Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv kinematografie na názor veřejnosti
PFLEGEROVÁ, Jana
Do masmédia patří i kinematografie, se kterou se setkáváme v dnešní době stále častěji. V ČR se řídí podle zákona č. 249/2006 Sb., kterým se mění zákon č.273/1993Sb. o některých podmínkách výroby, šíření a archivování audiovizuálních děl,o změně a doplnění některých zákonů a některých dalších předpisů, ve znění pozdějších předpisů. Tvůrčí způsob života ustupuje do pozadí a nyní se preferuje konzumní způsob života, který se orientuje na spotřebu a zábavu. Typické znaky životního stylu: kognitivní zhodnocení sebe sama a svého postavení ve světě {--} osobní životní filozofie, způsob prožívání {--} kvalitou a intenzitou prožitku se lidé navzájem liší, vztah k práci, odpočinku a pohybové aktivitě {--} regenerace a relaxace, zvládání sociálních interakcí {--} dostatečná opěrná sociální síť, ego úroveň {--} kompetence při zvládání náročných životních situací. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují výběr filmu a jak ovlivňuje vybraný film názory široké veřejnosti. Cíl byl naplněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1:Široká veřejnost upřednostňuje filmy s komediální tématikou. H1 byla potvrzena. 96 respondentů (20%) odpovědělo, že nejoblíbenějším filmovým žánrem jsou komedie. Z tohoto počtu bylo 53 respondentů ženského pohlaví a 43 mužského pohlaví. Jak u mužského pohlaví, tak i u ženského ohlaví komedie byl nejoblíbenější filmový žánr., H2: Široká veřejnost preferuje české filmy. H2 byla potvrzena. Česká společnost (59%) navštěvuje radši české filmy. U ženského pohlaví (61 respondentů) bylo více odpovědí pro český než u mužského pohlaví (35 respondentů)., H3: Široká veřejnost upřednostňuje filmy, které jsou v nabídce masmedií. H3 byla vyvrácena. 56 respondentů (34%) si vybírá film dle žánru, z toho bylo 27 ženského pohlaví a 29 mužského pohlaví. Nejoblíbenějším kritériem filmu je žánr. Z celkového počtu tvořilo 55% ženské pohlaví. Z toho můžeme usoudit, že kina více navštěvují ženy. Ženy (55%) tvořily nejvíce početnou věkovou kategorii od 16 do 25 let. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že si široká veřejnost chodí do kina odpočinout, pobavit se a užít si humor a zábavu. Animované a komediální filmy, jsou většinou humorné a zábavné, proto jsou v prvních pozicích žebříčku návštěvnosti. Z výzkumu vyplynulo, že široká veřejnost dává přednost v 59% českým filmům. Na základě výsledků provedeného výzkumu je nutno konstatovat, že vliv kinematografie na názor veřejnosti je sice oblast spadající do pedagogiky volného času a prevence rizikového chování, ale přesto je této problematice věnováno v široké veřejnosti málo pozornosti. Předpokládám, že by bakalářská práce mohla být využita jako vhodný doplňující materiál týkající se problematiky životního způsobu osob v české společnosti

Viz též: podobná jména autorů
1 PFLEGEROVÁ, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.