Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Písek
STÝBLOVÁ, Martina
Záměrem této bakalářské práce bylo prověřit a vyhodnotit možnosti začlenění dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou ve věku 8 - 15 let v okrese Písek. Tato práce je rozdělena na teoretickou část, která vysvětluje celkový pohled na pojem disabilita u dětí, nastiňuje důležitost začleňování dětí s disabilitou do kolektivů s intaktními dětmi. Je zde vysvětlena charakteristika a klasifikace disability mentální, zrakové a sluchové a zároveň možnosti využití nabídky vhodných sportů pro jednotlivé stupně disability. Součástí teoretické části je také popis okresu Písek a jeho nabídka volnočasových pohybových aktivit. Zároveň zdůrazněn význam a důležitost volnočasových aktivit s ohledem na zdravý životní styl. V praktické části je provedeno samotné šetření anketního výzkumu. Do anketního šetření se zapojilo 18 trenérů, 25 dětí s disabilitou, 28 dětí intaktních a 7 ředitelů škol a sportovních zařízení. Z názorů trenérů a odborných pracovníků vyplývá, že z větší části souhlasí s tím, aby se děti s disabilitou zapojily do pohybových aktivit s intaktními dětmi. Zároveň však nejsou schopni zajistit odborné vedení vzhledem k tomu, že 44 % z nich nemá sportovní vzdělání. Výbornou zprávou byla jednoznačná 100 % shoda na integraci dětí s disabilitou od všech dotázaných ředitelů škol a sportovišť. A potvrdily to i odpovědi od dětí s disabilitou, celých 52 % dětí by se rádo zapojilo do pohybové aktivity s dětmi intaktními.
Ergoterapeutické vstupní vyšetření z hlediska Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví
Hamplová, Pavla ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví (MKF). Hlavním smyslem je využití klasifikace při ergoterapeutickém vstupním vyšetření. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní terminologii, dále se zabývá charakteristikou MKF, jejími cíly, filozofií, vývojem a přehledem komponent. Další kapitola se zabývá využitím MKF v rehabilitaci a ergoterapii. Závěr teoretické části se věnuje ergoterapeutickému vyšetření. Praktická část se zabývá možností využití MKF v ergoterapii při vstupním vyšetření. Hlavním cílem praktické části je vytvoření formuláře ergoterapeutického vstupního vyšetření s kódy z MKF a aplikace tohoto vstupního vyšetření u pacientů. Formulář vstupního ergoterapeutického vyšetření s kódy z MKF by měl sloužit Klinice rehabilitačního lékařství, 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze (KRL) v praxi.
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Srovnání úrovně bezbariérového prostředí městské hromadné dopravy v Praze a v Amsterdamu pro osoby s disabilitou
Hložková, Dagmar ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Kozlerová, Štěpánka (oponent)
bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o stavu bezbariérové přístupnosti veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje úvod, popis jednotlivých bariér prostředí, popis bezbariérové přístupnosti a legislativu. V praktické části jsou uvedeny konkrétní poznatky o stavu veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu, dále výsledky dotazníkového šetření, diskuze a závěr. Na konci bakalářské práce je uveden seznam použité literatury a přiložené přílohy.
Set modelových činností předpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou
Čermáková, Michaela ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁ SKÉ PRÁCE Jméno: Michaela ermáková Vedoucí práce: Mgr. Kate ina Sv cená Oponent práce: Název bakalá ské práce: Set modelových inností p edpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou. Abstrakt bakalá ské práce: Bakalá ská práce si klade za cíl vytvo ení setu modelových inností pro osoby s disabilitou. Tento set byl zpracován pro praktické využití ve form manuálu. Manuál obsahuje celkem sedm modelových inností: manuální práci s ná adím, kancelá skou práci, práci s pen zi, skládání prádla, práci na po íta i, p ípravu topinky a mytí nádobí. Set jsem aplikovala na šest r zných osob s disabilitou a vyhodnotila jejich pracovní potenciál. Práce je rozd lena na dv ásti - teoretickou a praktickou. První z nich nasti uje tématiku zdravotn postižených, zabývá se významem práce pro osoby s disabilitou a problematikou získávání zam stnání u t chto osob. Dále popisuje n která edpracovní hodnocení. V druhé, praktické ásti, je prezentována metodologie a postup p i aplikaci setu modelových inností na zdravé populaci a osobách s disabilitou. Jsou zde uvedeny moje poznatky a zkušenosti z aplikace setu a jsou diskutovány dosažené výsledky. Nakonec odpovídám na výzkumnou otázku, zda je možné použít set vybraných modelových inností u osob s disabilitou za ú elem navržení vhodného zam stnání. Klí ová slova:...
