Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
What-if analýza v nástroji CPM
Pokorný, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Náplava, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá manažerským přístupem v oblasti řízení výkonnosti podniku, dnes světově známým pod pojmem Corporate Performance Management. Popisuje vztah CPM k Business Intelligence a k metodikám, procesům, metrikám, a technologiím, které tento koncept společně tvoří. Nechybí popis CPM aplikací, které pokrývají pět nejčastěji implementovaných oblastí. Druhá část práce se věnuje problematice what-if analýzy, tedy jedné z několika metodik, jež jsou součástí CPM balíku. Je zde také uveden výčet vzájemně si konkurujících nástrojů, které tuto oblast pokrývají. Následuje uvedení hypotetického příkladu what-if analýzy, jehož cílem je vyřešit otázky fiktivní firmy, týkající se nákladů, výnosů a výsledovky. Příklad je zpracován na bázi technologie IBM Cognos TM1. Během řešení příkladu jsou představeny všechny základní funkcionality, které tato technologie nabízí.
Řízení podnikové výkonnosti (CPM) v obchodních organizacích
Chvalovská, Jana ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) patří v současné době k nejdynamičtějším směrům rozvoje podnikové informatiky vzhledem k tomu, že se jedná o nástroj, který manažerům umožňuje efektivněji řídit podnik, a tím zvýšit jeho konkurenceschopnost na trhu. Tato diplomová práce se zaměřuje na jednotlivé prvky CPM, konkrétně na manažerské metody, metriky a podnikové procesy, které jsou nejdříve obecně charakterizovány a pak aplikovány na obchodní organizace, které podnikají v oblasti retailingu. Mezi prvky CPM se dále řadí ještě aplikace, jejich podrobnější popis však není předmětem této práce. Cílem práce je především definovat základní (core) procesy retailingových firem a provést jejich charakteristiku s využitím informatických přístupů. Každému procesu jsou pak přiřazeny manažerské metody, které lze využít při hodnocení výkonnosti těchto procesů, a konkrétní příklady metrik, pro které jsou dále definovány vhodné dimenze. Hlavním přínosem této práce je právě analýza jednotlivých procesů v odvětví retailingu za využití metod a přístupů využívaných v informatice, kdy jsou pro každý proces definovány charakteristiky jako je účel procesu, události spouštějící proces, vstupy a výstupy procesu a metriky, ke kterým jsou přiřazeny odpovídající dimenze.
Finanční konsolidace pomocí nástroje ORACLE Hyperion Financial Management
Štiller, Martin ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Grof, Martin (oponent)
V důsledku rostoucích požadavků na transparentní způsob finančního výkaznictví a optimalizaci provozních nákladů jsem se rozhodl srozumitelným způsobem představit nástroj pro tvorbu a analýzu konsolidovaných účetních závěrek Oracle Hyperion Financial Management a demonstrovat sestavení konsolidované účetní závěrky podle standardů IFRS a CAS. Součástí práce je v prvé řadě teoretické pojednání o metodách a principech sestavování konsolidované účetní závěrky. Je zde kladen důraz na vysvětlení všech pojmů a zařazení jednotlivých kroků do souvislostí. Kromě teoretického pojednání je v práci představen nástroj Oracle Hyperion Financial Management, na kterém jsou demonstrovány postupy sestavování konsolidované účetní závěrky. Jedná se o nástroj, který je schopen poskytovat aktuální a přesné informace o finanční situaci holdingu pro všechny potřebné účely. V práci je demonstrován příklad postupu přidání hlavní knihy dceřiné společnosti do konsolidovaného účetnictví, který obsahuje popis synchronizace syntetických účtů s účty definované v systému, eliminace vnitropodnikových transakcí, převod cizích měn, kontrolu datové konzistence, finální tvorbu požadovaných výkazů a analýzu výsledků dle definovaných dimenzí. Výstupem práce je zhodnocení přínosnosti pro potenciálního zákazníka. Práce vznikla za spolupráce se společností Neit Consulting a Oracle Česká Republika.
