Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,768 záznamů.  začátekpředchozí1463 - 1472dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj a vzdělávání sociálního pracovníka
BRAUNOVÁ, Hana
Práce se zabývá vývojem sociální práce a vzdělávání sociálních pracovníků. V teoretické části je popsána historie sociální práce a rozdělení sociálních pracovníků. Blíže je popsána práce sociálních pracovníků neziskových organizací, městských úřadů a úřadů práce. Dále je uvedena důležitost a možnosti vzdělávání sociálních pracovníků. Praktická část je zaměřena na zjištění, zda sociální pracovníci pracující ve státních organizacích splňují požadavek odborného vzdělání.
Školní šikana jako téma etické výchovy
ŠLECHTOVÁ, Alena
Tato práce se věnuje problematice školní šikany v souvislosti s etickou výchovou. První část práce se zabývá charakteristikou šikany a hledáním příčin z pohledu psychologie, vývojové psychologie a filosofie. Druhá část předkládá sociologické hledisko, kde je charakterizován současný postoj společnosti k násilí. Je zde popsán vliv rodinného a mediálního prostředí jako důležitých determinant ovlivňujících postoj jedince k násilí. Třetí část se týká předmětu Etická výchova, její charakteristiky a odlišných pojetí různých autorů. Součástí této části je analýza obsahů textů vzdělávacích dokumentů pro základní školy. Tato část práce obsahuje diskuzi a závěrečná doporučení získaná na základě výzkumného šetření.
Příprava klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá přípravou klientů s nařízenou ústavní výchovou na odchod ze zařízení. Charakterizuje zařízení pro výkon ústavní výchovy v České republice, popisuje historii a současnost Výchovného ústavu, střediska výchovné péče, střední školy a školní jídelny Černovice. Další kapitola seznamuje s nařízením a průběhem ústavní výchovy, od přijetí klienta do zařízení po jeho odchod. Poslední kapitola práce se zaměřuje na konkrétní oblasti života, na které je třeba děti při přípravě na odchod ze zařízení připravit a pomoci jim tak v bezproblémovém přechodu z ústavu do samostatného života obecně, následují informace o práci s dětmi s nařízenou ústavní výchovou v konkrétním výchovném zařízení se zaměřením na přípravu na odchod do samostatného života.
Realizace komunitní práce sociálními pracovníky v hospicích
KAŠOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se soustředí na popis kompetencí sociálního pracovníka v lůžkových hospicích, jeho práci s veřejností a předkládá návrhy výkonu komunitní práce v hospicové péči. První část práce se zabývá vymezením pojmu hospicová péče, popisem jejích forem a ekonomické situace. Dále popisuje úkoly sociálních pracovníků v oblasti hospicové péče a v souvislosti s výčtem náplně práce sociálních pracovnic v konkrétních hospicích, nastiňuje angažovanost sociálních pracovníků lůžkových hospiců v procesu komunitní práce. Na základě popisu problematických oblastí hospicové péče v práci s veřejností ve čtvrté kapitole byly v poslední kapitole formulovány kategorie, na nichž bylo závislé zjištění realizace komunitní práce v konkrétních lůžkových hospicích.
iPad a možnosti jeho použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy
Světlík, Martin ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
V západních zemích jsou produkty Apple daleko běžnější součástí školství a vzdělávání než v České republice, kde byly dlouhou dobu opomíjeny. Situace se ovšem změnila po uvedení tabletu iPad a tato práce se věnuje právě jeho možnostem použití ve vzdělávacím procesu se zaměřením na základní a střední školy. Práce tak poskytuje ucelený přehled o nasazení moderních technologií na českých základních a středních školách na základě analýzy již existujících řešení, návrhu konkrétní aplikace technologií Apple a způsobu jejich nasazení a představení úvodní studie. Důležitou částí této práce je také průzkum již implementovaných řešení v České republice. Práce obsahuje několik postupů a doporučení, která vycházejí z praktických zkušeností škol, které iPad ve výuce již používají.
Je pozice studenta v posluchárně korelována s jeho výkonem v daném předmětu?
Franek, Ondřej ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Existuje vztah mezi preferovanou pozicí v posluchárně a celkovým počtem získaných bodů? Výzkum mezi studenty předmětu Organizace trhů a odvětví v bakalářském programu Národohospodářské fakulty VŠE existenci tohoto vztahu potvrzuje. Pomocí regresní analýzy docházím k závěru, že preference míst na přednášce u studentů jsou spojeny s jejich akademickými výsledky. Studenti s lepšími výsledky preferují místa blíže k tabuli.
