Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí173 - 182další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept, praxe a kultura lobbování v anglofonních zemích
Vymětal, Petr ; Reschová, Jana (vedoucí práce) ; Žák, Milan (oponent) ; Malíková, Ľubomíra (oponent) ; Rychetník, Luděk (oponent)
Zavádění regulace lobbingu je aktuálním tématem nejen na úrovni mezinárodních organizací, ale také v řadě evropských i mimoevropských zemí. Práce se zabývá komparací pravidel týkajících se lobbingu ve vybraných anglofonních zemích. Pomocí popisné, dogmatické a komparativní metody jsou popsány hlavní trendy regulace lobbistické činnosti ve Spojených státech amerických, Kanadě, Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a Austrálii. Text je rozdělen do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vymezení pojmu a definicí lobbingu, jeho odlišností od korupce a typologií lobbistických aktivit a lobbistů. Druhá kapitola teoreticky zasazuje lobbing převáţně do problematiky rozhodovacích procesů. Samotná komparace podobností nebo odlišností pravidel v případě lobbingu je obsahem třetí a čtvrté kapitoly. Obě kapitoly mají podobnou strukturu -- nejprve jsou představeny obecné úpravy a přístupy k regulaci, následně provedena komparace vybraných anglofonních zemí. Třetí kapitola se zabývá nejčastějšími pravidly pro lobbisty, čtvrtá kapitola se zabývá relativně opomíjenou stranou lobbistického kontaktu -- pravidly pro adresáty lobbingu (lobbované). V závěru jsou také naznačena některá opatření a doporučení pro Českou republiku.
Postavení cestovního ruchu v ekonomice členských států EU
Kureková, Sylvia ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza mezinárodního cestovního ruchu a jeho vlivu na ekonomiku členských států Evropské unie. V úvodní kapitole je vymezen pojem cestovní ruch, ve druhé kapitole je popsáno postavení Evropy ve světovém cestovním ruchu. Dále se práce zabývá ekonomickým významem cestovního ruchu v Evropské unii a faktory, které cestovní ruch v EU ovlivňují. Hlavní část práce je věnována vlivu mezinárodního cestovního ruchu na ekonomiku jednotlivých členských států EU. Závěrečná kapitola je zaměřena na současné světové trendy a perspektivy dalšího rozvoje cestovního ruchu.
Povídka Karla Čapka
FORKAVEC, Oksana
Tématem této práce je analýza povídek Karla Čapka. Rozbor se týká jeho povídkové tvorby, a to konkrétně sbírek Krakonošova zahrada, Zářivé hlubiny, Boží muka, Trapné povídky, Povídky z jedné kapsy, Povídky z druhé kapsy. Analýza je zaměřená na stránku tématickou i samotné literární zpracování povídek po stránce kompoziční a jazykové. Nebudou opomíjeny faktory, které ovlivnily Čapkovu tvorbu, jako jsou literárně-historické souvislosti i vnitřní události autorova života. Za další aspekty ovlivňující jeho tvorbu považujeme politicko-sociální souvislosti a vliv filozofického směru pragmatismu.
