Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku
Pinkasová, Lenka ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Hodnocení motorické výkonnosti a držení těla u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je zhodnotit motorickou výkonnost, držení těla a základní informace týkající se pohybové aktivity dětí mladšího školního věku a zjistit, zda existují vzájemné souvislosti mezi těmito znaky. Hypotézy: 1. Objem pohybového zatížení dětí mladšího školního věku ovlivňuje jejich motorickou výkonnost i držení těla. 2. Motorická výkonnost hodnocená modifikovaným UNIFITTESTem má signifikantní souvislost s držením těla u dětí mladšího školního věku. Metody: Pro zjištění úrovně motorické výkonnosti dětí jsem použila modifikaci UNIFITTESTu (Měkota et al. 2002), zároveň jsem u dětí hodnotila i základní somatické parametry. Držení těla dětí jsem hodnotila testy dle Mathiase (Hošková a Matoušová 2007), Jaroše a Lomníčka (Hošková a Matoušová 2007) a Adamsovým testem (Haladová a Nechvátalová 2005). Pro doplnění informací o četnosti sportovních aktivit dětí a jejich životního stylu jsem sestavila krátkou anketu. Výzkumný soubor tvoří 19 chlapců a 11 dívek v průměrném věku 9 let (8- 11 let k 1. 1. 2018), průměrné tělesné výšky 1,4 m (σ=8,2 cm) a průměrné tělesné hmotnosti 36,5 kg (σ=9,1 kg). Výsledky: U dvou třetin dětí jsem zjistila pravidelnou fyzickou aktivitu s každodenní četností. Tento fakt jsem porovnávala s...
Význam fyzioterapie v prognóze pacientů s Pierre Robinovou sekvencí
Sedinová, Monika ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Rozštěpy orofaciálního komplexu jsou nejčastějšími vrozenými vývojovými vadami. Mezi tyto vady řadíme i Pierre Robinovu sekvenci vyznačující se mikrognácií, glossoptózou a obstrukcí horních dýchacích cest, následkem kterých se často vytvoří i izolovaný rozštěp patra typu "U" nebo "V". Mezi další klinické projevy řadíme i problémy s příjmem potravy, obstrukční spánkovou apnoy a / nebo gastroesofageální reflux. Podstatou léčby je převážně zajištění dýchacích cest a prospívání dítěte po narození za použití konzervativních či invazivních přístupů v léčbě. Zvolení postupů a metod léčby by mělo být založeno na spolupráci multidisciplinárního týmu. Praktická část se snaží pomocí dotazníkové metody zjistit obtíže, které se vyskytují nejčastěji u pacientů v ČR a v zahraničí spolu s rozdíly v managementu jejich léčby. Dále se snažíme zjistit, zda je větší procento pacientů, kteří podstupují fyzioterapeutickou péči z důvodu opožděného neuromotorického vývoje. Druhá část se věnuje výskytu vadného držení těla v souvislosti s diagnózou PRS u dětí od 4 - 6 let.
Využití Klappova lezení ve fyzioterapii vadného držení těla
LOJKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá fyzioterapií vadného držení těla s využitím metody Klappovo lezení. Teoretická část pojednává především o vadném držení těla, jeho následcích a možnostech jeho rehabilitace. Kapitola vadné držení těla obsahuje i podkapitolu o správném držení těla. Teoretická část se dále mimo jiné zabývá i posturou a hlubokým stabilizačním systémem. Významnou kapitolou je právě Klappovo lezení. Tato kapitola by měla shrnovat veškeré důležité informace z dostupných zdrojů o metodě Klappovo lezení. Praktická část této práce je tvořena kvalitativním výzkumem v podobě podrobně vypracovaných kazuistik. Výzkumný soubor tvořily tři pacientky s vadným držením těla, které měly problémy s bolestmi v oblasti zad a v jednom případě ještě v oblasti krční páteře. Pacientky docházely na terapii téměř každý týden po dobu dvou měsíců. V terapii byla využívána především metoda Klappovo lezení. Tato bakalářská práce měla dva cíle. Prvním cílem bylo Popsat metodu Klappovo lezení ve fyzioterapii. Tento cíl byl naplněn prostřednictvím kapitoly Klappovo lezení v teoretické části a dále pak v části metodologie, kde jsou popsány jednotlivé pozice této metody. Informace k metodě doplňují fotografie jednotlivých pozic z vlastního zdroje, které se nachází v příloze této práce. Druhým cílem bylo Zjistit, jak může tato metoda ovlivnit problémy, které vznikají u lidí s vadným držením těla. Tento cíl jsem zjišťovala prostřednictvím výzkumné části. Terapie, které byly u pacientek použity a které byly zaměřeny především na metodu Klappovo lezení, zmírnily bolesti u všech mých pacientek. Lze tedy konstatovat, že metoda Klappovo lezení ovlivnila problémy mých probandek příznivě. Bakalářská práce může být využita jako edukační materiál pro fyzioterapeuty i pro širokou veřejnost, která by se chtěla blíže seznámit s tématem vadného držení těla či s metodou Klappovo lezení.