Využití IT v řízení lidských zdrojů
Kvasnička, David ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Turko, Václav (oponent)
Informační technologie patří mezi jedno z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a jejich dopad lze sledovat i na procesech spojených s řízením lidských zdrojů. Vzhledem k tomu, že člověk patří mezi nejdůležitější součásti organizace, je nutné klást na personální činnost velký důraz. Diplomová práce se zabývá vybranými procesy na úrovni oddělení lidských zdrojů a jejich možnou podporou pomocí vhodných softwarových nástrojů. Cílem práce je analyzovat tyto procesy, seznámit čtenáře se současnou softwarovou podporou těchto procesů a najít postupy, které usnadní implementaci těchto nástrojů do firemní praxe a pomohou tak pochopit jejich význam při využití v organizacích.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků a aktuální trendy
Dědečková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem pracovníků, jejich kontextem a trendy. Práce uvádí, proč je důležité zabývat se vzděláváním a rozvojem, a to zejména prostřednictvím znalostí o lidském kapitálu a konkurenceschopnosti. Jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou vzdělávání, vzdělání, rozvoj, kompetence, učící se organizace nebo znalostní management. Dále je rozebrána funkce vzdělávání v organizaci, důvody, proč se mu věnovat a přístupy a strategie. Jsou popsány jednotlivé fáze systematického vzdělávání s důrazem na oblasti, kterým je třeba věnovat více pozornosti. Následující kapitola popisuje některé metody vzdělávání a rozvoje, jejich efektivitu a kladné a záporné stránky interních a externích vzdělávacích akcí. V průběhu celé práce jsou řešeny různé trendy, které jsou shrnuty a doplněny v následující kapitole. Poslední část je praktická a řeší dotazníkové šetření mezi odborníky na vzdělávání a rozvoj z podniků z ČR. Výzkum se zabývá čtyřmi oblastmi: systémem vzdělávání, finanční stránkou vzdělávání, metodami vzdělávání, interním a externích vzděláváním. Závěrem jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a navrhnuta doporučení v souvislosti s trendy vzdělávání.
Vzdělávání a vzdělávací soustava a její vazba na trh práce v Pardubickém kraji
Charvátová, Kristýna ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a vzdělávací soustavy a její vazbou na trh práce v Pardubickém kraji. V práci je analyzována vzdělávací soustava a trh práce v Pardubickém kraji. Hlavním cílem práce je ozřejmit vztah mezi vzdělávací soustavou a možnostmi uplatnění na trhu práce. Teoretická část práce se zaměřuje na základní pojmy, které jsou spojené s oblastí vzdělávání a trhem práce a na legislativní úpravu vzdělávání v České republice. Praktická část se v krátkosti zaměřuje na vzdělávací soustavu a trh práce v České republice a podrobněji se zabývá vzdělávací soustavou a trhem práce v Pardubickém kraji. Jsou zde charakterizovány všechny stupně vzdělávací soustavy, vývoj trhu práce v kraji a analyzovány počty volných pracovních míst se zřetelem na absolventy. V závěru je vyhodnocena vazba mezi vzdělávací soustavou a trhem práce. Z výsledků diplomové práce plyne, že vzdělávací soustava není zcela kompatibilní k trhu práce, nicméně existuje snaha zastupitelstva kraje přizpůsobit vzdělávací soustavu tak, aby odpovídala požadavkům, které jsou kladeny trhem práce.
E-learning jako fenomén informační společnosti
Blahož, Milan ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho významem v rámci současné informační společnosti. Používání informačních a komunikačních technologií v každodenním životě bylo hlavním důvodem pro zapojení těchto technologií i do edukačního procesu. Cílem této práce je komplexní vymezení elektronického vzdělávání jako dalšího nástroje ve výuce, pohled na faktory s ním úzce spojené a zachycení vývojových směrů a trendů, kterými se ubírá. Poté na základě provedené analýzy poukázat na pozitivní a negativní dopady na společnost a na význam individuální znalosti a kritického myšlení jedince. Teoretický rámec práce primárně vymezuje základní termíny, jakými jsou data, informace, znalost a vzdělání, které jsou ve zbytku práce častěji užívány a bez jejichž jasného vymezení by byla pro potenciálního čtenáře práce zbytečná. Dále se zabývá oběma pohledy na informační a komunikační technologie, popisuje informační společnost a její hlavní charakteristiky, zejména význam informace a její zásadní rolí pro hospodářství. Následuje kapitola, která je zaměřena na rozsáhlé téma e-learningu. Vymezuje elektronické vzdělávání komplexně, od historického vývoje až po dnešní dobu. Zároveň zahrnuje varianty e-learningu, aktéry kterých se týká a jako poslední i moderní trendy, jakými jsou například MOOC kurzy nebo m-learning. Stěžejní část práce tvoří analýza aplikovaná na elektronické vzdělávání a prezentovaná ve formě SWOT, ve které jsou jednotlivé zjištěné faktory popsány. Shrnutím analýzy, ve které jsou vybrané faktory dále diskutovány společně s dostupnými statistikami Českého statistického úřadů, se zabývá následující kapitola, na niž posléze navazuje poslední část, zaměřená na pozitivní a negativní dopady na společnost. Doporučení plynoucí z práce jsou uvedena v závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,768 záznamů.   začátekpředchozí1463 - 1472dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.