Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluze v plaveckém sportu
Komárková, Kateřina ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Inkluze v plaveckém sportu Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění úspěšnosti a podmínek inkluze osob se zdravotním postižením do plaveckého tréninku zdravých sportovců. Dílčími cíli bylo získat informace o specifikách trénování zdravotně postižených plavců, připravenosti trenérů, určení výhod a nevýhod v inkluzívním trénování. Stanoveno bylo sedm výzkumných otázek. Metody: Pro zjištění informací ohledně procesu inkluze byla použita metoda dotazníkového šetření mezi vybranými plaveckými trenéry, kteří mají s inkluzí zkušenosti. Odpovědi na otázky z dotazníku byly analyzovány a zpracovány ve výsledkové části práce a interpretovány v grafech, popřípadě tabulkách. Výsledky: Výzkum prokázal, že: inkluze je možná ve většině případů ihned či již v rámci 1-4 týdnů; nedostatečnost bezbariérových prostor pro kvalitní trénink; klienti jsou schopni se adaptovat na trénink běžné skupiny a není třeba pro ně vytvářet vlastní trénink; trenéři sami aktivně nevyhledávají spolupráci s klienty, první impuls přichází ze strany sportovce nebo osoby jemu blízké; sportovci se v rámci inkluze zapojují často do závodů zdravých plavců; trenéři jsou motivování k další inkluzi. Závěr: Z šetření vyplývá, že inkluze je možná, ale její průběh a úspěšnost vždy ovlivňuje řada faktorů. Mezi ně patří: specifický druh...
Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Šalomová, Zuzana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...
Využití regenerace studenou vodou v plaveckém tréninku
Uhrová, Denisa ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Využití regenerace studenou vodou v plaveckém tréninku. Cíle: Cílem práce je zjistit, zda plavecké oddíly České republiky v rámci tréninkového procesu využívají regeneraci studenou vodou. Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkové metody. Sběr dat byl proveden v rámci plaveckých oddílů České republiky registrovaných pod Českým svazem plaveckých sportů. Metoda matematicko - statistická byla využita pro zpracování získaných dat. K usnadnění jejich vizuální analýzy a k celkovému posouzení bylo použito grafického a tabelárního znázornění. Výsledky: Výsledky dotazníkové metody naznačily, jakým způsobem je využívána regenerace studenou vodou v plaveckých oddílech České republiky. Bylo zjištěno, že plavečtí trenéři v České republice využívají regeneraci studenou vodou zcela minimálně. Potvrdilo se, že důvodem je nízká informovanost o uvedené regenerační metodě. Jako dalším důvodem se potvrdila nedostatečnost prokazatelných účinků dané regenerační metody pro plavání. Výpovědní hodnota výsledků byla snížena nízkou návratností dotazníků. Klíčová slova: Plavecký trénink, zotavení, studená voda, regenerace.
Analýza víceleté sportovní přípravy vrcholové české plavkyně
BENEŠ, Jonáš
Bakalářská práce popisuje sportovní trénink vrcholové plavkyně Aleny Benešové. Zabývá se analýzou sportovní přípravy a plaveckého tréninku sledované plavkyně v letech 2013-2016. Zaměřuje se na vlastnosti sportovního a plaveckého tréninku, tréninkové metody a jednotlivé roční cykly. Cílem je analyzovat roční objemy tréninkových ukazatelů ve třech ročních tréninkových cyklech a zjistit příčiny změn ve výkonnosti sledované plavkyně.
Plavecký výcvik dětí s diagnózou astma bronchiale
Myslivcová, Martina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá plaveckým výcvikem astmatických dětí a jeho vlivem na toto onemocnění. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část je věnována popisu onemocnění astma bronchiale, příčinám vzniku, příznakům, diagnostice a léčbě. Dále zjišťujeme, jaký význam má plavání pro astmatické děti, a jak vodní prostředí ovlivňuje jejich zdravotní oslabení. Praktická část se zaměřuje na plavecký výcvik skupiny dětí, které mají astma bronchiale diagnostikováno. Při výcviku jsou sledovány různé fyziologické parametry dětí. Mezi tyto parametry řadíme frekvenci dechu, tepovou frekvenci, četnost astmatických záchvatů v období od první plavecké lekce až po poslední. Posledním měřeným parametrem je zlepšení či zhoršení kondice plavců (počet uplavaných metrů v závislosti na čase) - astmatiků v závislosti na plaveckém výcviku. Klíčová slova astma bronchiale, děti s diagnózou astma bronchiale, spirometrie, plavání, plavecký výcvik
Nácvik plaveckého způsobu kraul u dětí
Vajglová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této práce je porovnat dvě skupiny dětí při nácviku plaveckého způsobu kraul, přičemž jedna skupina navštěvuje plavecký klub Juklík již od raného věku a druhá skupina navštěvující plaveckou školu až na základní škole v rámci výuky. Nedílnou součástí práce je příprava vyučovacích hodin a ověření jejich cílů v praxi. V práci je popsán průběh a výsledky pozorování, které jsou následně zobrazeny v grafech. KLÍČOVÁ SLOVA Plavecký výcvik, plavecký způsob, kraul, plavání, děti, chyby metodika, didaktika, výukové programy, předškolní věk, mladší školní věk