Možnosti fyzioterapie při vertebrogenních potížích spojených s bolestmi hlavy u dětí do 15 let
PROCHÁZKOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapie u dětí do 15 let, které trpí bolestmi hlavy spojenými s vertebrogenními problémy. V dnešní době, kdy děti sedí u počítačů a mobilních telefonů, často dochází k vadnému držení těla, které může bolest hlavy způsobovat. Nesprávným sedem dochází k ochabování trupového svalstva, předsunu hlavy a přetěžování svalových skupin v oblasti šíje. Cílem této práce bylo zmapovat problematiku vertebrogenních potíží spojených s bolestmi hlavy a navrhnout konktétní možnosti fyzioterapie pro zlepšení celkového držení těla. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoterické části je popsána anatomie páteře, spojení krční páteře a hlavy a příčiny vzniku bolestí hlavy. Část je věnována také možnostem fyzioterapie, které lze využít při terapii bolesti hlavy a vertebrogenních potíží.Praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu, obsahuje cíle práce, metodiku a výsledky výzkumu. Probandy byly tři děti ve věku 9 až 15 let, dva chlapci a jedna dívka. Terapie probíhala každý týden po dobu dvou měsíců. Na základě zpracování vstupního kineziologického vyšetření byl každému probandovi navržen krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán a sestavena cvičební jednotka. Na závěr terapií bylo provedeno výstupní kineziologické vyšetření, porovnání výsledků a zhodnocení terapie probandy. Práce je doplněna fotodokumentací probandů při vstupním a výstupním vyšetření a ukázkou cviků.U všech probandů došlo k zmírnění bolesti hlavy, aktivaci správného dechového stereotypu a celkovému zlepšení držení těla.
Možnosti využití pomůcky Daflex na vadné držení těla dětí staršího školního věku
MARKOVÁ, Anežka
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití cvičební pomůcky Daflex ve fyzioterapii dětí staršího školního věku, jimž bylo diagnostikováno vadné držení těla. Zdravotní a rehabilitační pomůcka Daflex je originální cvičební pomůcka, která byla patentována v ČR v roce 2012. S diagnózou vadného držení těla se u dětí můžeme setkat poměrně často. Právě u této věkové skupiny dochází k rozvoji potíží, neboť nastávají změny nejen hormonální a psychické, ale zároveň je to období akcelerace růstu. Mohou nastat poruchy koordinace pohybu a svalové dysblance, jež jsou potencovány pasivním trávením volného času a nerovnoměrným zatížením určitých svalových skupin. Svalové dysbalance bývají způsobené i nevhodným tréninkem a přetěžováním mladých sportovců. Teoretická část je zaměřena na cvičení s pomůckou Daflex, techniky tréninku, způsoby úchopů i úvazů a zásady, jež by se měly při cvičení dodržovat. Jsou zde popsána specifika staršího školního věku a změny, které jsou pro tuto věkovou skupinu charakteristické. Dále se práce zabývá držením těla, jeho hodnocením a možnostmi kompenzačních cvičení s využitím pohybového programu Daflex System. Pro praktickou část práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Výzkum byl prováděn formou zpracování tří kazuistik a analýzou rozhovorů. Práce obsahuje vstupní a výstupní kineziologický rozbor, semistrukturovaný rozhovor s respondenty a jejich rodiči, návrh fyzioterapeutické cvičební jednotky a popis prováděné terapie s fotodokumentací jednotlivých cviků. Cílem práce bylo zmapovat možnosti využití pomůcky Daflex ve fyzioterapii dětí staršího školního věku a sestavit vhodný fyzioterapeutický plán pro individuální cvičení s touto cvičební pomůckou. Z výsledků vstupního