Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech
Herůfek, Marek ; Hejduk,, Stanislav (oponent) ; Žák, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se bude zabývat vývojem metody pro hodnocení retenčních vlastností vegetačních střech, v rámci které se vyvine model simulátoru deště a vyzkouší typy srážek. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje, proč je nutné se věnovat úkolům retence a zadržování vody, především na zelených střechách. Dále zde uvedu fyzikální teorii k dané problematice. Popíšu simulátory ve světě a v České republice, které se běžně využívají k vědeckým pokusům. Praktická část popisuje měření velikosti kapek a realizaci simulátoru deště. Jsou provedena měření průtoku a intenzit deště pomocí váhy, průtokoměru a člunkového srážkoměru. K měření byl vyvinut datalogger na fakultě FEKT VUT v Brně. Na závěr jsou výsledky shrnuty a uvedena doporučení, jak by bylo vhodné s výsledky naložit a jak v budoucnu postupovat při dalších podobných měřeních.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Hydromobil - návrh hydraulické části a převodu
Mikula, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí vozidla, které je poháněno tlakovou kapalinou, kde je systém pohonu založen na mechanicko – hydraulické rekuperaci kinetické energie při brždění vozidla. Využívá se zde pouze její sekundární část rozjezd vozidla. Část práce se zabývá možnostmi, jak rekuperovat kinetickou energii. Je zde blíže popsána a vysvětlena hydraulická rekuperace a její použití v praxi. V další části je proveden samotný konstrukční návrh hydromobilu, jsou zde nastíněny jednotlivé varianty řešení. Dále je popsána volba hydraulického zapojení, převodu a konstrukce jednotlivých částí vozidla.
Stend pro analýzu rekuperace energie v experimentálním vozidle
Indruch, Jiří ; Čermák, Jan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce experimentálního stendu pro simulaci rekuperace energie na strojích s hydrostatickou transmisí energie. Práce popisuje volbu zapojení a výběr hydrostatických a jiných komponent. Část práce se zabývá výpočtem a návrhem setrvačníku, který svou rotační kinetickou energií odpovídá v jistém měřítku translační kinetické energii experimentálního vozidla. V práci je nastíněna účinnost transformace rotační kinetické energie na energii tlakovou, její akumulace a následný převod zpět na rotační kinetickou energii. Přesné určení účinnosti hydrostatické rekuperace je jedním z cílů experimentů, které budou na stendu prováděny. Úkolem měření a fyzikálně-technických analýz, jež budou prováděny na vyrobeném stendu, je především získání poznatků v oblasti precizního řízení hydrostatického systému rekuperace energie, pro jeho maximální efektivnost.
Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů
Neuwirth, Zdeněk ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce univerzálního zařízení pro představení a zkoumání účinků zpomalení a nárazu s možností nastavení počáteční rychlosti. Základním použitím navrhované zkušební stanice je simulace nárazu pro ověřování funkce bezpečnostních pásů. Nejprve jsou v práci představeny fyzikální veličiny, které popisují děje probíhající při nárazu, dále bezpečnostní pásy, jejich testování a zkušební zařízení. Značná část práce je věnovaná návrhu pohonu, systému maření kinetické energie a základní konstrukce. Postupně je prezentována navržená konstrukce a provedené pevnostní výpočty. V závěru práce jsou shrnuty základní vlastnosti navrhované konstrukce, uveden stručný finanční náhled, postup montáže a bezpečnostní pravidla pro používání tohoto zařízení.
Brzdové soustavy letadel
Kochtík, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Hlavním tématem závěrečné práce je brzdění a funkce brzdových soustav při pohybu letounu po zemi ve chvíli po přistání, až po jeho úplné zastavení. V této práci jsou tedy postupně vysvětleny základní definice a principy fungování brzdových soustav u dopravních letadel. Následují předpisy a jejich základní požadavky, které je nutné dodržovat a řídit se jimi. Dále je zde rozebrána výše zmíněná část pohybu letounu po dráze, a to v rovině teoretické, kdy jsou popsány principy maření kinetické energie a způsob jejich výpočtu, a také v rámci konkrétních výpočtů přistávacích rychlostí pro vybrané letouny. Pozornost je také věnována možnostem využití energie vzniklé od brzdění kol letounu a celkově směrům dalšího pokroku ohledně brzdových soustav právě u dopravních letadel.
Systémy pro rekuperaci kinetické energie automobilů
Hapala, Miroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS), která se získá při brzdění, v osobních a sportovních automobilech. V první části popisuje jednotlivé druhy systémů, jejich funkci a akumulaci energie. Ve druhé části jsou uvedeny některé příklady použití v osobní dopravě a v motosportu. V závěru jsou shrnuty jejich výhody a nevýhody a jejich přínos do budoucnosti ekologie automobilového provozu.
Výpočet vlastních frekvencí prutové soustavy metodou konečných prvků
Svoboda, Petr ; Kubík, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo naprogramovat algoritmus metody konečných prvků pro výpočet vlastních frekvencí prutových soustav. Pro řešení se mělo primárně využít volně dostupné prostředky (Python, knihovny NumPy, SciPy, překladač Fortranu, apod.) a tím prověřit možnosti volně dostupných prostředků pro vědecké účely v oblasti úloh mechaniky kontinua. Při ověřování funkčnosti programu využít ke srovnání program ANSYS.
Systémy pro rekuperaci kinetické energie automobilů
Hapala, Miroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS), která se získá při brzdění, v osobních a sportovních automobilech. V první části popisuje jednotlivé druhy systémů, jejich funkci a akumulaci energie. Ve druhé části jsou uvedeny některé příklady použití v osobní dopravě a v motosportu. V závěru jsou shrnuty jejich výhody a nevýhody a jejich přínos do budoucnosti ekologie automobilového provozu.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
MATĚJŮ, Petr
Diplomová práce "Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ" poskytuje základní orientaci v problematice použití audiovizuální techniky v prostředí základní školy, se zaměřením na začlenění videozáznamů do výuky fyziky na druhém stupni. Popisuje možnosti využití zdrojů videosekvencí na internetu i návod na jejich úpravu a na vlastní tvorbu. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních videosekvencí do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.