Možnosti využití Competitive Intelligence v exekutivních IS
Horáková, Markéta ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Exekutivní informační systémy, někdy též nazývané Business Intelligence (BI) systémy, jsou dnes implementovány již ve většině podniků. Trendem posledních let je zaměření těchto systémů na Corporate Performance Management (CPM), při kterém jsou využívány speciální procesy, metodiky a metriky sloužící pro měření a řízení podnikové výkonnosti. Diplomová práce zkoumá, jak se v těchto systémech mohou uplatnit principy a nástroje Competitive Intelligence (CI), což je další disciplína užitečná pro strategické řízení podniku. V teoretické části práce jsou stručně popsány principy BI, CPM a CI. Hlavním cílem je analyzovat, zda lze rozšířit možnosti exekutivních informačních systémů pomocí principů a technologií Competitive Intelligence. Tato část je založena zejména na práci s odbornou literaturou a dalšími relevantními zdroji. Praktická část pak zkoumá tuto problematiku na konkrétním systému Business Navigation System (BNS). Cílem je analyzovat BNS z hlediska využití Competitive Intelligence a navrhnout další funkcionalitu směřující do této oblasti. Přínosem práce v teoretické oblasti je zamyšlení nad tím, zda je možné využívat v exekutivních informačních systémech také principy CI. Praktickým přínosem je potom zhodnocení systému BNS z tohoto pohledu a návrh, jakým způsobem zahrnout technologie CI do některých modulů tohoto systému.
Analýza trhu CPM aplikací pro malé a střední podniky
Mimra, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Business Intelligence je jednou z nejdynamičtěji se rozvíjejících oblastí informatiky. Corporate Performance Management (CPM) bývá často označován jako další generace Business Intelligence (BI). Přední výrobci BI a CPM aplikací se ještě donedávna zabývali především tvorbou produktů pro velké podniky a nadnárodní korporace. V poslední době se však objevují i produkty zaměřené na segment malých a středních podniků. Tato práce se zabývá analýzou trhu CPM aplikací pro malé a střední podniky. Úvodní část práce se zabývá vlastním výzkumem. Tento výzkum je proveden na vzorku firem z oblasti malých a středních podniků, jejichž podnikatelská činnost je ze stejného odvětví. Výzkum se zaměřuje na očekávání a požadavky firem od reportingových nástrojů a CPM aplikací. Druhá polovina kapitoly se věnuje vyhodnocení získaných informací, které pak poslouží v další části práce. Druhá část práce seznamuje čtenáře s principy řízení podnikové výkonnosti, tedy s přístupem Corporate Performance Management (CPM). Představuje základní funkcionalitu, kterou CPM aplikace pokrývají a jakou přidanou hodnotu firmám nabízejí. Dále se tato kapitola věnuje analýze trhu a identifikaci hlavních dodavatelů CPM aplikací pro mále a střední podniky. V závěrečné části kapitoly definuji kritéria, pro hodnocení nástrojů určených k reportingu. Závěrečná část práce má praktický ráz. Na virtuálním stroji zprovozním BI/CPM sadu aplikací od dvou vybraných dodavatelů a jejich nástroje určené pro vytváření reportů podrobím srovnání podle předem nadefinovaných kritérii z předchozí kapitoly.