Převod juvenilních Candátů obecných (Sander lucioperca L.) z rybničního chovu do kontrolovaných podmínek intenzivního chovu
HAJÍČEK, Jiří
Candát obecný (Sander lucioperca L.) je druh, který se začíná v posledních letech uplatňovat v Evropské akvakultuře. Na mnoha místech probíhají pokusy o převedení candátů z rybníků do intenzivní akvakultury. V našem výzkumu šlo o převedení juvenilních candátů z rybníků do intenzivní akvakultury. Předmětem sledování bylo, zda na přežití ryb má vliv hustota a velikost nasazeného plůdku. K pokusu byl vyčleněn rybník o celkové výměře 2,75 ha-1. Nasazeno bylo 810 tisíc váčkového plůdku. Sloveno bylo 83 tisíc rychleného plůdku. Celkově přežilo 10,25 % Car. Doba odchovu byla 48 dnů. Ryby byly velikostně roztříděny do 2 skupin: Skupina A o průměrné délce 70,47 ? 6,05 mm a hmotnosti 3,36 ? 0,65 g. Skupina B o průměrné velikosti 47,63 ? 3,75 mm a hmotnosti 0,81 ? 2,66 g. Ryby byly krmeny podle metody tzv. ?co - feeding? patentky(Chyromosus plumosus) s přídavkem suchého granulovaného krmiva po dobu 5 dnů. vliv velikosti a hustoty obsádky adaptovaných ryb na jejich přežití (%) a míru kanibalismu (%). Ve všech ctyřech obdobích jsem vyhodnocoval efektivitu intenzivního chovu adaptovaných juvenilních candátů v recirkulačním systému experimentálního zařízení FROV JU, což zahrnovalo přežití odchovávaných ryb, jejich růst (SGR) a krmný koeficient (FC) v průběhu jejich odchovu.
Problematika a vlivy televizní reklamy na zdravý životní styl žen
AUTERSKÁ, Regina
Předkládaná práce se v teoretické části zaměřuje především na reklamu jako takovou v souvislosti se zdravým životním stylem, historii reklamy v České republice, její právní regulaci a její působení na člověka. V praktické části je dotazníkovým šetřením zjišťováno, zda ženy televizní reklamy sledují, jak na ně působí, jaké reklamy si nejčastěji zapamatují a zda se nechají reklamou ovlivnit. Důležitá otázka je také, zda si myslí, že reklamy podporují zdravý životní styl. Výsledky dotazníkového šetření potvrdily, že většina žen reklamu nesleduje a nemá pocit ovlivnění reklamou. Nejčastěji vybavované reklamy nevedly k motivaci dodržovat zdravý životní styl, s čímž koresponduje i většinový názor dotázaných žen, které tvrdí, že televizní reklamy nepodporují zdravý životní styl.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Vliv kinematografie na názor veřejnosti
PFLEGEROVÁ, Jana
Do masmédia patří i kinematografie, se kterou se setkáváme v dnešní době stále častěji. V ČR se řídí podle zákona č. 249/2006 Sb., kterým se mění zákon č.273/1993Sb. o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl,o změně a doplnění některých zákonů a některých dalších předpisů, ve znění pozdějších předpisů. Tvůrčí způsob života ustupuje do pozadí a nyní se preferuje konzumní způsob života, který se orientuje na spotřebu a zábavu. Typické znaky životního stylu: kognitivní zhodnocení sebe sama a svého postavení ve světě {--} osobní životní filozofie, způsob prožívání {--} kvalitou a intenzitou prožitku se lidé navzájem liší, vztah k práci, odpočinku a pohybové aktivitě {--} regenerace a relaxace, zvládání sociálních interakcí {--} dostatečná opěrná sociální síť, ego úroveň {--} kompetence při zvládání náročných životních situací. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují výběr filmu a jak ovlivňuje vybraný film názory široké veřejnosti. Cíl byl naplněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1:Široká veřejnost upřednostňuje filmy s komediální tématikou. H1 byla potvrzena. 96 respondentů (20%) odpovědělo, že nejoblíbenějším filmovým žánrem jsou komedie. Z tohoto počtu bylo 53 respondentů ženského pohlaví a 43 mužského pohlaví. Jak u mužského pohlaví, tak i u ženského ohlaví komedie byl nejoblíbenější filmový žánr., H2: Široká veřejnost preferuje české filmy. H2 byla potvrzena. Česká společnost (59%) navštěvuje radši české filmy. U ženského pohlaví (61 respondentů) bylo více odpovědí pro český než u mužského pohlaví (35 respondentů)., H3: Široká veřejnost upřednostňuje filmy, které jsou v nabídce masmedií. H3 byla vyvrácena. 