Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,973 záznamů.  začátekpředchozí19964 - 19973  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

LE CYCLE DE L'AMOUR ÉCRIT PAR LA PRINCESSE ALEXANDRINE DE DIETRICHSTEIN, NÉE COMTESSE DE SCHOUWALOFF: AMOUR ALLEMAND, AMOUR ITALIEN, AMOUR RUSSE, AMOUR SUISSE
MUSILOVÁ, Martina
Tématem bakalářské práce je vybraná, francouzsky psaná literární tvorba šlechtičny ruského původu Alexandry Šuvalovové, provdané Dietrichsteinové (1775-1847), která se dochovala v rukopisné podobě v písemné pozůstalosti této literárně činné šlechtičny v rodinném archivu Dietrichsteinů v Moravském zemském archivu v Brně. První část práce je zaměřena na osobu a život kněžny Alexandry z Dietrichsteina. Pokládali jsme zde za nutné přiblížit dobu přelomu 18. -19. století a kulturního prostředí, ve kterém se literátka pohybovala, dále její původ a životní příběh, do jehož závěru spadají studovaná literární díla. V další části jsou představeny všechny autorčiny písemnosti, jak literární, tak osobní povahy. Literární rozbor v rovině žánrové, tematické a naratologické je vyhraněn cyklu čtyř milostných "novel": Láska německá, Láska italská, Láska ruská, Láska švýcarská. Analýza a interpretace úryvků jedné z těchto milostných próz v závěru práce ukazuje, jaké užívala autorka umělecké jazykové prostředky ve svých dílech a jakou měly v textu funkci. Cílem práce je představit Alexandru z Dietrichsteina jako neznámou spisovatelku, začlenit ji do literárně-historického kontextu doby a odkrýt alespoň část jejího literárního dědictví, které po sobě v nepublikované podobě zanechala.

Rozpoznání SPZ/RZ
Krajíček, Pavel ; Horák, Karel (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Téma této práce se zabývá problematikou detekce a rozpoznání registračních značek automobilů ze snímků pořízených ze snímacího zařízení umístěného v křižovatce, nebo v automobilu. Práce je rozdělená do dvou základních částí. První se zabývá hledáním přítomnosti registrační značky v obraze. Pokud je registrační značka nalezena, přistoupí se ke druhé části programu, která nalezenou značku identifikuje. První část programu se snaží nalézt značku pomocí hranových detektorů. Druhá část klasifikuje znaky pomocí metody založené na analytického popisu.

History interpretation in Fred Wander's literary works
Ligačová, Veronika ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
I Název Ztvárnění minulosti v literárním díle Freda Wandera Abstrakt Tématem této diplomové práce je ztvárnění událostí z období druhé světové války v díle Freda Wandera, významného představitele německy psané literatury minulého století. V úvodní kapitole je, především na základě Wanderovy vlastní autobiografie a rozhovorů, představen jeho život a tvorba. Následující části jsou věnovány jednotlivým analýzám jeho tří prozaických děl Der siebente Brunnen, Ein Zimmer in Paris a Hotel Baalbek. Wander se v nich zaměřuje především na zprostředkování konkrétních lidských osudů této doby. V románu Hotel Baalbek je zachycena situace během prvních válečných let na jihu Francie, Der siebente Brunnen popisuje okolnosti života vězňů v koncentračních táborech. Tématice vyrovnání se s prožitky z druhé světové války se Wander věnuje v próze Ein Zimmer in Paris. Hlavní část této diplomové práce představuje interpretace vybraných motivů, které jsou pro uvedená díla stěžejní. V práci je také poukázáno na význam literárního ztvárnění minulosti pro samotného autora. Klíčová slova Fred Wander, literatura o holocaustu, druhá světová válka, židovství

Dostojevského Dvojník a jeho filmová varianta
Bohuslav, Vojtěch ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RYŠAVÝ, Martin (oponent)
Práce se primárně zabývá Dostojevského ranou prózou Dvojník a její filmovou adaptací z dílny Richarda Ayoadeho. Nejprve se zevrubně věnuje literárnímu kontextu, z něhož novela vyrůstá. V samotné analýze novely se soustřeďuje jednak na hlavní postavu pana Goljadkina a její vývoj, jednak se snaží pojmenovat úskalí potenciální filmové adaptace. Pokouší se dále vystihnout, k jakému posunu z hlediska konstruování postavy i prostředí došlo v samotné Ayodeho adaptaci. Poslední část práce obsahuje námět pro originální adaptaci Dvojníka.

Dvojí cesta Královny
Bobreková, Anna ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu narativní skladby filmu dvojí cesty Královna podle tří struktur vyprávění - klasické tříaktové, sekvenční a cesty hrdiny. Každá z těchto analytických metod zkoumá příběh filmu s důrazem na to, že jde o film se dvěma protagonisty. Zaměřuje se rovněž na to, jakým způsobem je možné upravit vybrané modely tak, aby seděly právě tomuto konkrétnímu příběhu. Ve výsledku dokazuje, že každá z těchto metod je svým způsobem přínosná, použije-li se ve službách vybraného tématu.

