Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,235 záznamů.  začátekpředchozí17226 - 17235  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Projektová výuka ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce
GAJDOŠÍK, David
Diplomová práce popisuje vzdělávací systém v České republice. Soustřeďuje se na projektovou výuku zaměřenou na práci s textiliemi. Pro vyučující je v ní vytvořen didaktický materiál, doplněný o doporučení. Teoretická část charakterizuje základní textilní vlákna, jejich znaky, vlastnosti a použití. Dále popisuje jednotlivé způsoby výroby délkových a plošných textilií. Větší prostor je věnován tkaninám, včetně jejich vazeb a rozborů. To je dáno možností využití a dostupnosti tkanin pro tvořivou práci žáků a žákyň ve výuce. Přílohou práce jsou pracovní listy a návody pro žáky.

Posturální vady a svalové dysbalance hokejistů v žákovských kategoriích.
NĚMCOVÁ, Kateřina
Vadné držení těla u dětí jako následek nedostatku pohybu je dnes téma velice diskutované. Já jsem se však ve své práci zaměřila na poruchy držení těla u dětí, které se aktivně věnují lednímu hokeji. Aktivně provozovaný sport představuje velkou fyzickou zátěž. Při dlouhodobě působící jednostranné zátěži může dojít k poruchám svalového napětí a následnému závažnému poškození pohybového systému. Proto je třeba organismus před vznikem svalových dysbalancí, které vedou k vadnému držení těla, chránit vhodným kompenzačním programem. Ve své práci jsem se zabývala sestavením a aplikací takového kompenzačního programu u hokejistů v žákovské kategorii. Prostřednictvím vstupních a výstupních testů jsem ověřila jeho účinnost. Došla jsem k závěru, že vhodně zvolený program, pokud se stane součástí tréninkového plánu a je skutečně dodržován, může dostatečně kompenzovat negativní vlivy nadměrné fyzické zátěže, kterou hokej pro dětský organismus představuje. Na základě tohoto závěru jsem se pokusila stanovit určitá doporučení, která by mohla být nápomocna trenérům při sestavování tréninkových plánů pro jejich dětské svěřence.

On & Off …portrét doby a člověk dneška
Pešlová, Radmila ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Pešlová, R.: OFF & ON ...PORTRÉT DOBY A ČLOVĚK DNEŠKA /Bakalářská práce/ Praha 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat historicko-kulturní vývoj 20. - 21. století a postihnout vliv doby na zobrazení člověka ve fotografii. Fotografie je v některých vývojových etapách součástí výtvarného umění, a proto reflektuji i toto propojení. Obsahem výtvarné části je audiovizuální a fotografický projekt. V didaktické části jsem představila čtyři didaktické návrhy pro hodiny Výtvarné výchovy, které se věnují kulturně-sociálním aspektům tak, aby si žáci uvědomili různorodé možnosti výtvarného ztvárnění a vnímali je i jako zábavnou hru, ve které si mohou lépe uvědomit sami sebe, své okolí a svou rodinu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikace

Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.

Život Františka Tomáška v 50. a 60. letech 20. století a jeho působení v Moravské Huzové
HLAVÁČOVÁ, Martina
Práce se především zaměřuje na zajímavé apohnuté období ve kterém František Tomášek působil jako kněz a učitel v obci Morvská Huzová. V práci jsou uvedeny jak opie autentických dokumentů z opavského archivu, tak avědectví jeho bývalých žáků a farníků, podvající důkaz o mnoha aktivitách Františka Tomáška v té době. První část práce popisuje stv katolické církve na pozadí komplikované a obtížné politické situace v tehdejším Československu. Druhá část práce se zabývá jedenáctiletýmpůsoebením Fratiška Tomáška v Moravské Huzové, především jeho náboženskou a pedagogickou činností. Tato část přínáší důkazy o úspěšné a humánní práci tohoto jedinečného muž, které lez nalézt v příloze - svědectví bývalých žáků a farníků.

Současné přístupy k výuce taneční výchovy ve vybraných institucích v Praze
Lafková, Šárka Isabela ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ŠPALOVÁ, Lucie (oponent)
Ve své bakalářské práci porovnávám tři instituce zaměřené na výuku tance. K informacím o každé instituci jsem se dostala pomocí výzkumu provedeného formou rozhovoru s každým představitelem instituce a formou přímého pozorování. Cílem bylo zjistit současné přístupy k výuce taneční výchovy, dlouhodobé cíle každé instituce, priority v prezentaci svěřenců. Celkový počet žáků, rozdělení tříd i konkrétní počet žáků v každé třídě slouží k přehlednosti a celkové představě o každé instituci. Výsledky pak přináší konkrétní představu o dané instituci.

Žákovské připisování příčin po úspěchu a neúspěchu
Saitlová, Barbora ; Hříbková, Lenka (oponent) ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou připisování příčin a prožitku úspěchu a neúspěchu u žáků. V teoretické části se snažím zpracovat atribuční proces v celém jeho kontextu. Zvláštní pozornost věnuji atribučnímu procesu ve školním prostředí, a to jak z pohledu žáka, tak z pohledu učitele, neboť žák i učitel jsou v neustálé interakci a dochází tak ke vzájemnému ovlivňování. Atribuční proces se dále snažím zasadit i do dynamického modelu motivace výkonového chování podle H. Heckhausena. Ve výzkumné části se pokouším zjistit, čím vším může být atribuční proces ve školním prostředí ovlivněn. Proces připisování příčin sleduji v rámci různých reálných školních situací a zajímá mne, zda může být vliv dané situace natolik silný, že způsobí změny v atribučních strategiích. Zároveň se zaměřuji na změny atribučních strategií před samotným výkonem (tedy očekávanou atribucí) a po samotném výkonu (tedy zpětnou atribucí). Kromě atribučních strategií se také zabývám prožitkem úspěchu a neúspěchu a možnostmi jeho ovlivňování (opět přes různé školní situace) a dalšími proměnnými vyplývajícími především z Heckhausenova motivačního modelu (např. příprava, vnímání důsledků a spokojenost s výsledkem). Zároveň se snažím zjistit, zda existují nějaké specifické vazby mezi proměnnými v různých skupinách žáků.

