Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,963 záznamů.  začátekpředchozí15954 - 15963  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.48 vteřin. 

Vlkodlaci v evropském kulturním kontextu
Koubová, Michaela ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
S motivem vlkodlaka se setkáváme v průběhu celých evropských kulturních dějin. Již antičtí autoři - básníci, dějepisci i lékaři, se tomuto fenoménu věnovali a zejména oblast Arkádie a její bájný král Lykáón byli vlkodlačími mýty opředeni nejvíce. Germánští ulfhednarové i množství slovanských pověr dokazují, že víra ve vlkodlaky byla rozšířena i u dalších evropských národů. Ani ve středověku vlkodlaci neupadli v zapomnění a pojednává o nich nejen literatura církevní, ale i krásná, z níž nejproslulejší je asi lejch Bisclaveret od Marie de France. Skutečné rozšíření a zesílení víry ve vlkodlaky nastalo na počátku novověku, za což mnoho lidí zaplatilo životem. Vlkodlactví bylo zejména ve Francii rozšířeným zločinem a se spisy církevních i jiných autorů o tom, zda a jak je možná metamorfóza člověka ve zvíře, se můžeme setkat až do pozdního novověku. Odlišný však zůstal názor lékařů, kteří již od antiky tvrdili, že lykantropie je druhem melancholie, a tedy duševní onemocnění. Z četných pověr a mýtů převzala téma v 19. a zejména ve 20. století literatura a později film. Záplava hororů a fantasy, se kterou se dnes můžeme setkat, se však zřídka či pouze útržkovitě drží po století tradovaných představ, ale naopak odráží problémy a pocity dnešních lidí. Člověk postavený proti přírodě nebo touha po splynutí s ní,...

Nová pojmenování motivovaná vlastními jmény domácích politiků
Děngeová, Zuzana ; Tichá, Zdeňka (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce nese název Nová pojmenování motivovaná vlastními jmény domácích politiků a klade si za cíl upozornit na tvoření nových lexikálních jednotek, které jsou motivovány vlastními jmény domácích politicky činných osobností. Hlavním tématem mé práce je role vlastních jmen při tvoření nových slov a komparace těchto neologismů s depropriálními pojmenováními, která figurují v dosud vyšlých výkladových slovnících. Na základě tohoto srovnání se snažím dokladovat, že depropriální tvoření nových slov je v českém jazyce produktivním a častým slovotvomým procesem. Metodou mého výzkumu je cílená excerpce denního tisku, v němž sleduji pronikání neologismů, slovotvomě motivovaných vlastními jmény domácích politiků, do současné slovní zásoby. Tyto neologismy analyzuji ze slovotvomého hlediska, z hlediska sémantického a zaměřuji se také na produktivitu užití daných slovotvomých typů. Svůj výzkum porovnávám s odbornou literaturou a shrnuji tak, že depropriální novotvoření je významný a vysoce produktivní jazykový jev, který obohacuje současnou slovní zásobu o velké množství nových lexikálních jednotek.

Beyond words: visual aspects in the work of Virginia Woolf
Šilpochová, Michaela ; Beran, Zdeněk (oponent) ; Hilský, Martin (vedoucí práce)
Otázky týkající se vztahu mezi literaturou a malířstvím, slovem a obrazem, přitahovaly Virginii Woolfovou po celou dobu její spisovatelské dráhy. Zájem o oblast vizuálního umění nachází výraznou odezvu v její literární metodě. Využití vizuálního umění v literatuře u Woolfové dalece přesahuje pouhou dekorativní funkci. Způsob, jímž Woolfová využívá vizualitu v textu, je významnou stylistickou inovací, jejímž prostřednictvím se autorka odklání od konvenčního způsobu reprodukce reality a deskriptivního realismu 19. století. Ve snaze nalézt nový způsob psaní, který by odrážel realitu v souladu s charakterem moderního vnímání, se Woolfová opírá o principy uplatňované v soudobé teorii a praxi vizuálního umění, zejména o estetiku impresionismu a post-impresionismu. Principy obou uměleckých směrů se vzájemně doplňují i v jejím pozdějším díle, které je častěji považováno za výsledek vlivu post-impresionismu. S estetikou post-impresionismu se Woolfová seznámila především díky pracem Rogera Frye, kolegy a člena Skupiny Bloomsbury. Jeho teorie se staly významným formativním vlivem v rámci autorčina posunu k novému uměleckému ztvárnění reality.

