Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 349 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků muzikoterapie k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu
Včeláková, Markéta ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
ASTRAKT Diplomová práce se zabývá prvky muzikoterapie a muzikoterapeutickými hrami, které byly využity k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu. V teoretické části přiblížím pojem muzikoterapie, její definice, historický vývoj, metody muzikoterapie a působení hudby na dítě batolecího a předškolního věku. Přiblížím problematiku adaptace dětí na mateřskou školu. Využila jsem znalostí z odborné a metodické literatury, které se vážou k danému tématu. V praktické části jsem vytvořila metodický list, jenž se skládá z muzikoterapeutikých činností a her, které byly aplikovány na dvou až tříleté děti při vstupu do mateřské školy. Zároveň provedla vyhodnocení činností z metodického listu. Při vyhodnocování výzkumu bylo zjištěno, že prostřednictvím promyšlených a opakujících se muzikoterapeutických prvků lze zabránit adaptačním problémům.
Výtvarné činnosti pro dvouleté děti v mateřské škole
Grulichová, Karmen ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte do konce předškolního období. Dále jaké možnosti institucionální péče o děti mladší tří let byly v minulosti a jaké jsou v současné době. Poslední kapitola se věnuje dětskému výtvarnému projevu. Zaměřuje se na vývoj, výtvarné techniky, metody a cíle výtvarných činností. Praktická část obsahuje analýzu série spontánních kreseb dětí mladších tří let. Dále obsahuje dotazníkové šetření týkající se výtvarných činností určené pro učitelky mateřských škol, které mají ve třídě dvouleté děti. Na základě výzkumné sondy a sběru dat z dotazníkového šetření bylo navrhnuto a ověřeno několik výtvarných úloh pro děti tohoto věku. Klíčová slova Předškolní vzdělávání; děti do tří let věku; vývoj výtvarného projevu; výtvarná výchova
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Dítě s opožděným vývojem řeči v mateřské škole
BÖHMOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávání dítěte s opožděným vývojem řeči v mateřské škole. V teoretické části práce jsou popsány faktory ovlivňující ontogenezi řeči, charakteristika předřečového období a stadií vlastního vývoje řeči, vývoj všech jazykových rovin. Dále je vymezen opožděný vývoj řeči z hlediska etiologie, symptomatologie, diagnostiky a terapie. Obsahem praktické části jsou tři případové studie dětí s OVŘ v mateřských školách. U těchto dětí byla provedena diagnostika komunikačních dovedností, analýza možných příčin OVŘ a bylo sledováno vzdělávání dětí v mateřské škole, odkryty problémy i příklady dobré praxe, které se v konkrétních případech projevily.
Rok se zvířaty v Mateřské škole Čechtice
MOJŽÍŠOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce směřuje k vytvoření celoročního projektu pro děti z Mateřské školy Čechtice, v němž se seznámí s vybranými druhy živočichů, vyskytující se v okolí. Cílem práce je nejen seznámit děti se zvířaty, ale především vytvářet pozitivní vztah k živým tvorům i k přírodě, která je obklopuje. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se zabývá problematikou zařazení zvířat do předškolního vzdělávání a vhodností volby živočichů podle různých kritérií s ohledem na potřeby a schopnosti dětí tohoto věku a v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Současně zahrnuje informace o klíčových druzích živočichů. V praktické části je popsán celoroční projekt "Rok se zvířaty", který je provázán třídním maskotem stonožkou Jůlií a je zaměřen na integrované vzdělávání. U každého zvoleného zvířete se nalézá popis realizovaných činností a reflexe.
Rozvoj myšlenkových a komunikačních dovedností dětí předškolního věku v kontextu Filozofie pro děti
BRISUDOVÁ, Eva
Diplomová práce je tvo ena z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá vymezením d le itých pojm jakými jsou Filozofie pro děti, historický vývoj tohoto programu, osobnost dítěte, komunikace a my lení dětí p ed kolního věku. Praktická část je koncipována jako ízený dialog s dětmi v p ed kolním vzdělání, velký d raz je zde kladen na vyjád ení jejich emoce a pro ívání dané situace.
Slaďování rodinného a pracovního života na pozadí konceptu familismu ve vybraných zemích
Krám, Milan ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Cílem této práce je na pozadí konceptu familismu a s přihlédnutím k genderové rovnosti analyzovat vybrané veřejně politické nástroje České republiky a Spolkové republiky Německo, které ovlivňují harmonizaci privátního a pracovního života u rodin s dětmi do tří let věku. Práce se ve své teoretické části zabývá popisem dopadů současných společenských změn na slaďování obou sfér života, genderovou rovnost, ženy a jejich aspirace, rozhodování rodin o reprodukčních plánech či samotnou fertilitu. Dále nabízí vysvětlení vztahu mezi různými koncepty veřejných politik a jejich vlivu na harmonizaci obou světů, genderovou rovnost a svobodnou volbu životní strategie. V analytické části posléze nabízí vhled do příslušných konceptů veřejně-politických nástrojů obou vybraných zemí, komparuje je mezi sebou za použití předem definovaných kategorií a přináší jejich analyzu optikou konceptu familismu formulovaného Sigrid Leitnerovou. Ve svém závěru, konkrétně v kapitole "Diskuse a souhrn doporučení", pak práce nabízí návrhy na úpravu některých veřejně-politických nástrojů v ČR inspirované těmi regulacemi Spolkové republiky Německo, které mají potenciál positivně ovlivnit podmínky harmonizace obou životních sfér, jakož i svobodnou volbu životní strategie a genderovou rovnost.
Seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole
DRDOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je vytvořit výukový program, který je zaměřen na seznamování s hudebními nástroji v mateřské škole. Program má zábavnou formou prostřednictvím různých her a atraktivních činností seznámit předškolní děti nejen s jednotlivými nástroji, ale i jejich dělením do třech základních skupin. V teoretické části se zabývám hudebními nástroji v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, dále specifiky hudebního vnímání, hudebních představ a paměti předškolního dítěte a charakteristikou jednotlivých hudebních nástrojů. Obsahem praktická části je vytvoření programu Seznamování s hudebními nástroji, jenž odpovídá specifikům vzdělávání předškolních dětí, ověření jeho využitelnosti v mateřské škole, následné vyhodnocení dle předem stanoveného evaluačního plánu a pedagogická opatření přispívající k optimalizaci programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 349 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.