Změny intracelulární buněčné hmoty u dětí v závislosti na věku
Stará, Kristýna ; Malá, Lucia (oponent) ; Bunc, Václav (vedoucí práce)
Vymezeni pojmu: Intracelularni bunecna hmota (BCM-Body cell mass) charakterizuje mnozstvi bunek schopnych vyuzivat kyslik, bunek bohatych na kalcium a bunek schopnych oxidovat cukry. Jedna se o bunky kostni tkane, svalove bufiky, bunky srdecni svaloviny a bunky vnitfnich organu (hlavne gastrointestinalniho traktu). Hlavnimi slozkami bunecne hmoty jsou prave intracelularni (ICW- Intra cellular water ) a extracelularni tekutina (ECWExtra cellular water). Intracelularni tekutina tvofi 40 % telesne hmotnosti dospeleho muze a extracelularni tekutina 20 % telesne hmotnosti, z toho 15 % pfipada na tkanovy mok a 5 % na krevni plazmu. Cil prace: Tato prace ma za cil pomoci bioelektricke impedance charakterizovat zmeny telesneho slozeni (zmeny celkove telesne vody - TBW a intracelularni tekutiny - ICW, dale zmeny bunecne hmoty - BCM, pomeru extracelularni a vnitrobunecne hmoty - ECM/BCM a tukuproste hmoty - FFM ) u deti v dusledku sportovniho treninku. Metoda feseni: Prace je zpracovana u ctyf skupin deti ve veku od 6ti do 14ti let, clenu oddilu hazene TJ Sokol Nove Veseli. Prvni, nejmladsi, skupinu tvofi ,,pfipravka". Deti s rokem narozeni 2003-2000. Druhou skupinou jsou minizaci, deti narozene 1999-1998. Tfeti skupinu zahrnuji mladsi zaci s rokem narozeni 1997-1996 a ctvrtou posledni, nejstarsi, skupinou jsou...

Teacher Figures In The Works Of Twentieth Century German Writers
Stolařová, Petra ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Haupenthal, Thomas Maria (oponent)
Nazev diplomove prace: Postavy uCitelii v dilech nemeckych autorii dvaca.teho stoleti Autor: Petra Stolafova Vedouci DP: PhDr. Viera Glosikova, CSc. ABSTRAKT V me diplomove praCl Jsem srovnavala postavy uCitelii v dilech tfech nemeckych autorii dvacateho stoleti. Jednalo se 0 Heinricha Manna a jeho roman ProJesor Nerdd, napsanem na pocatku dvacateho stoleti, dale 0 Annu Seghers a povidku Vylet mrnrych divek, ve ktere autorka vzpomina na obdobi nacistickeho Nemecka, a jako posledni jsem se venovala soucasnemu autorovi Markusi Orthsovi a jeho romanu Sborovna. Cilem me prace bylo zjistit chovaru a pi'istup uCitelii k zakiirn v riiznych obdobich dvacateho stoleti a srovnat je s metodarni a pfistupem dnesnich vyucujicich. Nejprve jsem se venovala v jednotlivYch kapitolach biografii vyse zrninenych autorii. Dale jsem se zamefila na obsah dila a v poslednich castech jednotlivYch kapitol jsem analyzovala chovaru literarnich postav ucitelii. Snaiila jsem se zjistit, zda se jejich zpiisob vyucovaru popfipade pfistup k zakiirn shoduje s predstavarni, jak by mel dnesni uCitel vypadat. V romanu ProJesor Nefdd jsem dosla k zaveru, ze tato literarni postava vyucujiciho je zcela odlisna od dnesnich ucitelii. Profesor se k zakiim chova velmi agresivne a snaii se v nich vzbudit strach. Obe vyucujici v povidce Anny Seghers se...

Children left behind: self-confidence of pupils in competitive environments
Federičová, Miroslava ; Pertold, Filip ; Smith, Michael
Early-tracking systems naturally divide many classes of 11 years old students into two groups:\nstudents preparing for exams to enter better schools and everyone else, who decide not to compete for selective schools. Utilizing TIMSS data and a follow-up study in the Czech Republic, which has an early-tracking system similar to other European states following the German model, we show that this environment has a detrimental effect on the self-confidence of pupils in mathematics who do not apply for selective schools but have peers in their classroom who do apply. In particular, we show that girls who do not apply for selective schools experience a 11% drop in confidence in mathematics if they have four applicants among classmates and this effect is even larger if the applicants are successful in the admission process. We focus on self-confidence in mathematics as an outcome variable because the literature suggests it is directly linked to pupils' motivation to study STEM fields as well as subsequent educational achievement. Our results suggest that the decrease in selfconfidence among girls is long lasting and implies that gender gaps in self-confidence can be a result of the competitive environment of the educational system.