Využití posilování v kondiční přípravě hráčů fotbalu
Čepek, Antonín ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Mahrová, Andrea (oponent)
Název práce: Rekondiční příprava hráče kopané Cíl práce: Cílem práce je empirická dokumentace rekondičního procesu bývalého reprezentanta- vicemistra Evropy z roku 1996, dvounásobného mistra nejvyšší české fotbalové ligy, který mimo jiné po dobu osmi let působil v německé nejvyšší fotbalové soutěži. Rekondiční proces podstoupil hráč v dubnu roku 2008 ve věku 33 let. Důvodem výpadku tohoto hráče z plnohodnotného tréninkového procesu byla artroskopická operace, při které došlo k odstranění pravého vnitřního menisku. Metoda: Vlastní prezentace rekondičního procesu je formou kasuistiky. V průběhu rekondičního procesu byl monitorován centimetrový obvod svalstva stehen prostřednictvím měření, dále pak u naprosté většiny tréninkových jednotek byly zaznamenávány hodnoty srdeční frekvence s využitím sport-testeru POLAR RS400. Rámcově se jedná o obsahovou analýzu - vymezení prostředků pro zlepšení zdravotního stavu hráče, kdy dochází ke konfrontaci vstupníbo a výstupního centimetrového obvodu svalstva stehen a dalších tělesných parametrů hráče. Výsledky a diskuze: Výsledky a diskuze popisují vlastní znovu-obnovení objemu svaloviny dolních končetin v závislosti na aplikovaný typ zatížení v průběhu výše zmiňovaného případu. Dále pak konfrontaci vybraných vstupních a výstupních parametrů. Klíčová slova: fotbal,...

Srovnání online marketingové komunikace v České republice a Rakousku
Skalová, Kateřina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je srovnání online marketingové komunikace v České republice a v Rakousku. Cílem je srovnat online marketingovou komunikaci v České republice a Rakousku, popsat její specifika v těchto dvou zemích, identifikovat hlavní rozdíly a nalézt jejich příčiny. Po úvodní části, v druhé kapitole, je popsána teoreticky problematika marketingové komunikace, internetu, jeho charakteristika a historie a také online marketingová komunikace. Ve třetí kapitole jsou podrobně charakterizovány oba srovnávané trhy, nejprve Česká republika, poté na Rakousko. Jsou popsány charakteristiky a chování uživatelů internetu, situace na trhu s online marketingovou komunikací a mediální chování obyvatel. Ve čtvrté kapitole jsou analyzovány shodné charakteristiky i odlišné ukazatele v obou zemích. V poslední kapitole je analýza příčin identifikovaných odlišností v rovině makroekonomické, v rovině daného odvětví, a nakonec i v rovině individuální. Hlavními zdroji jsou česká i anglicky a německy psaná literatura zabývající se obecně marketingem, marketingovou komunikací, internetem a online marketingovou komunikací. Využity jsou také statistické údaje národních statistických úřadů, odborné články z časopisů i online zdrojů, tištěné a online studie odborných asociací i některých firem působících v oboru a také rozhovory s odborníky z praxe.

Obchodní protokol a profesní etiketa Německa
Klimentová, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Práce popisuje obchodní protokol a profesní etiketu Německa. V první kapitole vysvětluje základní pojmy jako etiketa, společenské chování, obchodní protokol a profesní etiketa. Zároveň vysvětluje souvislost mezi těmito pojmy. V druhé kapitole práce lze nalézt informace o kulturních rozdílech mezi Čechy a Němci, a jak tyto rozdíly ovlivňují chování mj. i v obchodní sféře. Obě kultury jsou srovnány dle metody kulturních dimenzí G.Hofstedeho a dle kulturních standardů. Třetí kapitola popisuje obchodní protokol v Německu. Zaměřuje se při na tom pravidla pro seznamování a představování, ústní projev,oblékání, obchodní jednání, společenské akce a etiketu darování. Čtvrtá kapitola charakterizuje profesní etiketu v Německu. Objasňuje pravidla chování na německém pracovišti, při služebních cestách. Věnuje se i pracovní etiketě a netiketě.

Fenomén Jawa, propagace, uplatnění a sportovní úspěchy motocyklů
KOHÁKOVÁ, Michaela
Téma firmy JAWA bylo už několikrát zpracované, ale vždy jen se zřetelem k technice, sportu a k Františku Janečkovi. Rozhodla jsem se popsat vývoj firmy a způsob její propagace v souvislosti s lidmi v pozadí, těmi, jež svým nemalým dílem přispívali k utvoření fenoménu Jawa. Ke slovu přicházejí propagandisté, žurnalisté, distributoři a jezdci firmy Jawa, kteří svými výkony proslavovali její jméno. K práci jsem využila archivní prameny, dobové fotografie a tiskoviny. Velkým přínosem mi bylo setkání se závodníkem Lubomírem Houškou a paní Janou Dvořákovou z propagačního oddělení, díky nimž je má práce doplněna i o důležité vzpomínky. Díky vstřícnému přístupu zaměstnanců NTM se mi podařil do práce vtělit i dosud nepublikované články a fotografie. Doufám, že i tato práce svým obsahem přispěje k poodkrytí dalších informací o díle Ing. Františka Janečka a upozorní na to, že i malí lidé se pyšní velkými činy.

