Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,930 záznamů.  začátekpředchozí14921 - 14930  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.39 vteřin. 

Marketing a jeho využití v hoteliérství
Piteráková, Leona ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent)
Potřeba a vývoj marketingu v hoteliérství. Tato dříve opomíjená oblast je dnes již samozřejmou součástí dobře fungujícího hotelu. Hotelový provoz náleží do sektoru služeb, který byl v minulosti obecně velmi podceňován. Po pádu centrálně plánované ekonomiky došlo v České Republice k velkému rozvoji i v tého oblasti. Organizace vstupující na trh začátkem devadesátých let neměly vůbec žádné zkušenosti s marketingem služeb a mohly se učit pouze ze svých úspěchů a omylů. Záhy díky vstupu silných a zkušených zahraničních firem na náš trh zesílila konkurence a tím došlo i ke zlepšení celkové nabídky služeb.

Moderní formy marketingové komunikace a jejich vliv na konkurenceschopnost malých a středních firem
Král, Petr ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Štensová, Antonia (oponent) ; Lošťáková, Hana (oponent) ; Pour, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá analýzou moderních forem marketingové komunikace (internetová komunikace, virtuální kanceláře, call- centra) a vyhodnocuje možný vliv jejich využití na konkurenceschopnost malých a středně velkých českých podniků. Jsou řešeny i další souvislosti využití moderních forem marketingové komunikace v podnikové praxi (např. právní regulace a samoregulace marketingové komunikace v EU, personální a technické podmínky)a provedeno jejich srovnání v rámci ČR s ostatními státy EU.

Sociálněpsychologická teorie a její aplikace v marketingové komunikaci
Karlíček, Miroslav ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Kostková, Hana (oponent) ; Přibová, Marie (oponent) ; Tichá, Ivana (oponent)
Disertační práce zpracovává základní sociálněpsychologické teorie a výzkum do podoby, která má být aplikovatelná v komunikační praxi českých firem, neziskových organizací a státních institucí. Práce poskytuje metodologická východiska ke zkvalitnění přípravy komunikačních strategií i jednotlivých komunikačních nástrojů, a to ve srozumitelné a ucelené formě. Teoretický materiál je propojen s řadou příkladů z české i zahraniční komunikační praxe. Práce je využitelná zejména marketingovými pracovníky z nadnárodních společností a odborníky z komunikačních agentur.

Využití firemní filantropie v marketingové komunikaci
Blechová, Štěpánka ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Kamarytová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vymezení pojmu firemní filantropie, která je součástí společenské odpovědnosti firem. Dále je práce zaměřena na zjištění možnosti měření firemní filantropie (zjištění její efektivity pro firmu) a možnosti její komunikace vůči stakeholderům. Praktická část této práce byla provedena v rámci společnosti Johnson & Johnson, s.r.o., ale vzhledem k citlivým údajům nebyla zveřejněna.

Trh web services v ČR
Maleček, David ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kobylák, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat trh webových služeb v České republice a poskytnout přehled předních dodavatelů a jejich produktů. Práce je rozdělena na tři hlavní části, které jsou dále členěny do jednotlivých kapitol. První část je věnována vymezení pozice a úlohy webových služeb v rámci celého IS/ICT. Popisuji zde hlavní oblasti uplatnění této technologie. Zároveň se věnuji jejím výhodám a vlastnostem. Ve druhé části se zabývám dvěma pohledy na webové služby ? pohledem vývojáře a pohledem architekta IS. Zde také čtenáře seznamuji s jednotlivými standardy, na kterých jsou webové služby založeny (SOAP, WSDL, UDDI). Třetí část je zaměřena na přehled předních dodavatelů webových služeb a jejich produktů. Součástí je také přehled některých implementací webových služeb v ČR a softwarových firem, které tyto implementace zajišťují. Také zde popisuji úroveň podpory webových služeb v ERP systémech dostupných na současném českém trhu. Následuje zhodnocení situace na trhu webových služeb. Při psaní této práce jsem se opíral jednak o vlastní znalosti a jednak o odbornou literaturu a zdroje na Internetu.

