výrazně se však odlišovalo...

Měření ekonomické výkonnosti regionů
Pešl, Dmitrij ; Musil, Petr (vedoucí práce) ; Kahoun, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je sledovat rychlost dohánění ekonomické úrovně mezi regiony zemí střední a východní Evropy. Přesněji se jedná o analýzu HDP na osobu a příjem domácnosti na osobu, jakožto o jedny z klíčových ekonomických indikátorů. Práce se konkrétně zaměřuje na analyzování beta a sigma konvergence a shlukovou analýzu zmíněných regionů a současně na pozadí této analýzy vysvětluje některé teoretické pojmy z oblasti ekonomie, ekonometrie a statistiky. K analýze používá zejména program IBM SPSS, který patří k nejkomplexnějším, uživatelsky přívětivým a profesionálně často využívaným odborným nástrojům. Pro účely analýzy byla čerpána data z Eurostatu.