Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie sociálně vyloučené romské lokality v Litvínově - Janově a návrhy řešení
Vinkler, Antonín ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálně vyloučené romské lokality v Litvínově - Janově. V diplomové práci je tato problematická situace popsána. V lokalitě se koncentruje vyšší počet sociálně znevýhodněných osob s celou řadou sociálních problémů, jako je nezaměstnanost, zadluženost, výskyt celé řady sociálně patologických jevů včetně kriminálního jednání. Tento výskyt sociálně patologických jevů u sociálně znevýhodněných osob způsobuje konflikty s ostatními členy, žijícími v lokalitě. Diplomová práce se také zaměřuje na opatření a politiky, které město Litvínov učinilo k řešení této problematické situace. Jednotlivá opatření jsou v práci popsána. Dále lze v práci naleznout zhodnocení těchto opatření prostřednictvím metody sledování sociálních indikátorů. Ve výsledku lze říci, že zatím k výraznému zlepšení situace v lokalitě nedochází. Na závěr práce jsou doporučena další opatření, která by město Litvínov ještě mohlo zrealizovat pro řešení této problematické situace na sídlišti v Janově. Tato doporučená opatření vycházejí z provedené analýzy problémové situace v lokalitě Janov a i městem Litvínov zrealizovaných opatření.
Utajený výkon veřejné moci a hodnoty chráněné ústavním pořádkem
Klaban, Vladimír ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Kudrna, Jan (oponent)
86 Abstrakt Cílem této diplomové práce je analýza a bližší vymezení podstaty utajeného výkonu veřejné moci a posouzení tohoto stavu z hlediska základních principů demokratického právního státu. Utajený výkon veřejné moci je svým způsobem v rozporu s přirozenoprávním pojetím a respektem k základním lidským právům a svobodám. Republika, tedy věc veřejná, by neměla mít před svým lidem příliš mnoho tajemství, pokud nemá být popřena její vlastní podstata. Utajování při výkonu veřejné moci je její specifickou oblastí spojenou zejména se zajišťováním svrchovanosti a územní celistvosti České republiky, ochranou jejích demokratických základů, ochranou životů obyvatel, jejich zdraví a majetkových hodnot. To je v souladu s ústavním pořádkem základní povinností státu. Zde má institut omezení přístupu k informacím své nezastupitelné místo a na ústavní úrovni je založen i v Listině základních práv a svobod, Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod a Mezinárodním paktu o občanských a politických právech. Otázka nutnosti volby mezi bezpečností a svobodou je v poslední době pokládána občanům v souvislosti s terorismem stále častěji. Postupy některých vlád při zadržování, omezování osobní svobody a vyslýchání podezřelých osob jdou v některých případech zjevně za rámec limitů považovaných za závazný...
Dobré mravy a veřejný pořádek jako limity autonomie vůle v občanském právu
Vopěnková, Tereza ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
1 Resumé Předložená diplomová práce pojednává o zásadách dobrých mravů a veřejného pořádku se zaměřením na jejich úlohu plnit funkci limit omezujících autonomii vůle. Přestože obě zásady představují neurčité právní pojmy, nesnaží se je tato práce přesně definovat ani obsáhnout veškeré praktické možnosti jejich uplatnění. Cílem práce bylo přiblížit možný obsah těchto principů a poukázat na jejich význam pro posouzení platnosti právního jednání, popřípadě konkretizovat další následky právního jednání, které by těmto zásadám odporovalo. Na danou problematiku je nahlíženo především z pohledu českého právního řádu. Na příkladném a omezeném počtu právních institutů se tato práce pokouší vystihnout možnosti uplatnění dobrých mravů a veřejného pořádku coby korektivů autonomie vůle. Práce je rozčleněna do osmi kapitol. Tématem první kapitoly je zásada autonomie vůle a její postavení v českém právním řádu. K takovému úvodu bylo přistoupeno především za účelem pochopení celé práce a upozornění na význam této zásady pro fungování demokratické společnosti. Druhá kapitola se zabývá zásadou dobrých mravů. Blíže jsou specifikovány různé názory na obsah tohoto pojmu. Dále je v této části pojednáno o tradici dobrých mravů v českém právním řádu nebo o jejím zakotvení v právních řádech jiných evropských států. Nakonec jsou...