56 respondentů (34%) si vybírá film dle žánru, z toho bylo 27 ženského pohlaví a 29 mužského pohlaví. Nejoblíbenějším kritériem filmu je žánr. Z celkového počtu tvořilo 55% ženské pohlaví. Z toho můžeme usoudit, že kina více navštěvují ženy. Ženy (55%) tvořily nejvíce početnou věkovou kategorii od 16 do 25 let. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že si široká veřejnost chodí do kina odpočinout, pobavit se a užít si humor a zábavu. Animované a komediální filmy, jsou většinou humorné a zábavné, proto jsou v prvních pozicích žebříčku návštěvnosti. Z výzkumu vyplynulo, že široká veřejnost dává přednost v 59% českým filmům. Na základě výsledků provedeného výzkumu je nutno konstatovat, že vliv kinematografie na názor veřejnosti je sice oblast spadající do pedagogiky volného času a prevence rizikového chování, ale přesto je této problematice věnováno v široké veřejnosti málo pozornosti. Předpokládám, že by bakalářská práce mohla být využita jako vhodný doplňující materiál týkající se problematiky životního způsobu osob v české společnosti
VLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍ
ČERSTVÁ, Michaela
Abstrakt Vliv reklamy na stravování dětí Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravé výživě a vlivu reklamy na stravování starších školních dětí. Teoretická část je zaměřena na základní informace o racionální výživě, reklamě a jejím vlivu na školáky. Racionální výživu charakterizuje vhodný a přiměřený příjem potravy, ideálně rozložený kvantitativně i kvalitativně. Pravidelná a pestrá strava představuje optimum nejen pro školáky. Dodržováním zásad zdravé výživy po celý život se lze snadno vyhnout nejrůznějším zdravotním komplikacím. Reklama na děti útočí ze všech stran. Děti dají při výběru potravin na reklamu a názor vrstevníků. V reklamách jsou však většinou propagovány nezdravé a tučné potraviny. Podle výzkumů se děti od dospělých liší v tom, že reklamu neodmítají, rády se na ni dívají, lépe si ji pamatují a baví se při ní. Děti umí již od čtyř pěti let velmi dobře rozlišovat mezi realitou a fikcí, od sedmi let velmi dobře chápou, co je to reklama a že jejím cílem je propagovat výrobky či značky. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování školáků a vlivu reklamy na něj. Výzkum dokládá, že vliv reklamy na školáky při výběru potravin je velmi vysoký. Většina školáků upřednostňuje výrobky známé z reklam. Podařilo se mi prokázat, že školáci, kteří rádi sledují reklamy, podle nich nakupují a preferují stravování v KFC nebo McDonald´s. Z porovnání odpovědí v dotazníku také vyplynulo, že většina školáků upřednostňuje stravování doma před jinými typy stravování. Dále z mého výzkumu vyplynulo, že školáci konzumují minimum ovoce a zeleniny, ale sladkostí konzumují nadbytek. Celkové výsledky dokazují, že vliv reklamy na stravování dětí je velký a vedou k úvaze, zda by nemělo dojít k regulaci reklam na nezdravá a tučná jídla.
Jazykově francouzská italika v eggenberské knižní sbírce na zámku v Českém Krumlově
KULHÁNKOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá jazykově francouzskými italiky eggenberského fondu českokrumlovského zámku, t.j. knihami vztajujícími se ke geografickému území dnešní Itálie, autorskými, překladatelskými a jazykovými italiky. Hlavním cílem je vytvoření katalogu jazykově francouzských italik vydaných do roku 1717. Následně budou tituly charakterizovány z hlediska literárního žánru, obsahu a čtenářského zájmu, zejména Marie Arnošky z Eggenberku (1649-1719). Nedílnou součástí je i otázka případného vlivu předmluv na eggenberského čtenáře, oblíbenost a čtenost knih.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí173 - 182další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.