Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 210 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rovné příležitosti mužů a žen na trhu práce na Táborsku
BURIÁNKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou rovnosti mužů a žen na trhu práce. V teoretické části je rozpracována otázka genderových stereotypů, dále legislativní úprava rovnosti na trhu práce a programy vytváření rovných příležitostí, tedy gender mainstreaming a pozitivní opatření. Významnou část představuje kapitola týkající se diskriminace při hledání zaměstnání a také otázka rovnosti v pracovním procesu. Praktickou část tvoří zejména analýza a interpretace dat získaných z dotazníkového šetření. Šetření bylo realizováno na Táborsku a zjišťovalo, zda se muži a ženy setkávají při hledání zaměstnání s diskriminací ze strany zaměstnavatelů a zda muži zastávají častěji než ženy pracovní pozice s vyšší odpovědností.
Sociálně etické aspekty feminismu v České republice
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá historií feminismu ve světě i v České republice, jeho proudy a vlnami. Seznamuje čtenáře s některými významnými představiteli a představitelkami feminismu, s jejichž prací se lze setkat a jejichž názory a práce vývoj feminismu ovlivnily a ovlivňují. Dále mapuje průnik a vliv feminismu a gender do některých oblastí soukromého i veřejného života v Evropské unii a v České republice. Práce se zabývá oprávněností či neoprávněností požadavků feminismu a tím, do jaké míry jsou tyto požadavky realizovatelné v České republice. Mapuje se pojmy jako rovnost, diskriminace, agenda rovnosti žen a mužů a rodinná politika, tedy oblasti, které jsou v popředí zájmu feminismu.
Problematika nezaměstnanosti v České republice a v Německu z pohledu gender
TESAŘOVÁ, Štěpánka
Předkládaná práce se zabývá problematikou politiky zaměstnanosti a nezaměstnanosti z pohledu uplatňování rovných příležitostí mužů a žen (genderové rovnosti) v České republice (ČR), Německé spolkové republice (SRN) a Evropské unii (EU). Teoretická část charakterizuje zaměstnanost, nezaměstnanost, prosazování žen a mužů na trhu práce z pohledu gender a diskriminační rozdíly v oblasti finančního ohodnocení mužů a žen za stejně vykonanou práci. Praktická část obsahuje srovnání politiky zaměstnanosti z pohledu gender (míru zaměstnanosti a nezaměstnanosti mužů a žen) na základě statistických údajů členských států Evropské unie {--} České republiky a Německé spolkové republiky. Hlavním cílem této práce bylo poukázat na fakt, že se v dnešní moderní společnosti ještě stále objevují znaky diskriminace v oblasti genderových vztahů v soukromém i pracovním životě. Záleží především na nás všech, jak se tato problematika genderové rovnosti bude na dále ve společnosti vyvíjet.
Harmonizace pracovního a rodinného života současné české společnosti
SOUKUPOVÁ, Barbora
V české společnosti došlo v posledních dvou desetiletích k politickým, sociálním, ekonomickým a kulturním proměnám, které přinášejí řadu změn v uspořádání společnosti jak na trhu práce, tak v rodině. Cílem práce je vypracování přehledové studie z oblasti sociologie, která reflektuje důsledky těchto změn a dále vzájemné provázání mezi pracovním a rodinným životem. Základem studie je zodpovězení otázky, jak se v dnešních podmínkách zejména ženy vyrovnávají s pracovními a rodinnými povinnostmi, jaká je role ženy v současné české společnosti. Dále práce reflektuje, jak se genderové stereotypy projevují jak ve sféře veřejné. Práce je obohacena o vlastní výzkumnou sondu s vybranými jedinci, která sleduje, jak se nové podmínky na trhu práce odráží v soukromém životě, jak se tyto dvě sféry ovlivňují a proměňují a jaké genderové nerovnosti neustále s sebou nesou.
Média a genderové stereotypy
MACHÁČKOVÁ, Zuzana
Tato práce pojednává o genderových stereotypech v médiích. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na gender v reklamě a v médích optikou několika teoretiků {--} mezi hlavními lze jmenovat Ervinga Goffmana, Judith Williamson nebo Liboru Oates-Indruchovou. Současně také v této části nastiňuje problémy mediální výchovy a možnosti realizace praktických cvičení se zaměřením na genderovou problematiku. Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Skládá se ze sedmi konkrétních návrhů aktivit týkajících se genderových stereotypů v médích, které je možné realizovat ve výuce na základní škole. Praktická cvičení si kladou za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médii a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce je popsána reflexe jedné z aktivit, která byla realizována na ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.