vyšetření vyplynulo, že všechny sledované děti měly svalové dysbalance v oblasti šíje a horní hrudní páteře. Docházelo k přetížení extenzorů trupu i šíje a k ochabování mezilopatkových svalů, přičemž bylo možno sledovat předsun hlavy, protrakci ramenních kloubů a kyfotické držení hrudní páteře. Dvě ze sledovaných dětí měly hypermobilní ramenní klouby a u všech docházelo ke zkrácení některých svalových skupin- především ischiokrurálních svalů, horní části m. trapezius, m. sternocleidomastoudeus a m. levator scapulae. Při vstupním vyšetření byly děti vyfotografovány ve vzpřímeném stoji a tyto fotografie jsou uvedeny v přílohách práce. V počáteční fázi terapie byli všichni rodiče i děti seznámeni s rehabilitační cvičební pomůckou Daflex a s tréninkovou metodou Daflex System a dostali fotodokumentaci s popisem cviků. Poté následovaly cvičební jednotky, při kterých se postupně, podle zdatnosti dětí, přidávaly obtížnější cviky. Všechny děti se naučily základních deset cviků. V závěru terapie bylo zařazeno pět cviků individuálních pro každé dítě. Při posledním setkání byly vedeny rozhovory s dětmi i s rodiči, byl odebrán závěrečný kineziologický rozbor a proveden fotografický záznam. Ze závěrečného kineziologického rozboru lze vyčíst, že se v průběhu terapie zlepšil zdravotní stav dětí. Došlo k napřímení páteře, protažení zkrácených svalových skupin a k celkovému zlepšení držení těla. V rozhovorech děti uvedly, že se snažily cvičit pravidelně a jejich rodiče tuto informaci potvrdili. Dále rodiče uvedli, že cviky, které byly zvoleny, byly děti schopné poměrně dobře si zapamatovat, a že cvičení podpořilo motivaci dětí k pohybu. Cvičení se zdravotní a rehabilitační pomůckou Daflex je fyzioterapeutům dobrým nástrojem při práci a dětem vítaným zpestřením obvyklých cvičebních jednotek. Práce může být využita jako informační materiál pro studenty fyzioterapie i fyzioterapeuty v klinické praxi.
Zjištění nejčastějších funkčních poruch pohybového systému dětí mladšího školního věku, konkrétně v 5. třídách na základních školách v okrese Tábor
POPOVIČOVÁ, Žaneta
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výskytu nejčastějších funkčních poruch pohybového aparátu u dětí v 5. třídách na základních školách v okrese Tábor. Výzkum byl proveden celkem na dvaceti dvou základních školách. Celkem bylo sledováno a hodnoceno 786 dětí z 36 pátých tříd v táborském okresu. Úkolem práce bylo zpracování literární rešerše na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury. Dále pak získání souhlasu ředitelů škol a rodičů žáků s provedením výzkumu. V rámci našeho výzkumného šetření byla použita metoda testování standardizovanými testy pro vyšetření držení těla, dle Matthiase a Jaroše a Lomíčka. Součástí výzkumu bylo i měření váhy a výšky žáků a následný výpočet indexu BMI. Získaná data byla zpracována do tabulek a četnost poruch byla vyhodnocena v grafech. Celkové výsledky ukázaly rozdílné hodnoty hodnocení držení těla. Dle metody Jaroše a Lomíčka mělo dokonalé držení těla 19,24% dětí, dobré 72 %, vadné necelých 8 % a velmi špatné držení se objevilo u 1,52% vyšetřovaných. Matthiasův test ukázal u téměř 70 % dobré držení těla, u 29% žáků držení těla vadné a u 1% vadné držení těla s fixovanou odchylkou. Mezi nejčastější funkční poruchy tohoto výzkumného souboru patří především zvětšená bederní lordóza. Tímto výzkumem došlo k potvrzení důležitosti každodenní pohybové aktivity dětí a kompenzačního cvičení v boji proti funkčním poruchám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.