Analýza a srovnání výuky informatiky na vysokých školách v ČR a v USA
Brouček, Pavel ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Seiler, Přemysl (oponent)
Teoretické vymezení informatiky a informační společnosti. Vztah ICT a ekonomiky, vliv ICT na makroekonomické veličiny a produktivitu firem. Informační společnost v ČR (infrastruktura, trh práce, využití ICT, vliv na českou ekonomiku). Teoretické vymezení informatiky z hlediska výuky, rozdělení na jednotlivé obory a tématické oblasti a jejich definice. Stanovení metodiky hodnocení a srovnávání výuky na vysokých školách. Provedení hodnocení a srovnání výuky u pěti vybraných českých a pěti amerických škol. Stanovení optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.

Podnikání českých firem na čínském trhu
Skála, Ondřej ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Bejkovský, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským prostředím v Číně z pohledu českých firem. V teoretické části jsou představeny oblasti, o kterých by měl každý podnikatel, který uvažuje o exportu do Číny, znát základní informace. Nejdříve je představena ekonomická situace Číny z historického i současného pohledu a její spolupráce s Českou republikou. Následně jsou blíže popsané obory, které stále představují příležitosti pro české podniky a také zmapována účast českých podniků na čínském trhu. Dále se práce zaměřuje na popsání možností, jak na čínský trh vstoupit a také na to, jak s čínskou protistranou jednat. Čínská kultura je z evropského pohledu velmi odlišná a pro české podnikatele představuje možná nedorozumění a podnikatelské problémy. V praktické části práce jsou potom popsány zkušenosti několika českých firem s čínským trhem a také rady, které si mohou odnést společnosti, které by zde chtěly také podnikat. Na závěr práce je sepsáno doporučení pro podnikatele, které vychází z rozhovorů a dotazníků mezi českými exportními manažery zabývající se obchodem s Čínou.

Využití Internetu při získávání informací pří vývozu z ČR do Francie
Pořádková, Petra ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Statistické údaje o vzájemném obchodu ČR-Francie. Rozhodování o vstupu na francouzský trh (výzkum trhu). Vstup na francouzský trh (nepřímý, přímý). Komunikace českých firem na francouzském trhu. Podpora exportu a Internet.

Japonský styl řízení
Rašpl, Martin ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hroudová, Eva (oponent)
V manažerské praxi se můžeme setkat s mnoha rozdílnými přístupy k řízení firem. Jedním zcela osobitým přístupem je Japonský styl řízení. Japonský styl řízení byl vždy v popředí zájmu, o jeho úspěšnosti mluví vysoká ekonomická úroveň Japonska. V České Republice vzrůstá počet japonský firem, které s sebou přinášejí i svojí firemní kulturu. V jaké míře jsou japonské přístupy úspěšné v jiných kulturních podmínkách, tak na to se snaží odpovědět tato práce. Je zde rozebírán japonský systém řízení, řídící metody a styl s jakým jsou uplatňovány. V průběhu práce jsou vyzdviženy klady a přínosy těchto přístupů, ale je zde upozorněno i na jejich negativní stránky. Předmětem analýzy jsou 2 největší japonské firmy u nás, jejich problémy, se kterými se firmy potýkaly při vstupu na český trh.

Možnosti využití ITIL v prostředí malých a středních firem
Matějka, Marek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavelka, Jan (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití nejlepších praktik ITIL v prostředí malých a středních podniků (SMB). Hlavním smyslem je pak zhodnocení ITIL z pohledu SMB sektoru a nalezení styčných ploch, které jsou pro tyto firmy aplikovatelné. Jednotlivé kapitoly se pak věnují konkrétním cílům. První obsahová kapitola definuje pojmy a uvádí čtenáře do problematiky. Text se postupně zaměřuje na problematiku malých a středních firem, jejich ekonomické situace a manažerského přístupu. Další část je věnována stručnému popisu knihovny ITIL. Poslední část této kapitoly se zaměřuje na význam vyspělosti procesů pro firmy i ITIL. Druhá kapitola popisuje stav ITSM a IT governance v malých a středních firmách, nastiňuje problémy, kterým tato oblast čelí. Jsou zde také vybrány některé IT procesy, které by mohly být podporovány ITIL. Poslední obsahová kapitola se věnuje popisu vybraných ITIL procesů, způsobu jejich zavedení v SMB firmách a některým omezením. Na konci je okrajově zmíněn software pro podporu ITIL procesů. Největší autorův přínos lze spatřovat ve faktu, že se dané problematice vůbec věnoval. K dané problematice existuje jen velmi málo relevantních zdrojů. Autor ve své práci využívá nejen je, ale i zdroje z oblasti managementu či ekonomiky. Autorovy závěry jsou kromě literatury postaveny i na jeho zkušenostech z praxe.