Přestupkové řízení ve věcech veřejného pořádku
Heblák, Josef ; Cvik, Eva Daniela (vedoucí práce) ; Pikola, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na přestupky projednané na úseku veřejného pořádku v období let 2011 až 2015 Městským úřadem Nový Bydžov, zjišťuje druhy nejčastějších přestupků, výsledky jejich projednání, skutečnosti projednávání komplikující a navrhuje opatření pro jejich eliminaci. Teoretická část bakalářské práce popisuje pojmy relevantní pro přestupkové řízení. Praktická část obsahuje výsledky introspektivního šetření s navržením inovací. Následuje rozbor legislativy pro oblast přestupků u vybraných evropských zemí s návrhy na začlenění některých zahraničních institutů do českého právního řádu.
Právní úprava přestupků ve vybraných zemí Evropy, se zaměřením na přestupky proti veřejnému pořádku, občanskému soužití a majetku: Studie č. 5.323
Babka, Tomáš ; Kavěna, Martin ; Mylková, Petra ; Němec, Jan ; Pohl, Michal ; Syllová, Jindřiška ; Tetourová, Eva
Práce se zabývá problematikou právní úpravy přestupků ve vybraných zemích Evropy, přičemž zvláštní důraz je věnován přestupkům v oblasti veřejného pořádku, občanského soužití a majetku. Práce se zaměřuje především na sankce udělované za tato protiprávní jednání a na postupy uplatňované, jestliže pachatel dobrovolně neplní uložené sankce. Mimo jiné se text zabývá také vymezením subjektů příslušných k projednávání takto spáchaných přestupků a postupů, které mohou být uplatněny, jestliže pachatel jedná při spáchání přestupku recidivně. Součástí této práce je také zodpovězení otázky, zda právní řády vybraných zemí umožňují postihovat dávky sociální povahy v případě nesplnění sankcí uložených za spáchaný přestupek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.
Průzkum veřejného mínění o činnosti Policie ČR u obyvatel Českých Budějovic
PEŠEK, Evžen
Bakalářská práce s názvem Průzkum veřejného mínění o činnosti Policie ČR u obyvatel Českých Budějovic je zaměřena na zjištění názoru obyvatel Českých Budějovic na práci příslušníků Policie České republiky, kdy se snaží přiblížit, co a proč tento názor ovlivňuje. Cílem práce bylo zjistit, zda je názor obyvatel Českých Budějovice na činnost Policie České republiky ovlivněn vlastní zkušeností, dále zda obyvatelé Českých Budějovic považují svou lokalitu za bezpečnou a jakou míru odpovědnosti na tom nese Policie České republiky a zda obyvatelé Českých Budějovice důvěřují příslušníkům Policie České republiky.
Činnost Policie ČR v případě opakování povodní na Třeboňsku.
KROUPA, Josef
Při psaní své diplomové práce jsem zjistil, že problematika povodní ve vztahu práce Policie ČR je značně obšírná. Upravuje ji velké množství zákonů a nařízení, které jsou mezi sebou vzájemně propojeny. V teoretické části jsem studoval potřebné zákony týkající se povodní a práce policie v krizových situacích. Dále jsem se zabýval povodněmi jako takovými, jejich druhy, faktory, ovlivňujícími vznik povodní, stupni povodňové aktivity. Dále jsou zde přehledně uvedeny povodňové orgány a vztah mezi krizovým zákonem v návaznosti na povodně. Další část diplomové práce je věnována podrobnému průběhu povodní na Třeboňsku, které proběhly v roce 2002. V diplomové práci je podrobně popsána aktuální organizační struktura Policie ČR, jako základní složky integrovaného záchranného systému. V praktické části jsem vyhodnotil dotazník, jehož cílem bylo analyzovat úroveň připravenosti PČR na zabezpečení veřejného pořádku v případě povodní. Z uvedeného výzkumu vyplývá, že úroveň připravenosti není zcela dostačující, především z hlediska materiálního vybavení a komunikace mezi jednotlivými složkami IZS. Tuto skutečnost nelze řešit na úrovni OOP Třeboň, musí být řešena centrálně v závislosti na možnosti vzniku povodní v dané lokalitě. Jako další nedostatek se jeví kromě materiálního vybavení PČR i komunikace mezi složkami IZS a to na základní úrovni hlídek v terénu. Prošetřením dosavadních zkušeností příslušníků PČR se zabezpečením veřejného pořádku na území zasaženém povodněmi bylo zjištěno, že hlavními problémy, se kterými se policisté museli vypořádat, bylo neuposlechnutí výzvy příslušníka PČR, bránění se evakuaci a nedostatečné vybavení z hlediska kvality spojení. Znalost oprávnění, kterými disponují policisté v případě nařízené evakuace obyvatelstva z oblastí zasaženými povodněmi je nedostačující. Řešením je důsledná aplikace zákona o Policii a jeho pravidelné opakování ve formě školení a samostudia. I přesto, že se vyskytlo spoustu problémů a nedostatků, tak organizace povodní byla zvládnuta s maximálním úsilím všech zúčastněných osob a nedošlo k výrazným ztrátám na životech a majetku občanů.
