Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydraulický návrh induceru palivového čerpadla pro raketový motor
Kadlec, Jan ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je hydraulický návrh induceru pro danou geometrii čerpadla. První část práce se věnuje rešerši hlavních a důležitých pojmů, ke kterým je ve zbytku práce odkazováno. Následuje část, která se zabývá dvoudimenzionálním 2D návrhem induceru na základě doporučení mnoha odborných zdrojů, kdy hlavním výstupem je matematický popis geometrie induceru, podle něhož je následně vytvořen samotný 3D CAD model. Poslední část se zabývá CFD analýzou induceru a také soustavy čerpadla s inducerem, kdy v této částí jsou určeny hlavní a důležité hydraulické vlastnosti ať už pro samotný inducer, nebo pro danou soustavu. V neposlední řadě jsou zmíněny i možnosti, jak danou geometrii induceru i nadále vylepšit.
Modifikace krevního čerpadla, jako srdeční náhrady
Simandl, Mirek ; Fialová, Simona (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací vířivého čerpadla a axiálním čerpadlem s prstencovými motory, jež jsou navržena jako srdeční náhrady. Je provedena analýza konceptů, které vznikly v přechozích diplomových pracích. Na základě jejich analýzy je vytvořen nový konstrukční a hydraulický návrh vířivého čerpadla, kde jsou použity diskové motory. Vznikla kompaktní sestava dvou čerpadel, jež nahrazují levé a pravé srdce a plní funkci totální srdeční náhrady. Je vytvořen funkční model, na němž jsou odměřeny charakteristiky čerpadla a výsledky porovnány s CFD výpočtem. U axiálního čerpadla jsou doplněny konstrukční požadavky některých dílů a je proveden rozbor proveditelnosti.
CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter
Zima, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího systému křídla letounu pro tři letové konfigurace a námrazové podmínky dle dokumentu Part 25 Appendix C a O. Analýza byla provedena za pomoci CFD prostředků v programu FENSAP-ICE pro případy vztahující se k letové námrazové obálce. Tyto případy byly analyzovány pro dva řezy křídla v místě křidélka s Reynoldsovými čísly v rozmezí 4,5–8,5×106 a za předpokladu normálního provozu pneumatického odledňovacího systému. Zvýšená pozornost byla kladena na potenciální nárůst námrazy za hranící pneumatického odledňovacího systému. V příloze P6 je možné dohledat anglicky psaný odborný článek shrnující hlavní poznatky diplomové práce.
Výpočet savky turbiny na zadané parametry
Žák, František ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového tvaru sací trouby na lokalitu MVE Katovice, při dodržení zástavbových rozměrů. První část práce je věnována formulaci problému, popsání základní funkce sací trouby, její účinnosti a dalším výpočetním vztahům. V druhé části je pak provedena analýza stávajícího řešení sací trouby s CFD výpočtem. Dále je provedeno navržení nového řešení savky a porovnání se stávající sací troubou.