Postavení žen ve společnosti a jejich diskriminace
PEŠKOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá postavením žen ve společnosti a jejich diskriminací. První kapitola obsahuje postavení žen v různých historických obdobích a vývoj jejich postavení směrem k větší rovnoprávnosti s muži. Dále jsou popsány současné trendy feministického myšlení, ze kterých vzešel nový koncept genderu, který se snaží odstranit předsudky a stereotypy týkající se rolí mužů a žen ve společnosti. Druhá část se zabývá diskriminací žen. Je zde popsána diskriminace žen na trhu práce, segregace trhu práce podle pohlaví a nerovnost v odměňování. Dále je zde popsáno postavení současné ženy v domácnosti a nerovné rozdělení povinností v domácnosti a rodině mezi partnery. Poslední kapitola je věnována rovným příležitostem mužů a žen, jejich právní úpravě a různým možnostem jejich uplatňování. Třetí kapitola obsahuje také to, jaký postup může uplatnit oběť diskriminace v zaměstnání. Věnuje se také možnostem odstraňování nerovného postavení žen a mužů pomocí překonávání genderových stereotypů výchovou, a zejména lepším slaďováním rodiny a zaměstnání pomocí různých opatření ze strany zaměstnavatele i ze strany státu.
Obraz genderu v Nové cvičebnici německé gramatiky D. Dusilové a kol.
NIKLESOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce se zabývá rozborem Nové cvičebnice německé gramatiky od Doris Dusilové a kolektivu z genderového hlediska. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny klíčové sociologické termíny. Kapitola druhá je věnována problematice genderově stereotypního verbálního vyjadřování. Teoretickou část diplomové práce uzavírá pojednání o aspektu gender ve vzdělávacím prostředí a souhrn základních pravidel genderově senzitivní výuky. Hlavní část práce je tvořena analýzou několika oblastí, mj. profesního života, péče o domácnost, volného času, vzhledu ad., ve kterých je zobrazován feminní a maskulinní subjekt. Praktická část je uzavřena dotazníkem, který byl zadáván žactvu základní a střední školy. Cílem tohoto dotazníku je zjištění, zda odpovědi týkající se rozumění běžných společenských jevů odrážejí genderově stereotypní chápání světa či nikoliv. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky z rozboru příkladových vět a dotazníku.
Rodové stereotypy napříč generacemi
Hřebíčková, Martina
Cílem výzkumu bylo ověřit, zda spolu korespondují rodové stereotypy v různých vývojových obdobích. Rodové stereotypy byly posuzovány v rámci charakteristik obsažených v 5faktorovém modelu osobnosti. Úkolem respondentů bylo posoudit typického chlapce/muže a typickou dívku/ženu ve 3 vývojových obdobích (dospívání, dospělost, stáří). Rodové stereotypy osobnostních vlastností byly zjišťovány na základě české verze The National Character Survey (NCS), v němž každá ze 30 bipolárních škál koresponduje s 30 subškálami NEO osobnostního inventáře (NEO-PI-R). Napříč vývojovými obdobími ve dvou skupinách posuzovatelů jsou dívky/ ženy posuzovány jako otevřenější prožívat emoce, poddajnější, skromnější, jemnocitnější, pořádkumilovnější a zodpovědnější ve srovnání s chlapci/muži. Chlapci/muži ve 3 vývojových obdobích byli posuzováni oběma skupinami respondentů jako méně odolní odolávat pokušení, ve srovnání s dívkami/ženami. Z porovnání profilů rodových stereotypů 30 dílčích vlastností osobnosti vyplývá, že percepce rodových stereotypů je konzistentní v různých vývojových obdobích i mezi posuzovateli různého věku.
Gender Stereotypes in Television Advertising
Smoleňová, Ivana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Tahle práce obsahuje základní porovnání mužských a ženských postav v televizních reklamách vysíláních v České republice. Zaměřuje se na jejich stereotypní zobrazování v závislosti na povaze prezentovaného produktu s rozdělením na produkty stereotypně považované na mužské a ženské. V první -- teoretické části práce definuji základní pojmy týkající se dané oblasti, které jsou potřebné na komplexní porozumění problematiky genderových stereotypů v reklamách a jejich vlivu na společnost díky obrovskému vlivu médií. Druhá část -- praktická -- obsahuje analýzu 160 reklam (dopředu rozdělených na 4 skupiny -- potraviny, čistící prostředky, finanční produkty a automobily) vysílaných na televizních obrazovkách převážně v roku 2008 . Pro analýzu je použita kvantitativní obsahová analýza, která porovnává mezi sebou jednotlivý skupiny reklam z hlediska jejich generový zaujatosti. Poslední část práce stručně nabízí pohled na přístup Evropské unie a České republiky k problematice a aktivity, které v oblasti vyvíjejí. Výsledky práce nabízejí pohled na současný stav a využívaní genderových stereotypů v televizních reklamách v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 210 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.