Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor jako paradigma výuky
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
Kraví hora - rodinné stříbro VUT
Šagátová, Patrícia ; Dvořák, Miloš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem polyfunkčního centra a celého areálu pro Vysoké učení technické, které by sloužilo k jeho reprezentaci. Pozemek se nachází v Brně na Kraví hoře a svojí lokalitou má obrovský potenciál. Území ale není využívané univerzitou, a tak stávající objekty jsou ve špatném stavu. Proto je cílem návrhu nalezení vhodného využití pozemku, který by splňoval požadavky univerzity spolu se záměrem města.
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Přijímací řízení do bakalářského studia společenskovědních fakult UK
Beranová, Barbora ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním záměrem bakalářské práce je prozkoumat současný stav přijímacích řízení uplatňovaných na bakalářské obory společenskovědních fakult Univerzity Karlovy (tj. Fakulta sociálních věd, Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta). První část práce se zabývá popisem současně uplatňovaných forem přijímacích řízení vycházející zejména z analýzy relevantních sekundárních dat. Kromě popisu současné praxe, práce dále obsahuje analýzu zainteresovaných aktérů a kvalitativní výzkum, který je založen na analýze polostrukturovaných rozhovorů s zástupci rozhodovatelů, zástupci studentů z akademického senátu a studenty tří analyzovaných fakult. U polostandardizovaných rozhovorů byla provedena doslovná transkripce a následně otevřené kódování, které vedlo k třídění informací do kategorií podle jednotlivých témat. Jako metoda analýzy aktérů byla použita "rychlá" analýza aktérů, která identifikovala hlavní zainteresované zkoumané problematiky. Z analýzy rozhovorů je patrné, že má každá fakulta jiné strategie a preference pro výběr studentů. Možný konsensus přijímacích řízení v rámci podobných oborů není podle zainteresovaných aktérů úplně žádoucí, to především proto, že jsou obory konkurenční. Rezervy přijímacích řízení jsou podle nich pouze kosmetické nebo odůvodněně nerealizovatelné.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Teplá, Tereza ; Vochta, Miroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Rozlohou velký areál a na něm mimo jiné dvě křídla původních kasáren . Dlouhé a vysoké. Postava člověka se ztrácí. MístnostI stávajících staveb jsou izolované a jejich variabilita a uzpůsobení pro práci umělce je poněkud omezená. Velikostí, osvětlením, otevřeností...Návrh na tyto skutečnosti reaguje měřítkem uzpůsobeným člověku a a vytvářením prostorů vnějších i vnitřních, které svou velkorysostí a variabilitou umožňují práci umělce dnes, ale i v budoucnu, kdy se způsob tvorby může třeba změnit.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Ertl, Jakub ; Wittmann, Maxmilian (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Koncept dostavby je založený na vytvorení rastru, ktorý je možné voľne prispôsobovať požiadavkam jednotlivých odborov. Vytvára sa tak systém, ktorý fakulty neobmedzuje v ich budúcom rozvoji. Základnou jednotkou sa stáva „veľký“ ateliér, vhodný napríklad pre sochárov. Ten je dispozične otvorený s vysokou svetlou výškou. Do tohto priestoru je možné vložiť medziposchodie a rozdeliť tak priestor na menšie ateliéry vhodné na prácu s po počítačom a podobne.
Výstavba a rekonstrukce budov univerzitních a fakultních knihoven na území ČR v období let 2000-2010
Grillová, Jana ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Kurka, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje stavbám vysokoškolských knihoven v České republice. Je pomyslně rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje názory architekta Faulkner-Browna, hlavního knihovníka University of East London pana McDonalda, PhDr. Ladislava Kurky a Ing. Martina Svobody na podobu a vlastnosti ideální vysokoškolské knihovny z hlediska architektury a společenských faktorů. Praktická část obsahuje nejdříve obecné informace o vysokoškolských knihovnách a jejich pozici vzhledem k legislativě ČR. Těžištěm práce je souhrn nově postavených či rekonstruovaných budov akademických knihoven v České republice v letech 2000-2010. Každá knihovna je popsána na základě zjištěných informací či osobní návštěvy autorky. Následuje hodnocení jak jsou výše popsané knihovny funkční a esteticky povedené. Jsou zde nastíněny základní problémy, se kterými se budovy potýkají či mohou potýkat v budoucnu a jak je možné je řešit. V závěru se autorka subjektivně pozastavuje nad situací vysokoškolských knihoven v České republice a jejich blízkou budoucností.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Kalouda, Petr ; Šmídek, Petr (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Studentský bakalářský projekt zaměřený na lokalitu Grand v Brně. Cílem je vytvořit komplexní projekt jak na úrovni celého města tak na bázi budovy jako samotné. Lokalita obklopená historickou zástavbou ulice Benešova a dnes rozháranou formou trasy malého městského okruhu je bezesporu oblastí lukrativní. V návaznosti na linii brněnského hlavního nádraží vytváří logickou lokalitu pro další rozšíření městské vybavenosti města Brna.
Práce učitele na základní škole při nemocnici
MICHALOVÁ, Ludmila
Důležitost nemocničních škol je doložena jejich mnohaletou historií. Jejich zřízení si vyžádal dlouhodobý pobyt dítěte na nemocničním lůžku a nesnadné začlenění vyléčeného dítěte do školy. Existuje rozsáhlá skupina pedagogů, kteří odvádějí velmi potřebnou, ale i namáhavou práci. Jejich práce není veřejností dostatečně doceněna. Je mnoho otázek okolo práce speciálních pedagogů v nemocnicích. Jsem si vědoma nedokonalosti své práce, ale pokusila jsem se o průzkum práce učitelů v nemocnici Na Bulovce.
Informatické vzdělávání v oblasti vysokých škol zaměřených na informatiku
Resl, Jakub ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tématem práce je analýza současného stavu informatického vzdělání na českých vysokých školách. Práce obsahuje porovnání požadavků firem na znalosti absolventů IT oborů se znalostmi, které absolventi skutečně získají během studia informatických oborů. Dále práce obsahuje informace o fakultách, na kterých je možno studovat informatiku. Tyto fakulty jsou následně porovnány na základě informací o jejich studentech. Práce též obsahuje seznam informatických oborů sestavený podle vlastní metodiky. V úvodu je stručně nastíněna situace IT odborníků a jejich vzdělání v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.