Názory na sexualitu osob s disabilitou
MATĚJKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálního života osob s disabilitou se zaměřením na názory studentů z Jihočeského kraje na toto téma. Cílem práce bylo zmapovat postoje, pohledy a názory na sexualitu osob s disabilitou, a zda jsou studenti o této problematice informováni. V teoretické části jsem se zabývala otázkami, co je vlastně samotná disabilita, její definování v Mezinárodní klasifikaci a zdraví. Dále také vymezením pojmů sexuality nebo i sexuální výchovou u osob s disabilitou. V teoretické části bakalářské práce jsem se také zabývala aktuálním tématem sexuální a intimní asistence a i toho, jakou má sexuální asistentka náplň práce a jaká pravidla je důležité, aby znala a dodržovala. Pro výzkum byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována do tabulek. Výběrový soubor tvořilo osm studentů z Jihočeského kraje vybraných náhodně. Pro dosažení cílů mé bakalářské práce byla použita výzkumná otázka: V čem se liší názory vybraných studentů na problematiku sexuality osob s disabilitou? Z výsledků vyplynulo, že většina dotazovaných byla informována o tom, co znamená pojem disabilita. Mnoho respondentů se shodlo, že osoby s disabilitou mají nějaký sexuální život, ale ten se odvíjí od druhu a stupně postižení. Stejný názor měla většina respondentů i na otázku mateřství a rodičovství u těchto osob. Mnoho z dotazovaných odpovědělo, že nemá žádný problém s tím, aby osoby s disabilitou byli rodiči. Zásadní rozdíl v názorech vybraných studentů jsem zaznamenala na téma sexuální asistence, kdy si někteří respondenti tuto službu spojovali s prostitucí nebo s něčím, co by se ve společnosti objevovat nemělo. I přes to, jak je v dnešní době sexuální asistence aktuální, se zde najdou tací, kteří o této problematice dosud nevědí, proto je vhodné další zkoumání a propagace této problematiky. Práce může být použita jako podklad pro další zkoumání, nebo jako informační zdroj pro širokou veřejnost.
Zdravá délka života
Faltysová, Kateřina ; Vrabcová, Jana (vedoucí práce) ; Růžková, Jiřina (oponent)
Cílem bakalářské práce je objasnění konceptu zdravé délky života. Tento koncept vychází ze souhrnných ukazatelů o zdravotním stavu, které dokáží charakterizovat zdraví číslem. Nicméně hlavním cílem práce bylo zjistit, kterému ze scénářů morbidity odpovídají vybrané země. V práci je analyzována naděje dožití a délka života ve zdraví v České republice jak při narození, tak ve věku 65 let. Výsledky analýzy, která byla provedena za pomoci indexů časových řad, odpovídají scénáři teorie komprese morbidity. Analýza je provedena i za Lucembursko a Estonsko, které reprezentují státy s nadprůměrnými a podprůměrnými hodnotami oproti průměru 28 zemí Evropské unie v ukazateli délky života ve zdraví. Výsledkem bylo vyvození teorie expanze morbidity pro oba vybrané státy Evropské unie. Tyto státy jsou analyzovány i z pohledu Indexu lepšího života, jehož původcem je Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, který zde podává informaci, že zdraví populace je ovlivněno více dimenzemi života.
Vliv prostředí na trávení volného času u osob s disabilitou pohybu.
BARTOŇOVÁ, Květoslava
Diplomová práce se zabývá vlivem prostředí na trávení volného času u osob s disabilitou pohybu. Teoretická část je zaměřena na informace o disabilitě pohybu, analyzuje a vysvětluje odborné termíny. Dále se zaměřuje na charakteristiku, jednotlivé funkce a faktory volného času. V praktické části se zaměřuji na kvalitativní výzkum, tedy rozhovorům o vzniku disability pohybu, její kompenzací, o soběstačnosti, překážkách, které musí jedinec překonat, o sociálním systému a o trávení volného času. Zjištěné informace byly vyhodnoceny a utříděny do tabulek. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké bariéry se vyskytují u osob s disabilitou pohybu v Českých Budějovicích, poukázat na překážky, které znepříjemňují a omezují osobám s disabilitou pohybu jejich kvalitní život. V praktické části jsem stanovila tyto předpoklady: 1 Předpokládám, že osoby s disabilitou pohybu významně vnímají finanční bariéry v rámci trávení volného času. 2 Předpokládám, že osoby se získanou disabilitou pohybu, kteří aktivně využívali svůj volný čas, se snaží být nadále aktivní v jeho využití. Oba stanovené předpoklady byly výsledným zkoumáním a sumarizací dostupných informací vyhodnoceny a následně potvrzeny.