Optimalizácia nákladov a profitability produktov využitím what-if analýzy v recipročnej alokačnej aplikácii
Fedoročko, Peter ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Bothe, Ondřej (oponent)
Práca je zameraná na jednu z najdiskutovanejších oblastí manažérskych informačných systémov súčasnosti -- Corporate Performance Management. Nesnaží sa však o detailný výklad danej témy, naopak orientuje sa na špecifickú problematiku integrácie jedného z kľúčových riešení nákladového a manažérskeho účtovníctva -- nákladovej alokácie, do prostredia nástrojov Performance Management. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Prvá časť je venovaná vymedzeniu termínu Corporate Performance Management, jeho umiestneniu v architektúre Business Intelligence nástrojov ako aj identifikácii dôvodov pre jeho implementáciu s ohľadom na súčasnú ekonomickú situáciu. Z troch základných pilierov Performance Management je najväčšia pozornosť venovaná analytickej časti umožňujúcej vykonávanie tzv. what-if analýz. Nákladovej alokácií je venovaná časť identifikujúca hlavné prínosy jej implementácie v podobe optimalizácie a minimalizácie výdajov rovnako ako zdôvodnenie jej nasadenia v bankovom sektore. Praktická časť dokumentuje jednotlivé fázy projektu implementácie analytického riešenia nákladovej alokácie vo fiktívnej banke, pričom kľúčová časť je venovaná hlavne architektúre a návrhu riešenia výpočtového jadra. Záver práce popisuje implementáciu celého riešenia v nástroji IBM Cognos TM1, pričom doraz je kladený na využitie pokročilej funkcionality a vysvetlenie implementačných metód. Kľúčové slová:
Metodika rozpočtování podnikatelské skupiny a jeho technologická podpora
Rufer, Filip ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Buncík, Petr (oponent)
Sestavování plánů a rozpočtů je v dnešní době pro manaţery klíčovým a nepostradatelným nástrojem, jehoţ prostřednictvím ovládají fungování a rozvoj společností. Plánování a rozpočtování přestává být, i díky globalizačním trendům, konkurenční výhodou, stává se nutnou podmínkou efektivního fungování společnosti. Zvyšující se komplexita prostředí ovlivňuje poţadavky na plány a rozpočty - musí být stále komplexnější, musí obsáhnout více vazeb a být specifičtější. Reakcí společností na tyto poţadavky bývá implementace specializovaných nástrojů, s jejichţ pomocí je dokáţou snáze naplnit. Přestoţe implementace těchto nástrojů a plánování a rozpočtování obecně činí řadě společností potíţe, začínají některé společnosti hledat prostor pro další rozvoj plánování, resp. rozpočtování. Konkurenční výhodu dnes společnosti spatřují v sestavování konsolidovaných rozpočtů podnikatelské skupiny, respektive v moţnosti rozpočtovat podnikatelskou skupinu jako celek. Hlavním cílem této práce je vytvoření metodiky rozpočtování podnikatelské skupiny a jeho technologické podpory, neboť tato metodika nebyla vzhledem k novosti problematiky doposud vymezena. Naplnění tohoto cíle je závislé na splnění cílů dílčích, jejichţ hlavním obsahem je na základě literatury a vlastních praktických zkušeností s problematikou plánování a rozpočtování analyzovat a strukturovaně popsat problematiku a umoţnit tak čtenáři, aby metodice porozuměl a dokázal ji aplikovat v praxi. Text této diplomové práce je členěn do pěti kapitol. V první kapitole je čtenář uveden do problematiky plánování, je seznámen s cíli a východisky práce a konceptem jejího řešení. Druhá kapitola se věnuje problematice plánování a rozpočtování - vysvětluje jeho důleţitost, analyzuje jeho funkce a aspekty, které ho ovlivňují. Třetí kapitola navazuje na obecné vymezení rozpočtování z druhé kapitoly a věnuje se mu detailně. Identifikuje a popisuje techniky sestavování rozpočtů, jejich silné stránky a omezení, popisuje nejčastější nedostatky rozpočtování a jejich moţná řešení, vymezuje rozpočtové best practices. Čtvrtá kapitola vychází z druhé a třetí kapitoly - v návaznosti na problematiku v nich obsaţenou seznamuje čtenáře s charakteristikami rozpočtování podnikatelské skupiny a následně vymezuje předpoklady metodiky a metodiku samotnou. V závěru kapitoly je zhodnocena míra splnění předpokladů a pouţitelnost metodiky v praxi. Pátá kapitola shrnuje závěry práce a míru naplnění jejích cílů. Klíčová slova: plánování, rozpočtování, techniky rozpočtování, konsolidace, podnikatelská skupina, Corporate Performance Management (CPM), best practices.