Supervize v pomáhajících profesích
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Supervize bývá do české literatury překládaná jako dohled nebo nadhled. Někteří autoři udávají, že bez jednoho či druhého by supervize nebyla supervizí. Supervize poskytuje nadhled, který je potřebný k řešení pracovních otázek a dohled nad tím, zda pracovníci pracují kvalitně a profesionálně. Teoretická část byla zaměřena na vysvětlení základních pojmů vztahujících se k názvu práce. Jedná se o vysvětlení termínu supervize, pomáhající profese, supervize a její formy, cíle, techniky, supervizní kontrakt. Dále se z textu dozvídáme, kdo může být zadavatelem supervize, jaká kritéria musí splňovat supervizor a jaký je vztah mezi supervizorem a supervidovaným. Cílem práce bylo zjistit, jaké supervizní metody (a techniky) jsou používány ve vybraných zařízeních a zda a jak supervizor zohledňuje typologii klientů, s nimiž se v zařízení pracuje. Dále jsem také chtěla zjistit, jak vnímají supervidovaní pracovníci supervizi. V práci jsem si stanovila tří výzkumné otázky: 1. Co supervize přináší supervidovaným? 2. Používají supervizoři na supervizích různé supervizní techniky s ohledem na typologii klientů? 3. Zohledňuje supervizor typologii klientů, kteří jsou cílovou skupinou daného zařízení? V praktické části práce jsem vzhledem ke stanoveným cílům využila formu kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat jsem použila výzkumnou metodu dotazování a s ní spojenou výzkumnou techniku polostrukturovaného rozhovoru. Dotazování jsem doplnila metodou pozorování. Rozhovorů se účastnilo celkem 18 osob. Z toho bylo 15 supervidovaných ze třech různých zařízení (Charitativní domov pro matky s dětmi, Domov pro seniory v Havlíčkově Brodě a Ústav sociální péče Zboží) a 3 supervizoři, z každého zařízení jeden. Práce může přispět ke zdokonalení vědomostí pracovníků v pomáhajících profesích o supervizi, jejím účelu a možnostech využití supervize v různých zařízeních, s ohledem na typologii klientů.

Lexicological view of the language of sport commentaries/Lexikologický pohled na jazyk sportovních komentátorů
MESZ, Marek
Diplomová práce se zabývá výrazy komentářů sportovních událostí, a také výrazy použitími sportovními komentátory během sportovních přenosů. Práce se zaměřuje na lexikologickou stránku sportovních komentářů. Teoretická část podává krátké shrnutí sportovní žurnalistiky, ale hlavní část je věnována významu. V této části jsou prezentovány různé přístupy k významu, společně s definicí a rozdělením významu. Dále jsou zde vysvětleny změny ve významu a jeho rozšíření, následované definicí polysémie, homonymie a jejich rozlišení.

"Nebojte se!" v díle Jana Pavla II.
VALASOVÁ, Eva
Práce se zabývá poselstvím Jana Pavla II. dnešnímu světu. Poselství, kterým se Jan Pavel II. odvolával, na slova našeho Spasitele Ježíše Krista jsou: {\clq}qNebojte se!`` Přibližuje poselství, o kterém Svatý otec psal do dnešní doby. Poselství ukazují ve světle víry jako stále aktuální výzvu. V průběhu staletí otázka lidského strachu, úzkosti a bolestí neztratila nic ze své aktuálnosti. Poukazuje na pramen lidského strachu, z kterého pochází, tak jak jej vystihl Svatý otec. Poukazuje na otázku lidského strachu, z historického, biblického a psychologického hlediska. Práce vystihuje nadějí, o které psal Svatý otec a tou je přijetí radostného poselství evangelia, život z víry postavený na Kristu. Cílem je uvědomění si toho, k čemu Jan Pavel II. vyzýval lidstvo: {\clq}qUvědom, jsi, člověče, že jsi milován Bohem``. Milován a vykoupen krví Ježíše Krista k pravé svobodě. Protože pravá láska zahání strach.