Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezsnímkové renderování
Krupička, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problémem zobrazovaní počítačové grafiky v reálném čase s využitím metody bezsnímkového renderování jako protipólu k tradičnímu způsobu, který je založen na přepínání výstupu mezi dvěma buffery. Metoda bezsnímkového renderování je zkoumána a definována do větší hloubky a detailně popsána její adaptivní varianta, která přináší kvalitnější výstup bez výraznějšího snížení odezvy. Dále tato práce popisuje implementaci aplikace, která byla vyvíjena pro demonstraci principu a funkčnosti metody bezsnímkového renderování na vybraných scénách a vyhodnocení prováděných testů se zaměřením na kvalitu výstupu.
Model dynamické scény pro robota
Görig, Jan ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uchováváním geometrické informace o okolním prostředí pro robotické systémy. Model prostředí je reprezentován objekty, které mohou být získány pomocí natrénovaných rozpoznávačů, detektorů rovinných ploch, apod. na základě dat ze senzorů. V této práci je navržen model prostředí, který nepracuje s reprezentací založenou na mračnu bodů, jak je běžné v podobných řešeních, ale s objekty popsanými pomocí obalových kvádrů a rovin. Informace o těchto objektech (pozice, apod.) se průběžně mění podle dat získaných z rozpoznávačů. Implementace je provedena jako modul pro robotický operační systém ROS. Pro lepší názornost je funkce modelu vizualizována demonstrační aplikací.
Realistické zobrazení mraků a kouře
Kopidol, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.
Interaktivní 3D modelování lidských tkání na základě CT/MR dat
Satinský, Tomáš ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se skládá z teoretického rozboru, návrhu a implementace systému pro tvorbu trojrozměrných počítačových modelů tkání lidského těla. Tyto modely budou vytvářeny na základě dat získaných pomocí počítačové tomografie (CT) a magnetické rezonance (MR). Výstupem lékařských přístrojů založených na těchto principech je trojrozměrný rastr, který není příliš vhodný pro vizualizaci či vytváření reálných modelů tkání. Pro extrakci požadovaných tkání a vytváření jejich modelů se používají automatické nebo poloautomatické metody, kdy je nutná spolupráce odborníka na vytváření modelu. Tato práce je zaměřena na modelování lineárních struktur lidského těla jako jsou žíly a tepny, nervy, kanálky a další. Tyto struktury jsou totiž automatickými metodami problematicky rozpoznatelné a proto je vhodná asistence odborníka znalého lidské anatomie.
Částicové systémy
Synáček, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh a implementace rozšíření částicového systému article SystemsAPI. Rozšíření poskytuje prostředek, kterým lze rozdělit 3D model definovanýpomocí okrajové reprezentace na části pomocí rovin a prostřednictvím částicového systému je vykreslit. Protože jsou částice reprezentovány jako hmotné body, existující systém je rozšířen také o možnost jejich objemové reprezentace. Dále je vytvořena jednoduchá hra demonstrující toto rozšíření.
Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee
Veselý, Ivo ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho úplných in-order jader vystavěných nad instrukční sadou x86. Jádra obsahují čtyři hardwarová vlákna, každé vybavené svou vlastní sadou registrů, a novou vektorovou jednotkou. Vektorová jednotka společně s rozšířením instrukční sady rapidně zvyšují výkonnost systému. Nové režimy cachování přispívají ke zvýšení propustnosti i v případě nespojitých datových struktur. Zaměření této architektury proto není jen počítačová grafika nebo zpracování obrazu ale všechny paralelní úkoly. Druhá část textu se zabývá syntézou hologramu. Konkrétně přináší dvě nové metody pro generování množiny bodových světelných zdrojů se zadanou vyzařovací charakteristikou.
Visualization and Modelling of Molecules and Crystalles
Bubník, Václav ; Chudý, Robert (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Applications for visualization and modelling of molecules are not using the full potential of modern graphics hardware developed for demanding needs of computer games. The goal of this project is to design an intuitive interface including new widgets specialized to atomic structure editing with visualization which uses the hardware available in modern graphics cards. It is particularly focused on high precision of modeling, usually available only in professional CAD programs.
Animace výrobních systémů
Veselský, Josef ; Veverka, Petr (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením programového grafického rozhraní pro animaci výrobního procesu. Diplomová práce je rozložena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práci je uvedena rešerše vývoje software pro simulací výrobního procesu. Dále jsou zde uvedeny základy používání simulace a animace, výhody a nevýhody. Teoretická část diplomové práce je ukončena popisem technologie a softwaru, který byl použit při vytváření grafického rozhraní pro animaci. Praktická část diplomové práce je zaměřena na vývoj programového rozhraní. Jsou zde popsány prvky, které byly použity při programování a vysvětleny základní funkce programu. Praktická část je ukončena shrnutím výstupních dat, které program uživateli poskytuje. K práci je přiloženo CD, na kterém je možno nalézt přímo zdrojový kód programu a výsledný hotový program.
Akviziční kontrast při projekčním a projekčně-rekonstrukčním zobrazení
Zubal, Lukáš ; Jiřík, Radovan (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Výsledkem práce je počítačový program, který nejprve simuluje projekční a projekčně-rekonstrukční zobrazení ve voxelovém prostoru, poté uživateli osvětlí pojem akviziční kontrast v obrazech projekčního a projekčně rekonstrukčního zobrazení. Práce podrobně rozebírá algoritmy pro výpočet paprskového integrálu, projekčního a projekčně-rekonstrukčního zobrazení. Též se věnuje možnostem moderní počítačové grafiky.
Modelování geometrických ploch
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Štarha, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením geometrických ploch na počítači v rovnoběžném a středovém promítání. Práce obsahuje část matematické teorie potřebnou pro zavedení daných zobrazení. Jsou zde definovány důležité pojmy jako euklidovský a projektivní prostor, plochy a základní operace. Dále práce obsahuje popis tvorby aplikace pro zobrazení geometrických ploch za~použití vlastních procedur a funkcí (tzv. knihovny) v Delphi 7 a za použití knihovny OpenGL. Výsledkem práce je vlastní realizace popsaných postupů formou vytvoření aplikačního softwaru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí175 - 184dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.