|
Studiové nahrávání z komplexního a pedagogického pohledu interpreta. Ve studiu Sono Records
Melcrová, Hana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce pojednává o problematice přípravy na nahrávání a samotného aktu nahrávání. Je určena začínajícím hudebníkům. Je rozdělena na dvě základní části, které se dělí na další menší oddíly. První část je zaměřena na přípravu na nahrávání a projednává výběr materiálu, řešení různých bodů jako je text, hudba, příprava nástrojů a další úkony. Dále se zaměřuje na výběr studia, hodnotí, za jakých okolností je vhodné si k nahrávání přizvat producenta a producentskou práci v České republice také mapuje. Část je také věnována distribuci, propagaci a finanční stránce nahrávání. V neposlední řadě se snaží nastínit, jak celý projekt naplánovat. Opírá se především o prameny vycházející z konzultací, jelikož tato problematika není v literatuře dostatečně obsažena. Druhá část se zabývá nahráváním. Přibližuje proces nahrávání kapely, a zároveň ukazuje zvláštnosti studiové interpretace. Kapitoly obsahují příklady zajímavých nahrávacích technik a srovnání nahrávání v České republice a v zahraničí. Nahrávání zde prochází všemi fázemi - zvučením, nahráváním, finalizací. V závěru práce zhodnocuje obsažené informace a s nimi spojené zdroje, ukazuje problémy při řešení problematiky, jako například malé množství zdrojů, a vyvozuje základní teze, které ze zpracování vyšly.
|
|
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematickou filmové hudby. Je však především zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V této práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na jeho díle jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, zvukového inženýra Víta Krále, a z pohledu profesionálního muzikanta - koncertní mistryně Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je popis krok po kroku, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Dále jsem rozebrala dvě části soundtracku k filmu Against the Wild, který složil právě Varhan Orchestrovič Bauer. Poslední částí, kterou tato diplomová práce rozebírá, jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele, včetně pana Bauera.
|
|
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematikou filmové hudby. Je také zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na rozboru jeho díla jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, mistra zvuku Víta Krále, a z pohledu profesionálního hudebníka - koncertního mistra Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je podrobný popis, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Rozebrala jsem dvě části zvukového záznamu k filmu Against the Wild, který složil Varhan Orchestrovič Bauer a na něm demonstrovala využití filmové hudby v pedagogické praxi. Závěrečnou částí diplomové práce jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele včetně pana Bauera.
|
|
Hudební klub v Brně
Muzikář, Vladimír ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Na základě ateliérové studie AG35 je zpracována tato bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Hudební klub v Brně, pro který byla zadána parcela v blízkosti náměstí Obilný trh ve svahu pod Špilberkem. V blízkosti řešeného pozemku se nachází náměstí Obilný trh, park Špilberk, Fakultní nemocnice Brno – porodnice a budova Veřejného ochránce práv. Pozemek je svažitý, což výrazně ovlivnilo návrh. Mou hlavní myšlenkou bylo vytvořit projekt, který by zahrnoval jak monumentální budovy, které budou odpovídat a reprezentovat danou funkci a zároveň aby byly v co nejlepším souladu s terénem pozemku. Vytvoření veřejného prostoru, kam se lidé budou uchylovat k odpočinku, či procházce do parku bylo samozřejmostí. Střechy jsou pochozí, nabízející výhled do okolí, ve větší budově se nachází kavárna a samotný hudební klub, v menší budově pak zkušebny, nahrávací studio a taneční sál. Obě budovy jsou napojeny na podzemní parkoviště. Samotná architektura staveb si pohrává s principem plan libre a minimalistickým stylem.
|
|
Hudební klub v Brně
Modlitba, Zdeněk ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby hudebního klubu v lokalitě Brno-střed, Obilní trh. Parcela se nachází ve svahu pod hradem Špilberk. Návrh vychází z otevřenosti vůči Obilnímu trhu a veřejnosti, snaží se upoutat, vtáhnout a z kolemjdoucího udělat návštěvníka. Po hmotové stránce se jedná o 3 solitérní objekty, které z uliční čáry pozvolna gradují a svým měřítkem se snaží nevytvářet bariéru, ale naopak navodit dojem přístupnosti. Umístění těchto objektů, společně se stromy, vytváří parkové prostředí umožňující průhledy na dominantu - hrad Špilberk. Objekty jsou částečně zakopány ve svahu, terén tak přímo navazuje na zelené pochůzné střechy, čímž při pohledu shora částečně mizí oku pozorovatele. Funkční náplň je rozdělena do 3 objektů. V největším se nachází hudební klub, s foyer, 2 sály, terasou umožňující výhled na Obilní trh, zázemím pro kapely a navazující garáží. Druhý, jednopodlažní objekt s vnitřním dvorem zaujímá prostory se zkušebnami a ateliéry a místem pro odpočinek. Třetí dvoupodlažní objekt se nachází právě ve zmiňovaném dvoře a nachází se zde nahrávací studio.
|
|
Rodinný dům s nahrávacím studiem
Koloničný, Libor ; Mizerová, Lenka (oponent) ; Smolka, Radim (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je vypracování projektové dokumentace k rodinnému domu s nahrávacím studiem. Jedná se o zděný dvoupodlažní objekt s jedním podsklepeným podlažím ve kterém se nachází nahrávací studio. Dům má nad 2NP plochou střechu a nad části 1NP pochůzí terasu. Objekt je postaven ze zdícího systému KM Beta Sendwix M a předpjatých stropních panelů Spiroll. Dům je určen pro kvalitní bydlení 4-5 osob.
|
|
Návrh podnikatelského plánu pro rozvoj podniku
Chlapek, Radan ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Khateb, Fabian (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu na vybudování podnikatelského útvaru, který bude nabízet služby nahrávacího studia a služby zvučení a osvětlování menších hudebních akcí různého druhu. Útvar vznikne rozšířením oboru podnikání stavební a účetní firmy Aksamit s.r.o., která působí na území jižní Moravy od roku 1991. V práci je proveden marketingový výzkum, analýza vnějšího a vnitřního okolí, analýza 7S, SWOT analýza, finanční analýza, analýza rizik a na jejich základě vyhodnocena realizovatelnost projektu.
|
|
Vzduchotechnika kina s nahrávacím studiem
Jurča, Jaromír ; Horák, Petr (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je zaměřeno na návrh vzduchotechniky kina s nahrávacím studiem. Tento objekt sestává ze tří samostatně klimatizovaných celků. Teoretická část se zabývá problematikou akustiky ve vzduchotechnice. Projektová část zahrnuje detailní realizační dokumentaci vzduchotechnického zařízení klimatizovaných prostor objektu.
|
| |
| |