Název:
Marketingový význam ženských a mužských rolí
Překlad názvu:
Value of gender stereotypes in Marketing
Autoři:
Šimíková, Kristýna ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na význam ženských a mužských rolí v marketingu. Jejím cílem je jednak zmapovat zobrazování mužů a žen v inzerci, ale i získat informace o postojích respondentů k této problematice a následně porovnat tyto dva výsledky. Teoretická část práce objasňuje postavení mužů a žen ve společnosti, reklamu a pochopitelně i metody výzkumu, které jsou náplní praktické části. Pokud jde o praktickou část, nejprve se věnuje výzkumům prostřednictvím jednotlivých metod a to dotazníkového šetření a obsahové analýzy a následně vzájemně porovnává výsledky těchto dvou výzkumů.This dissertation addresses the role and value of gender stereotypes in Marketing. The objective is on the one hand to chart male and female imagery in advertising and on the other to establish consumers' attitudes to this imagery, thus enabling a comparison of these outcomes. The first, theoretical part of the dissertation depicts the status of men and women in society and how advertising seeks to reflect this, and in addition describes the research methodology employed in the second, practical part. This latter part comprises a questionnaire survey and an advertising content analysis, and concludes with a comparison of the mentioned surveys.
Klíčová slova:
Dotazníkové šetření; Gender; Muž; Mužské a ženské role; Média; Obsahová analýza; Pohlaví; Reklama; Žena; Advertising; Content analysis; Gender stereotypes; Man; Media; Questionnaire survey; Sex; Woman
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25093