Plavecký výcvik žáků na 1. stupni ZŠ
Neumannová, Denisa ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Práce se zabývá plaveckou výukou žáků na prvním stupni základní školy. Úkolem teoretické části je ukotvení základní plavecké výuky pro žáky prvního stupně v plaveckých školách. Praktická část je zacílena na zjištění plavecké úrovně dětí na základě vstupního a výstupního testu základních plaveckých dovedností. Dalším úkolem v praktické části je tvorba dvacetihodinového výukového plánu a návrh školního vzdělávacího programu. Mezi hlavní metody výzkumného šetření je zařazeno pozorování a bodové hodnocení základních plaveckých dovedností s následujícím zhodnocením a srovnáním získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA význam plavání, mladší školní věk, plavecké školy, základní plavecký výcvik, základní plavecké dovednosti
Vliv plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí ZŠ
Nezdarová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak plavání ovlivňuje kloubní pohyblivost a ohebnost u dětí mladšího školního věku. Pomocí vhodných testů pohyblivosti a ohebnosti jsem zjišťovala, zda se kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku mění a jak. Testování každého žáka proběhlo dvakrát. První testování proběhlo na začátku plaveckého výcviku, úvodní hodinu. Druhé testování proběhlo na konci plaveckého výcviku, poslední hodinu. Následně jsem naměřené výsledky porovnávala a hodnotila. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku období mladšího školního věku a na vysvětlení a objasnění základních pojmů. Výzkumná část popisuje vybrané metody a zjištěné výsledky se slovním hodnocením.
Plánování a analýza tréninku plavců v základní etapě
Willner, Jiří ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Plánování a analýza tréninku plavců v základní etapě Cíle: Cílem práce je experimentálně aplikovat roční tréninkový plán vytvořený na základě uplynulého tréninkového období na vybrané plavce v základní etapě v daných podmínkách. Předmětem sledování a evidence jsou obecné tréninkové ukazatelé, diagnostika techniky plaveckých způsobů a vybrané funkční ukazatelé. Prostřednictvím dosažených výkonů na vybraných soutěžích jsme ověřili účinnost a platnost realizovaného plánu. Součástí práce byla dílčí komparace s tréninkovou přípravou plavců úspěšného oddílu stejné věkové kategorie. Metody: V práci jsme využili metodu experimentální aplikace tréninkového plánu, metodu nepřímého pozorování v rámci diagnostiky plavecké techniky ve flumu. Další metodou bylo přímé pozorování pro kontrolu techniky při realizaci tréninku. Dále byly pro diagnostiku plavecké techniky navrženy a využity tabulky kvalitativní analýzy plaveckých způsobů. Metodou komparace byly srovnány vybrané obecné tréninkové ukazatele a dosažená výkonnost plavců. Pro zjištění funkčních parametrů bylo využito kompletní spiroergometrické zátěžové vyšetření na běhacím koberci. Výsledky: Zjistili jsme, že tréninkový plán byl efektivní. Došlo ke zlepšení technické úrovně plavců a zlepšení dosažené výkonnosti na plaveckých závodech. Zároveň bylo...
Dynamika tréninkových ukazatelů v rámci RTC v základní etapě plaveckého tréninku
Willner, Jiří ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Plánování a analýza tréninku plavců v základní etapě Cíle: Cílem práce bylo experimentálně aplikovat tréninkový plán pro plavce v základní etapě sportovního tréninku a zároveň prostřednictvím dosažených výkonů na vybraných soutěžích ověřit účinnost a platnost realizovaného plánu. Metody: V práci jsme využili metodu experimentální aplikace tréninkového plánu, metodu nepřímého pozorování v rámci diagnostiky plavecké techniky ve flumu. Další metodou bylo přímé pozorování pro kontrolu techniky při realizaci tréninku. Dále byly pro diagnostiku plavecké techniky navrženy a využity tabulky kvalitativní analýzy pohybu. Metodou komparace byly srovnány vybrané obecné tréninkové ukazatele a dosažená výkonnost plavců. Rovněž byla použita metoda Conconiho testu pro zjištění funkčních parametrů zátěžového vyšetření. Výsledky: Zjistili jsme, že tréninkový plán byl efektivní. Došlo ke zlepšení technické úrovně plavců a zlepšení dosažené výkonnosti na plaveckých závodech. Zároveň bylo u testovaných osob sledováno VO2 max, které se v průběhu aplikace tréninkového plánu u jednoho z plavců zvýšilo a u druhého snížilo. Klíčová slova: plavecký trénink, základní etapa tréninku, plavecká technika, tréninkové ukazatelé

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.