Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model Pohyblivé třídy v současné waldorfské škole
Šedivá, Marta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce představuje inovaci vyučování ve waldorfských školách, tzv. model pohyblivé třídy. Tento model pochází z německých waldorfských škol, především z bochumské "Rudolf Steiner Schule". Jeho hlavními specifiky je vybavení tříd pohyblivým mobiliářem, který umožňuje velkou variabilitu uspořádání prostoru, praktikování každotýdenního vyučování venku a změna v časovém nastavení vyučovacích jednotek. Výzkumným problémem práce je posoudit smysluplnost modelu pohyblivé třídy. Podrobně je zde řešena zásadní otázka, zda je možné pozorovat konkrétní přínosy modelu pohyblivé třídy na fyzický, psychický, sociální a kognitivní rozvoj dětí, pokud učitel zohlední současně i meze tohoto modelu. Po provedených pozorováních ve třídách, které s tímto modelem pracují, a prostudování odborné literatury jsou specifikovány jednotlivé kategorie kladných přínosů a možných omezení (rizik). Následnými rozhovory s učiteli jsou tyto kategorie ověřeny a upřesněny na konkrétních situacích. Tím je zodpovězena výzkumná otázka a naznačeny další možnosti práce s tímto modelem v českých waldorfských školách.
Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol
Brožová, Jana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol je zprostředkovat pohled na tyto projekty z hlediska posouzení jejich náboženské neutrality. Pro účel práce byly vybrány čtyři vzdělávací projekty - náboženská výchova, etická výchova, program Waldorfská škola a cvičení podle Systému Jóga v denním životě. Bakalářská práce je rozdělena do třech základních oblastí. První část je věnována českému konfesnímu právu a legislativní úpravě výuky náboženství. V druhé části budou představeny jednotlivé vzdělávací projekty a jejich realizace v České republice, včetně posouzení jejich náboženské neutrality. Třetí oblastí je porovnání výše uvedených vzdělávacích projektů se zkušenostmi pedagogů v sousedních zemích.
Pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi
MIESBAUEROVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na subjektivní pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi. Součástí práce je literární rešerše charakterizující jednotlivé typy alternativních škol a alternativní přístupy ke vzdělávání. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a s využitím didaktického testu. Na průzkumu spolupracovalo 139 studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Ve výsledkové části práce jsou zahrnuty zjištění, která poukazují na skutečnost, že většina respondentů by prvky alternativního vzdělávání do vlastní praxe zařadila a to i přesto, že jen málo z nich má osobní zkušenost s návštěvou některé z alternativních škol. Vyšší procento dotazovaných uvedlo, že informace o alternativním vzdělávání spíše nemají, což potvrdil didaktický test znalostí. Průměrná úspěšnost respondentů byla 50%.
Chemické vzdělávání na českých waldorfských školách a možnosti využití žákovského portfolia při výuce chemie
Ševčík, Ondřej ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejrůznějšími aspekty výuky chemie na waldorfských školách. Okrajově popisuje také některé obecné aspekty waldorfské pedagogiky. Je v ní podrobněji rozebrán učební plán waldorfské školy, a to zejména v kontextu chemického vyučování. Dále se práce zaměřuje na popis výuky na českých (zejména pražských) waldorfských školách, který je založen na osobní zkušenosti autora. Ve druhé části práce lze najít přehledně zpracovanou problematiku hodnocení klíčových kompetencí metodou portfoliové práce. Zejména v přílohách pak práce přináší řadu podnětů pro chemické vyučování na waldorfské (a případně i běžné) škole, které byly vesměs ověřeny v praxi. V přílohách jsou zahrnuty také ukázky portfoliové práce žáků a metodické komentáře k chemickému vyučování na středním stupni waldorfské školy.
Role pokusů ve výuce na waldorfském lyceu ve srovnání s "běžným" gymnáziem v ČR
Studničková, Zuzana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá rolí experimentu ve výuce chemie na waldorfských školách a rámcově porovnává přístup k realizaci experimentů a jejich začlenění do výuky na waldorfských školách a vybraných gymnáziích v ČR. Práce se v první části zaměřuje na popis specifik waldorfské školy. V druhé části jsou uvedeny výsledky rámcového orientačního dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na četnost a způsoby využití experimentu při výuce chemie na vybraných gymnáziích v ČR, přičemž výsledky tohoto orientačního šetření a návštěvy laboratorních cvičení na jednom gymnáziu jsou konfrontovány a diskutovány v kontrastu s výsledky hospitací zaměřených na sledování role a využití experimentu na waldorfských školách, Waldorfském lyceu v Praze a Základní a Střední škole waldorfské v Semilech. Dále jsou porovnány přístupy k experimentům a shrnuty přínosy i nevýhody pojetí experimentální činnosti a její využití ve výuce na výše uvedených školách. Celkově lze konstatovat, že na waldorfských školách jsou experimenty nedílnou součástí každé hodiny chemie a jsou pro výuku chemie nepostradatelné. Téměř ovšem chybí laboratorní cvičení. Množství probrané látky je také menší než v případě gymnázií v práci sledovaných. Na sledovaných gymnáziích jsou naopak méně běžné demonstrační experimenty a často také experimenty...
Problematika účetnictví, financování a daní waldorfských škol v konkrétních podmínkách
Strejcovská, Barbora ; Poutník, Lukáš (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou účetnictví, financování a daní waldorfských základních škol v České republice a stručně objasňuje podstatu a vznik tohoto způsobu vzdělávání. Problematika je názorně popsána na konkrétním příkladu Waldorfské základní školy a mateřské školy Wlaštovka Karlovy Vary o.p.s. Na příkladu této základní školy byla v práci také vyhotovena finanční analýza.
Waldorfská škola a motivace ve vyučování.
CHVALOVÁ, Veronika
Diplomová práce s názvem "Waldorfská škola a motivace ve vyučování" se zabývá rozdíly v motivaci žáků k učení se anglickému jazyku na standardních a waldorfských školách. Teoretická část obsahuje základní informace o waldorfské pedagogice, metodách výuky anglického jazyka na waldorfských školách, motivaci a její roli ve třídě. Práce zahrnuje výsledky výzkumu na téma výkonové motivace žáků a jejich preferenční motivaci na školách standardních a waldorfských. Data byla sesbírána pomocí dotazníků v červnu 2014.
Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry
NOLČOVÁ, Karolína
Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán.
Porovnání kresebného projevu dětí staršího školního věku ve waldorfské a tradiční základní škole
GRÖGEROVÁ, Jana
Diplomová práce si dává za cíl blíže porovnat kresebný projev u dětí na dvou odlišných výchovně-vzdělávacích institucích, na škole tzv. běžné a na škole waldorfské. První oddíl teoretické části se blíže zabývá specifiky a odlišnostmi waldorfské pedagogiky v porovnání s tradičním školským systémem. V druhém oddílu je nastíněn vývoj kresebného projevu u dětí, s užším zaměřením na II. stupeň ZŠ. Praktická část analyzuje soubor 82 kreseb lidské postavy a dotazníkových psychologických testů získaných od dětí 6. a 9. tříd obou typů škol. Cílem práce je postihnout případné odlišnosti v tvořivém přístupu dětí obou typů školství k zadaným tématům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.