KPI management - auto alerting na platformě MS SQL
Vedral, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problematiky automatického alertingu na platformě Microsoft SQL Server 2008. Práce je řešená ve spolupráci se společností Clever Decision spol. s r. o., která se významně podílela na tvorbě jejího zadání. Hlavním cílem práce je vyřešit absenci podpory alertingu pro multidimenzionální data uložená v tomto databázovém produktu. Především se jedná o indikátory KPI (Key performance indicators -- klíčové indikátory výkonnosti), kritická data pro podniky, pomocí kterých se podnik snaží zlepšit svou výkonnost - aplikací přístupu Corporate Performance Management (CPM). Tyto data je často potřeba sledovat velice často, proto se zde uplatní alerting, pokud se data vychýlí ze stanovených mezí. Návrh řešení se zakládá na průzkumu trhu s platformami Business Intelligence (BI) z hlediska podpory alertingu. Dalším cílem práce je přinést ucelený pohled na problematiku KPI managementu, tj. na tvorbu, správu, analýzu a monitoring indikátorů KPI. Práce je rozdělena do tří logických částí. První část se zabývá popisem teoretického základu pro vypracování praktických problémů a zároveň popisuje problematiku KPI managementu. Druhá část je tvořena průzkumem trhu BI platforem z hlediska alertingu, podle vybraných kritérií. Třetí část představuje návrh koncepce řešení alertingu prostřednictvím návrhu webové aplikace, řešící tuto funkcionalitu. Práce je určena především jejímu zadavateli, tedy společnosti Clever Decision spol. s r.o., dále pak také odborníkům z oblasti BI zajímajících se problematiku automatického alertingu. Práce může sloužit také jako ucelený teoretický přehled pro KPI management, kterému se dostupná literatura příliš nevěnuje.
Efektivní podnikové řízení v době ekonomické nejistoty
Žídek, Jan ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Oškrdal, Václav (oponent)
V důsledku vypuknutí finanční krize jsou firmy nuceny čelit nejistotám, které významným způsobem ovlivňují podnikové řízení. Firmy mají mnoho možností, jak se k této otázce postavit. Tato práce je zaměřena na možnost využití moderního manažerského systému Corporate Performance Management. V první části práce je popsán vliv finanční krize na českou ekonomiku, podnikatelské prostředí a jsou definovány nejcharakterističtější nejistoty, kterým musí firmy čelit. V této části je také zmíněn historický vývoj informačních technologií a manažerských informačních systémů, které jsou úzce spjaty s manažerským rozhodováním a podnikovým řízením. V následující části práce jsou zmíněny důvody vzniku Corporate Performance Management, jsou popsány základní principy, návaznost na technologie Business Intelligence a jsou definovány metodologie, metriky, procesy a technologie. Na základě studia dostupné literatury byl pro model strategického řízení zvolen princip Balanced Scorecard v jehož rámci byly definovány mise a vize firem nacházející se v dobách jistot i nejistot. Dále byly stanoveny strategické cíle obou rozdílných situací, na které byly aplikovány vhodné metriky. Další část práce je zaměřena na proces podnikového plánování opět reflektovaného v rozdílných situacích jistot a nejistot. Jsou zmíněna teoretická fakta spojená s touto základní manažerskou disciplínou a jsou vytvořeny rozdílné plánovací modely. V závěru práce je zmíněna otázka implementace, jsou zmapováni největší poskytovatelé tohoto moderního řešení a jsou vytyčeny trendy do budoucích let.
Analýza trhu aplikací CPM
Jastrabová, Michaela ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato práce se věnuje modernímu konceptu řízení Corporate Performance Managementu, který vychází ze speciálních metodik, procesů, metrik a nástrojů určených pro měření výkonu podniku. První část práce popisuje základní koncepci CPM a jeho teoretické přístupy a pokračuje popisem aktuálního stavu na trhu a rozdělení dodavatelů dle typu vyvíjených řešení. Další části práce jsou praktické a souvisí se samotným testováním aplikací. Nejprve jsou nadefinována kritéria pro určitou skupinu CPM nástrojů a na jejich základě jsou analyzovány dvě vybrané aplikace. Výstupem této práce je zhodnocení testovaných aplikací, které představuje vlastní názor na práci s nimi. Právě tato část představuje největší přínos práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.