| |
|
Historickogeografické aspekty populačního vývoje města Dvůr Králové nad Labem
MALÝ, Lukáš
Předkládaná bakalářská práce zkoumá historickogeografické aspekty populačního vývoje města Dvora Králové nad Labem, který porovnává s vývojem vybraných měst Královéhradeckého kraje, s důrazem na industriální období. V její úvodní části jsou vymezeny hlavní cíle a hypotézy práce. Studie se dále dělí na tři hlavní oddíly. V prvním oddíle jsou nastíněny geografické a historické charakteristiky zkoumaného města a Královéhradeckého kraje. Následující analytická část se zaměřuje na hledání příčin odlišností populačního vývoje vybraných měst a jejich porovnávání v předem stanovených obdobích. Syntetický oddíl práce diferencuje populační vývoj Královéhradeckého kraje v důsledku získaných poznatků z předešlých kapitol na dvě zóny. Dále sumarizuje hlavní aspekty populačního vývoje zvolených měst a naznačuje jejich další možný populační vývoj. Závěrečná část se zabývá ověřováním platnosti hypotéz a naplněním cílů stanovených v jejím úvodu. Studie je doplněna velkým množstvím tabulkových, grafických a mapových příloh.
|
| |
|
Návrh ochrany drobných vodních ploch a mokřadů bez statutu zvláštní ochrany
NaturaServis s.r.o., Hradec Králové ; Francek, Jiří ; Rozínek, Roman
Výsledky terénních průzkumů ukazují, jak z naší přírody neustále mizí zbytky remízků, drobných tůní a malých mokřadů. Tyto drobné plochy jsou ohroženější než rozsáhlá území. Nejedná se o chráněné plochy, význačné výskytem zvláště chráněného druhu živočicha či rostliny. Nespadají do soustavy NATURA 2000, ani nemají žádnou jinou ochranu, a tím jsou odsouzeny k postupnému zazemňování a zárůstu náletovými dřevinami. Byl proveden výběr lokalit ve třech vzájemně vzdálených oblastech (Plzeňský kraj, Královéhradecký kraj a Olomoucký kraj) cenných z přírodovědeckého hlediska (tůně, mokřady), které nemají žádný statut ochrany, ale jsou důležité pro udržení biodiverzity . U výběru lokalit byla zohledněna kritéria: lokalita není v NP, CHKO nebo v nevhodné oblasti, poloha v agrární krajině, přítomnost drobné vodní plochy nebo zde tato v minulosti byla a bude možné ji drobným zásahem obnovit, plocha vyžaduje managementový zásah, volný přístup na lokalitu (není oplocena – VP, vodní zdroj, atd.), souhlas majitele. Popis jednotlivých lokalit z hlediska herpetologického, malakologického a botanického a návrh opatření v jednotlivých lokalitách.
|
|
Strategie rozvoje cestovního ruchu vybraného regionu - Královéhradecký kraj
Havelková, Pavla ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku řízení destinace cestovního ruchu a na základě provedených analýz shrnout potenciál cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji a navrhnout strategii dalšího rozvoje cestovního ruchu. První část práce se zabývá základními pojmy a teorií destinačního managementu a marketingu. Druhá část práce je věnována cestovnímu ruchu v Královéhradeckém kraji. Obsahuje analýzu základních faktorů rozvoje cestovního ruchu, analýzu stávající úrovně cestovního ruchu v kraji, SWOT analýzu a možnosti dalšího rozvoje.
|
|
Ověření účinnosti dobrovolných nástrojů ochrany životního prostředí pro politiku prevence a správného řízení malých a středních podniků ČR ve vztahu k plnění cílů Plánu odpadového hospodářství ČR: EKOprofit
IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; DeWaRec, s.r.o., Praha ; CEMC - České ekologické manažerské centrum, Praha ; Vlčková, Jitka ; Polák, Miloš ; Beneš, David ; Jirkovská, Veronika
Projekt je označen akronymem EKOprofit. Svazek obsahuje přílohy k závěrečné zprávě: 1.1 Vyhodnocení literární rešerše; 1.2 Environmentální profil do projektu zapojených malých a středních podniků (MSV); 1.3 Identifikace klíčových problémů v OH ve vztahu na POH ČR, resp. POH kraje, ve kterém podnik působí (2004) a Plán odpadového hospodářství původce; 1.4 Teoretický úvod: Vyhodnocení jednotlivých dobrovolných nástrojů, analýza překážek a příležitostí uplatňování dobrovolných nástrojů včetně analýzy jejich uplatňování a Zhodnocení jednotlivých dobrovolných nástrojů z hlediska environmentálního, sociálního a ekonomického vlivu, zhodnocení bariér a příležitostí pro zavádění dobrovolných nástrojů v MSP ČR.
|
|
Krkonošský národní park
Ing.arch. Jitka Brychtová, Praha ; Krause, Josef ; Brychtová, Jitka
Na základě srovnání a vzájemného působení základních krajinných složek - terénu, vody, vegetace a vlivu lidské činnosti byly v území vymezeny základní krajinné typy. Podle zachovalosti typického vzhledu byla vymezena pásma ochrany a obnovy krajinného rázu. Z hlediska prostorového utváření krajiny a převažujících charakteristik bylo řešené území rozděleno na krajinné celky, krajinné prostory a místa krajinného rázu. Pro každou popisovanou entitu jsou uvedeny limity využití území a doporučení (funkce území, plošné a prostorové uspořádaní a priority).
|
|
Královéhradecký kraj a jeho nástroje regionální politiky
Vodičková, Monika ; Tomešová, Jana (vedoucí práce) ; Kolařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nástroji regionální politiky, a to konkrétně na příkladu Královéhradeckého kraje. Cílem práce je zhodnotit využívané nástroje regionální politiky v Královéhradeckém kraji, nalézt slabé a silné stránky těchto nástrojů a doporučit možná zlepšení v jejich aplikaci. Ke zpracování byly použity metody syntézy a analýzy dat. Teoretická část práce se zaměřuje na nejčastěji používané členění nástrojů dle různých autorů, dále popisuje jejich vývoj a nastiňuje situaci v ČR. Praktická část stručně představuje socioekonomický profil Královéhradeckého kraje, dále vymezuje uplatňované nástroje v daném kraji a následně je hodnotí, vytyčuje jejich silné a slabé stránky a předkládá doporučení pro další vývoj. Závěry jsou pro přehlednost shrnuty do tabulky, kde u každého nástroje jsou vymezeny silné a slabé stránky a doporučení.
|
|
Doprava v Hradci Králové a Královéhradeckém kraji
Pátek, Štěpán ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapovat dopravní podmínky v Královéhradeckém kraji, zejména pak v Hradci Králové. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou objasněny veškeré pojmy týkající se problematiky dopravy, které se v práci vyskytují. Jsou zde také všeobecně (v rámci celé ČR) popsány jednotlivé dopravní prostředky, subsystémy dopravy i dopravní infrastruktura. Praktická část je zaměřena již konkrétně na dopravu v Hradci Králové a Královéhradeckém kraji. Součástí této části je také nastínění možnosti propojení Hradce Králové s Pardubicemi pomocí trolejbusových spojů, včetně malého průzkumu.
|
|
Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje
Kortus, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lácha, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat a zhodnotit integrovaný dopravní systém IREDO v Královéhradeckém kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a podstata integrovaného dopravního systému. Praktická část je zaměřena na integrovaný dopravní systém IREDO, jeho vznik, vývoj, současný stav i budoucnost. Nejpodstatnější kapitolou této části je pak zhodnocení systému.
|