Community policing z pohledu veřejnosti a příslušníků Policie ČR v Prachaticích
TUREK, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou projektu {\clq}qCommunity policing``, především vnímáním tohoto projektu veřejností a příslušníky Policie ČR od jeho zavedení do praxe Policie České republiky do současnosti. Práce je ze strany autora zaměřena především na představení nového směru české policie, a to od jeho počátku až po současný stav, jehož hlavní prioritou je změna přístupu české policie k veřejnosti, především se zaměřením na zlepšení vzájemné komunikace, ale i spolupráce při řešení společných problémů s cílem, aby veřejnost chápala českou policii jako svého partnera a ne jako represivní složku. V úvodní části je popsána charakteristika tohoto projektu s uvedením pramenů, ze kterých bylo čerpáno při jeho zavedení do praxe, historie vzniku, filozofie cíle práce a současný stav projektu v rámci České republiky, dále se pak popisuje provádění strategie community policing v praxi Obvodního oddělení Policie České republiky Prachaticích. Cílem práce za použití metodiky založené na kvantitativním výzkumu bylo ověření nebo vyvrácení tří hypotéz, kdy první dvě se zabývají informovaností policistů o strategii a jejich motivací k provádění strategie v praxi a třetí se zabývá informovaností o strategii odborné a širší veřejnosti. Na základě zhodnocení výsledků nebyla první hypotéza zabývající se informovaností policistů potvrzena, druhá hypotéza zabývající se motivací policistů byla potvrzena a třetí hypotéza byla potvrzena částečně, neboť bylo nutné oddělit od sebe odbornou veřejnost a širší veřejnost, a tím bylo dosaženo, že u odborné veřejnosti nebyla hypotéza potvrzena a u širší veřejnosti byla potvrzena. V rámci zpracování práce bylo dosaženo závěru, že je zapotřebí, aby byl ze strany managementu policie kladen důraz na motivaci svých podřízených policistů k prosazování a propagování této strategie mezi širší veřejností, za využití spolupráce s odbornou veřejností, ale také ke zlepšení aktivní komunikace.
Překážky volného pohybu pracovníků v judikatuře ESD
Šedová, Klára ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Svoboda volného pohybu pracovníků představuje možnost občanů EU přemístit se do jiného členského státu za účelem výkonu výdělečné činnosti a usadit se tam. Toto právo však není absolutní. Bakalářská práce se zaměřuje na překážky vyplývající ze Smlouvy o ES, jako např. omezení volného pohybu pracovníků z důvodu veřejného pořádku, veřejné bezpečnosti a ochrany zdraví nebo na základě výkonu zaměstnání ve veřejné správě. Původem dalších omezení je nejednotnost právních předpisů členských států. Pro odstranění těchto překážek přijala Rada směrnice harmonizující oblast volného pohybu pracovníků. Typickým příklad je oblast uznávání diplomů a odborných kvalifikací. Hlavním pramenem této práce jsou rozsudky Evropského soudního dvora.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.