Vířivé čerpadlo jako možná srdeční náhrada
Coufalík, Martin ; Klas, Roman (oponent) ; Klas, Roman (oponent) ; Fialová, Simona (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou srdečních náhrad a podpor. V teoretické části je popsáno srdce a princip jeho funkce. Dále je charakterizována krev z hlediska reologického chování a jsou uvedena možná kritéria pro vznik hemolýzy. V další části jsou popsány současně nejpoužívanější srdeční podpory s důrazem na využití vířivých čerpadel, která jsou popsána včetně jejich konstrukčních částí. V praktické části je provedena experimentální analýza dvou čerpadel (COV 43 a COV 23). Následně pomocí zákonů podobnosti jsou sestrojeny bezrozměrné charakteristiky čerpadel. Ve výpočetní části práce je realizována CFD analýza vířivého čerpadla prostřednictvím stacionárního a transientního výpočtu. Výsledek je zároveň porovnán s experimentálním měřením a na základě výsledků je provedena úprava oběžného kola.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Třetina, Karel (oponent) ; Kmoch, Petr (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Zvýšení stability chodu odstředivého kompresoru
Růžička, Miroslav ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Odstředivé kompresory s vysokým stlačením jsou používány v malých leteckých turbínových motorech a turbodmychadlech. Při vysokých otáčkách ale mají úzký rozsah stabilní práce a běžně používané kompresory s dozadu zahnutými lopatkami nejsou schopny požadovaný rozsah stabilní práce zajistit. Za účelem jeho rozšíření jsou používána některá antipumpážní opatření jako vnitřní obtokový kanál (OK, IRC), umístěný ve vstupu do kompresoru. Disertační práce je zaměřena na výzkum vlivu OK na provozní parametry odstředivého kompresoru. Nejprve byly různé geometrie OK zkoumány s využitím CFD výpočetních metod na zjednodušených modelech. Geometrie, jež dávala nejlepší výsledky z pohledu průtoku a ztrát v obtokovém kanále byla použita pro zkoušky na modelovém zařízení. Následně ta samá geometrie byla zkoušena na reálném kompresoru v experimentálním turbínovém motoru za účelem ověření vlivu na charakteristiku kompresoru - stlačení a účinnost. Současně byly prováděny 3D CFD analýzy OK s modelem oběžného kola kompresoru a výsledky porovnány s výsledky experimentu na modelu a kompresoru. Navíc bylo, s využitím tříotvorové tlakové sondy, provedeno měření proudového pole za výstupní štěrbinou z OK a porovnáno s průběhy rychlostí získanými z numerických simulací.
Optimalizovaný návrh sacího kanálu turbínového motoru
Kubo, Michal ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa venuje návrhu podzvukového sacieho kanála k malému prúdovému motoru integrovaného do trupu obratného bezpilotného prostriedku. Je tu uvedených zopár typov používaných vstupných ústrojenstiev za účelom inšpirovať budúceho konštruktéra pri jeho tvorbe. Obsahom je tiež minimálne množstvo teórie týkajúcej sa prúdenia stlačiteľných tekutín a ďalších problémov predovšetkým spojených s prúdením v difúzoroch a ich možné riešenie. Pre praktické overenie vedomostí sa práca na jej konci venuje samotnému návrhu sacieho potrubia malého bezpilotného lietajúceho prostriedku. Boli navrhnuté dve riešenia avšak s rovnakou koncepciou: jeden sací otvoru na spodnej strane trupu v kombinácii s difúzorom v tvare S (S-duct). U druhého riešenia prebehla určitá forma optimalizácia týkajúca sa zmeny tvarov a osovej dĺžky kanála. Vďaka týmto zmenám vykazuje druhý návrh výrazne lepšie výsledky v podobe zmenšenia tlakových strát a distorzie celkového tlaku.
Návrh škrticí klapky zážehového motoru
Jantač, František ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem škrticího elementu sacího potrubí zážehového motoru s ohledem na minimalizaci škrticích ztrát při plném zatížení motoru. První část práce se zabývá prvky sacího traktu u soudobých spalovacích motorů včetně konstrukčních řešení a teorií proudění. Práce dále popisuje tvorbu 3-D CAD modelu sacího potrubí se škrticími elementy a popis CFD simulace proudění s vyhodnocením výsledků. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem škrticího elementu na základě získaných výsledků.
Objemové ztráty
Feldová, Petra ; Sluše, Jan (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení ztrátových průtoků těsnícími spárami a posouzení vlivu expanzních komůrek různých tvarů, umísťujících se do nich za účelem snížení objemových ztrát. První část shrnuje teoretické poznatky o hydrogenerátorech, které nejvíce trpí na tyto ztráty. Jsou zde také popsána analytická řešení proudění ve spárách a možnosti využití simulačních programů jako je Fluent pro vyšetřování složitějších úloh. Výpočtová část obsahuje porovnání analyticky určených hodnot objemových průtoků pro proudění v hladké spáře s hodnotami získanými z programu Fluent. Díky těmto hodnotám je možné také posoudit vliv rotace na průtoky, neboť analytické vztahy tento vliv nepostihují. Pro snazší porovnání proudění v expanzních dutinách jsou dále vykresleny v jejich průřezu kontury statického tlaku, vektory rychlosti a proudnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.