Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Termálně-strukturální analýza válce čtyřdobého spalovacího motoru
Ptáček, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu řešeného pomocí metody konečných prvků a zjištění míry vlivu jednotlivých zatížení způsobujících deformaci válce čtyřdobého spalovacího motoru. Nejprve je provedena rešerše výpočtového modelování tepelně-strukturální analýzy vložky válce a možností ověření výsledků analýzy. Následně je sestaven výpočtový model a stanovena velikost radiální deformace vložky válce způsobená utažením hlavových šroubů a teplotou plynů. V závěru práce je provedena analýza časového průběhu deformace válce během 1 cyklu motoru způsobená tlakem plynů.
Válce čtyřdobých spalovacích motorů
Vanda, Marek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou pracovní válce čtyřdobých pístových spalovacích motorů. První část práce obecně popisuje princip čtyřdobého pracovního cyklu, konstrukci zážehových a vznětových motorů. Další části jsou zaměřeny na popis funkcí a požadavků pracovních válců. Uveden je také vliv válců na samotný chod motoru a jeho životnost. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé způsoby konstrukce válců, materiály a jejich použití v minulosti a dnes.
Konstrukce bloku motoru leteckého motoru
Kuzník, Bořek ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříni. Rozepisuje možnosti konstrukční provedení a obsahuje konstrukční návrh invertního šestiválcového bloku motoru s vodním chlazením. Zabývá se také řešením náhonu agregátů a připojených zařízení. Konstrukční návrh je prověřen pomocí konečněprvkové analýzy pro stanovení pevnosti a životnosti. Závěr je zaměřen i na metodu možné výroby navrženého bloku motoru.
Řešení montážních deformací bloku motoru
Foltis, Aleš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je stanovit velikost a rozložení montážních deformací bloku motoru při rozdílném statickém zatěžovaní. Práce je zaměřena především na deformačně-napjatostní analýzu bloku s vložkou při rozdílném postupu dotahování šroubů v hlavě válců a velikosti momentu utažení. Výpočet a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu ANSYS. Rovněž se v práci zabývám metodami diagnostiky pro možné zjištění deformací bloku motoru.
Hodnocení mechanických a strukturních vlastností nového bloku
Lefner, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Smyslem této vysokoškolské kvalifikační práce je srovnat mechanické a struk- turní vlastnosti dvou typů odlitků ze slitiny hliníku, dílců bloku motoru, zhotove- ných odlišnými technologiemi. Vysokotlakým litím s lokálním dotlakem a vyso- kotlakým litím bez lokálního dotlaku, z nichž prvně jmenovaná technologie je aplikována v sériové výrobě na stávajícím bloku motoru. Záměrem slévárny je přejít na výrobu pomocí druhé metody a uvést tedy do sériové produkce nový modifikovaný blok, u kterého je z výrobního procesu po zásazích do technolo- gie odstraněn lokální dotlak. Vzorky byly odebrány ze spodního a horního stávajícího i nového bloku vyráběného ve slévárně závodu Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi. Soubory získaných dat mechanických a strukturních vlast- ností byly roztříděny, studovány a podrobeny testům na odhalení statistických chyb. K měření bylo použito celkem padesát odlitků bloků motoru.
Systém common-rail pro čtyřválcový vznětový traktorový motor
Ošmera, Petr ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „systém common rail pro čtyřválcový vznětový traktorový motor“ je zaměřena na aplikaci moderního vstřikovacího systému common rail pro již existující traktorový motor. Diplomová práce pojednává o nejnutnějších úpravách spojených se záměnou vstřikovacího systému, které byly řešeny způsobem minimálních úprav. Tímto typem řešení bylo přihlédnuto k ekonomické stránce problému. Přestavba obsahuje konstrukční návrh zástavby vybraných vysokotlakých komponent a vhodnosti jejich umístění na motoru. Prvotní návrh aplikace systému common rail pro existující traktorový motor potvrdil možnost této přestavby.
Výroba a struktura litiny s červíkovitým grafitem
Viskupič, Adam ; Šenberger, Jaroslav (oponent) ; Záděra, Antonín (vedoucí práce)
Práce provádí rešerši na téma výroby, struktury a možnosti výroby odlitků z litiny s červíkovitým grafitem. Obsahuje popis mechanických fyzikálních a technologických vlastností litiny s červíkovitým grafitem. Součástí práce je také hodnocení vsázkových surovin, tavících agregátů, způsobu očkování a modifikace litiny s červíkovitým grafitem.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.