Integrace osob s disabilitou
BIENERTOVÁ, Jitka
Osoby se zdravotním postižením (disabilitou) tvoří v ČR, na základě kvalifikovaných odhadů, významnou skupinu občanů (10 % z populace v ČR, z toho 0.6 % jsou osoby se zrakovým postižením (disabilitou). Integrace je dlouhodobý/dvoustranný proces hrající důležitou roli v mnoha životních dimenzích člověka. Je nezbytné při něm brát ohled na individualitu každého jedince, snažit se porozumět zde platícím pravidlům a jim odpovídajícímu chování, důležitá je vzájemná schopnost komunikace a uvědomění přítomnosti integračních bariér. V ČR celá péče o osoby se zdravotním postižením (disabilitou) spadá do komplexní (komprehensivní) rehabilitace. Za posledních 20 let se v ČR zaměřila pozornost veřejnosti (státních orgánů a institucí) na zlepšení životních podmínek osob se zdravotním postižením (disabilitou). Přístup státu a orgánů veřejné správy, k těmto osobám, upravují významným způsobem tzv. Národní plány, zakotvující nejdůležitější úkoly a opatření pro jednotlivá odvětví státní správy. I přes tato opatření však figurují v každodenních činnostech života osob se zdravotním postižením (disabilitou) diskriminační tlaky projevující se zejména dlouhodobým nerespektováním či neznalostí základních a zásadních odlišností definující právě tuto skupinu osob. V současnosti v ČR i nadále chybí zákon o ucelené rehabilitaci. Cílem této práce je popsat integrační faktory/bariéry/hlediska se kterými osoba se zdravotním postižením (disabilitou), resp. zrakovým postižením přichází, během svého života/procesu integrace, do vzájemné akcelerace, možnosti jaké může při integračním procesu využívat. Hlavním cílem práce je vylíčit specifika integrace osob se zrakovým postižením (disabilitou), jejich osobní pohled na integraci/inkluzi. Výzkum byl realizován ve dvou oblastních odbočkách SONSu v ČR města Chomutova - SIA a Mostu. Výzkumný soubor tvořili jedinci se zrakovým postižením (disabilitou) v produktivním věku (18-65 let). Sběr dat byl prováděn od 1. 4. 2012 do 1. 4. 2014. Na základě zodpovězení definovaných výzkumných otázek byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu formou tzv. případové studie - studium sociálních skupin (osob se zrakovou disabilitou).
Sexuální problematika klientů s mentálním postižením v ústavních zařízeních
PATEROVÁ, Michaela
Sexualita osob s mentálním postižením představovala do nedávné doby společenské tabu. Problematika tohoto tématu mě zaujala natolik, že jsem se rozhodla získat bližší informace svojí bakalářskou prací. Bakalářská práce obsahuje teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první kapitole se zabývám mentálním postižením. V této kapitole jsem se ještě zabývala etiologií a příčinami mentálního postižení. V další kapitole jsem se zabývala termínem jedinec s mentální retardací. Pojem disabilita je zde popsán a chápán jako zastřešující výraz pro oblast funkčních poruch, aktivit a participací konkrétního jedince. V další části uvádím sexuální problematiku osob s mentálním postižením. Prvním tématem je výchova a osvěta osob s mentálním postižením. Dále jsem se zabývala sexuálním zneužíváním osob s mentálním postižením. Se sexualitou úzce souvisí partnerské vztahy, které v práci také uvádím. V závěru teoretické části jsem se zabývala rodičovstvím a možnostmi ochrany před početím. Praktickou část bakalářské práce tvoří sběr dat, pomocí techniky kvalitativního výzkumu, metodou nestandardizovaných hloubkových rozhovorů. Základní soubor byl vytvořen parametry zakotvené teorie, přičemž nebylo využito všech parametrů, vzhledem k její obsáhlosti. Základní výzkumný soubor jsem stanovila dle pracovních pozic zaměstnanců Centra sociálních služeb v Jindřichově Hradci. Byly položeny dvě výzkumné otázky. Zda vnímá personál sexuální život osob s mentálním postižením jako vyhovující a zda jsou informace odborného personálu o sexuálním životě osob s mentálním postižením dostačující. Z výzkumu bylo zjištěno, že odborný personál má dostatečné množství informací, ale sexuální osvěta a výchova v zařízení vůbec neprobíhá. Z rozhovorů vyplývá, že se zaměstnanci necítí být dostatečně kompetentní v otázkách sexuální výchovy a osvěty. Z rozhovorů dále vyplynulo, že zaměstnanci souhlasí s partnerstvím osob s mentálním postižením. Z rozhovorů bylo také zjištěno, že souhlasí s užíváním antikoncepce v případě, že klientka zahájí s partnerem sexuální život. Dále jsem zjistila, že s rodičovstvím osob s mentálním postižením většina respondentů spíše nesouhlasí. V otázce sexuálního zneužívání osob s mentálním postižením jsem v rozhovoru zjistila, že tento problém byl v zařízení již jednou řešen. Zaměstnanci si uvědomují, že jsou tito lidé snadnou obětí, ale zároveň neprovádí žádnou prevenci ve formě sexuální výchovy. Z těchto zjištění vyplývá, že by bylo vhodné podpořit vznik protokolu, ve kterém bude zakotvena sexuální problematika uživatelů sociálních služeb pro toto zařízení. Protokol by zároveň mohl sloužit jako prevence sexuálního zneužívání. Vhodné by také bylo odborné školení v oblasti komunikace v sexuální oblasti, mezi zaměstnancem a uživatelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.