Erotika v animovaném loutkovém filmu
Žák, Vojtěch ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; Vaněček, Matěj (oponent)
Erotika a pornografie v animovaném loutkovém filmu je okrajový žánr. Přesto si zaslouží pozornost díky svým jedinečným výrazovým prostředkům. Předmětem práce je zamyšlení nad vztahem tělesnosti a loutky ve filmu. Její součástí je rovněž autorský výběr a analýza konkrétních nezávislých filmů, ve kterých je převažujícím námětem sexuální chování nebo které obsahují scény s erotickým obsahem. Loutka funguje jako zobrazení lidského těla, v kontextu této práce pak konkrétně těla v erotických situacích. Tělo loutky se tak stává obrazem našeho těla. S nástupem nových technologií se i my můžeme stát obrazem loutky, která se tak stává loutkářem, animátorem. Pro pochopení funkce loutky ve filmu je důležitý i princip identifikace s hrdinou jako jeden z klíčových nástrojů pro interpretaci role loutky ve filmu. Zvolené téma doprovází definice klíčových pojmů a krátký přehled legislativy, která se dotýká pornografického animovaného filmu.

Populární hudba a genderové stereotypy
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se věnuje problematice zobrazování genderových stereotypů v médiích, zejména se zaměřením na televizi a populární hudbu. V práci je pozornost soustředěna kromě definování pojmů spojených s tématikou genderu a teorií médií také na praktické zanalyzování stereotypních prvků zobrazených v hudebních videoklipech současných populárních písní, kde jsou identifikovány a popsány mechanismy genderové stereotypizace. Pro tyto účely byla jako metoda výzkumu zvolena případová studie. Cílem práce je podat náhled o tom, jaký obraz ženy či muže poskytují soudobá média divákovi, čtenáři či posluchači, a poukázat na to, že jsou to právě masová média, která napomáhají tyto stereotypní obrazy ve společnosti produkovat, a tím je dále rozšiřovat a utvrzovat. Je bezesporu, že jsou média nositelem značného vlivu ve společnosti. Tato práce by mohla přispět k uvědomění si působení těchto médií na člověka i celou společnost, a také k rozšíření povědomí ohledně genderové problematiky, jak obecně, tak i právě ve spojení s mediálními sděleními.

Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski
Lenak, Miliana ; BERGAN, Ronald (vedoucí práce) ; ROBBIANO, Giovanni Battista (oponent)
The cinema of the controversial Polish director Andrzej Żuławski changed and morphed in synchronicity with his personal transformations over the years; however, the use of duality remained a consistent principle in his artistic approach, which also contributed to the polarized reactions that his films usually provoked from their audience. The founder of psychoanalysis, Sigmund Freud, also examined opposites and identified two basic instincts underlying every human action: the life instinct and the death instinct. I find a correlation between Freud’s theory of opposing instincts and the core themes in Żuławski films, which I identify as the theme of Love and the theme of Death. In my thesis I will endeavor to approach an analysis of two of Żuławski’s films through the prism of dualism contained in the pair of his most exploited themes. Although the thematic duo of Love and Death prevails in most of Żuławski’s films, I have deliberately chosen The Third Part of the Night and Possession as the basis of my analysis, since I find it fascinating how the duality concept is evident not only in the content of each film separately but also in the way these two films correlate.

Prokletí nebo požehnání: přírodní zdroje a ekonomický růst – komparace vývoje Botswany, Nigérie,Norska a Kanady na počátku 21. století
Zubíková, Adéla ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Zeman, Karel (oponent)
Práce usiluje o verifikaci konceptu tzv. prokletí přírodních zdrojů na počátku nového tisíciletí. Teoretická část práce vymezuje symptomy údajného prokletí, transmisní kanály působení prokletí a kritiku tohoto konceptu. Oproti jiným studiím zabývajícím se tématem prokletí není tato práce zaměřena pouze na jeden transmisní kanál. Praktická část práce ověřuje několik hypotéz stanovených na základě porovnání mnoha příspěvků k tématu působení přírodních zdrojů. Ověřována je platnost Prebisch-Singerovy hypotézy, projevy holandské nemoci a negativní vliv na politické instituce (inklinace k autoritářství, vysoké míře korupce, růstu vládních výdajů, nízké efektivitě hospodářsko-politického rozhodování a nízkým investicím do vzdělání). Pro analýzu byly vybrány dvě africké země (Nigérie a Botswana) a dvě vyspělé (Kanada a Norsko). Součástí práce jsou hospodářsko-politická doporučení. Výsledky práce potvrzují Prebisch-Singerovu hypotézu pro vybrané komodity v dlouhodobém horizontu a některé projevy holandské nemoci na počátku nového tisíciletí. Hypotézy týkající se vlivu na politické instituce nebyly potvrzeny, jelikož se výsledky napříč zeměmi lišily. Shledána byla vysoká zranitelnost zemí vůči pohybům komoditních cen.

Filmový průmysl a práce s publikem
Pojarová, Karolína ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.