National Repository of Grey Literature 36 records found  beginprevious17 - 26next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
High-Quality Shadow Rendering from Complex Light Sources
Navrátil, Jan ; Sochor, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
V interaktivních aplikacích jsou stíny tradičně zobrazovány s pomocí algoritmu založeným na stínových mapách. Nevýhodou toho algoritmu je, že stínová mapa, reprezentovaná texturou, má pouze omezené rozlišení. To může vést k nepěkným vizuálním artefaktům objevujících se na hranách stínů. Tato práce představuje postup, který je založen na vylepšené deformaci textury. To umožní zobrazit scénu obsahující složité světelné zdroje, zredukovat artefakty na hranicích stínů a také vylepšit kvalitu stínů bez ohledu na typu scény a její konfiguraci.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (referee) ; Váša, Libor (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.
Shadowing and Lighting Acceleration
Milet, Tomáš ; Kohout, Josef (referee) ; Kolivand, Hoshang (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Cílem této práce je prezentovat metody pro akceleraci výpočtů stínů a osvětlení.  Práce se zabývá akcelerací na vzorek přesných stínů pomocí stínových těles na různých platformách. Obsahem práce je také zvýšení přesnosti stínových map a zvýšení přesnosti osvětlování scény s mnoha světly.
Rendering of Voxel-Based Scenes Using Real-Time Ray Tracing
Menšík, Jakub ; Milet, Tomáš (referee) ; Matýšek, Michal (advisor)
The aim of this work was to create a program to visualize voxel scenes in real time using ray tracing. It included the study of various methods of such a rendering with a focus on shadows. The solution was created using Unity engine and experimental packages Unity Jobs and Burst. The thesis presents multiple ray tracing passes and SVGF technique, that is used to turn a noisy input into full edge-preserving image. The final program is able to render hard shadows, soft shadows, and ambient occlusion at speed of fifty frames per second.
Fast Visualization of Precise Shadows Using Precomputed Scene Geometry
Mikeš, Tibor ; Milet, Tomáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor)
The aim of this bachelor's thesis is to design and implement an effective method of rendering per-pixel correct hard shadows in scenes with static geometry. The principle of the method is in separate rendering of shadowed and lit surfaces. Whether a triangle is in shadow or not is known prior to its rasterization, which allows the renderer to omit per-fragment shadow calculations. Rendering a scene in this way requires it to be preprocessed. Therefore, two possible ways of preprocessing the scenes are described and implemented as well.
Volumetric Efects Accelerated on GPU
Kubovčík, Tomáš ; Tóth, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor)
This thesis deals with simulation and rendering of fluid based volumetric effects, especially effect of fire and smoke. Computations are accelerated on graphics card using modern graphics API with motivation to achieve realistic visual results as well as physically correct calculations. Implemented volumetric effects are distributed as dynamic library which allows addition of these effects to existing applications.
Care of the Soul
Horáková, Hana ; Hogenová, Anna (advisor) ; Prázný, Aleš (referee)
Annotation: This bachelor's thesis is engaged in care of the soul as a task and possibility for a person who tries not only to cultivate and educate themselves, but also to be good - as a good and just citizen who contributes by good lives of all people around them through reciprocity and responsibility for human souls. And mainly those who try to be good and focus on true ideas and try to live authentic life of enhanced being in truth, justice and especially good. All people hold this wonderful possibility in their hands and it is only up to them which way they choose.
High-Quality Shadow Rendering from Complex Light Sources
Navrátil, Jan ; Sochor, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
V interaktivních aplikacích jsou stíny tradičně zobrazovány s pomocí algoritmu založeným na stínových mapách. Nevýhodou toho algoritmu je, že stínová mapa, reprezentovaná texturou, má pouze omezené rozlišení. To může vést k nepěkným vizuálním artefaktům objevujících se na hranách stínů. Tato práce představuje postup, který je založen na vylepšené deformaci textury. To umožní zobrazit scénu obsahující složité světelné zdroje, zredukovat artefakty na hranicích stínů a také vylepšit kvalitu stínů bez ohledu na typu scény a její konfiguraci.
Static Analysis of Java Programs
Vyvial, Pavel ; Hýsek, Jiří (referee) ; Křena, Bohuslav (advisor)
The project SHADOWS has started research which is developing software for automatic bug healing. We work with self-healing software, which looks for concurrent bugs. If the~detection software finds a bug, the healing action will be performed. After every healing action, one would like to know whether this action has fixed the detected problem and, perhaps even more importantly, that it has not caused any other, possibly even more serious, problem. Therefore this paper describes a technique which gives the answer for this question after automatical healing. One can fix some concurent bugs by adding healing locks. One does healing assurance by searching monitorenter instruction and uses Control Flow Graph analysis over Java byte-code. The prototype uses static analysis (tool FindBugs) for this purpose.

National Repository of Grey Literature : 36 records found   beginprevious17 - 26next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.