National Repository of Grey Literature 1,481 records found  beginprevious1454 - 1463nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Segmentation of liquers market
Štefko, Miloslav ; Koudelka, Jan (advisor) ; Michal Straka, Michal (referee)
The main object of this paper work is to analyze liquers market in Czech republic by primary and also secondary data and to group the consumers into few segments. In consequence according to predetermined priorities to choose the most attractive segment and to create the marketing strategy designated for chosen segment.
Customer satisfaction monitoring in chosen company
Školoudová, Lenka ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee)
Customer satisfaction. Methodology of customer satisfaction monitoring. Customer satisfaction index. Questionnaire research.
Návrh opatření na zvýšení prosperity firmy Coms, a.s.
Tseveenbayar, Munkhtuya ; Černá, Jitka (advisor)
Společnost Coms, a.s. je příjemcem franchisingu od světoznámé britské společnosti Marks and Spencer působící na českém trhu od roku 1996. Je to práce, která navrhuje opatření na zvýšení prosperity založené na zjištění spokojenosti zákazníků této společnosti pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření proběhlo formou osobího dotazování přímo v pražských prodejnách Marks and Spencer. Výsledky jsou vypracovány pomocí tabulek a grafů.
Analýza spokojenosti zaměstnanců společnosti ABC, s.r.o.
Dvořáková, Lucie ; Černá, Jitka (advisor) ; Václavková, Lucie (referee)
Práce je zaměřena na zjištění úrovně spojenosti zaměstnanců nejprve obecně a následně v konkrétní společnosti. V teoretické části je všeobecně pojednáno o marketingovém výzkumu, o jeho členění a fázích, dále jsou vysvětleny odlišnosti v případě výzkumu spokojenosti a charakterizovány faktory, které spokojenost ovlivňují. Aplikační část zahrnuje provedení výzkumu spokojenosti pomocí písemného šetření, analýzu zjištěných dat a vyvození závěrů, včetně návrhů na zlepšení pracovních podmínek.
Marketing research in B2B
Pipová, Jana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Přibová, Marie (referee)
The Diploma Thesis consists of four chapters. The first one describes B-2-B market and compare its approach to the customers with its approach to the consumers' market. Further this chapter describes the latest trends and specifics of the pharmaceutical field. The second chapter describes the marketing research and its various ways of realization. The following chapter depicts this marketing research in connection with the B-2-B market. The last chapter is the practice part of the thesis. Firstly there are the reasons that led me to realize this research. Then the main goal and the hypothesis are mentioned. The description of the researches course, its main summaries and the methodical edifications are not absent as well.
Content analysis of advertisements in mobile communication
Habrová, Martina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Koudelka, Jan (referee)
Diploma work on the theme Content Analysis of advertisements' in mobile communication concerned by research work of mobile operators and mobile phone makes. First part of the research work focuses on characteristics of Koktejl magazine, where from I have picked the advertisements', descriptions of market operators and descriptions of used research technique. In next part the research work is being processed. This research work was done by content analysis of advertisements' in Koktejl magazine. It was done from all advertisements' of mobile communication, which were published since 1997 to the present. Research outcome is to find out how the printed communication in mobile world had changed and how had changed the communication of operators in moments, when they were becoming a part of transnational company.
Kritéria zákazníků při výběru prodejny - obchodního řetězce
Šímová, Václava ; Mottlová, Libuše (advisor) ; Chvojková, Helena (referee)
Tato práce se zabývá kritérii zákazníků při výběru prodejny v Benešově u Prahy, jejich kupním chováním a marketingem obchodu. Součástí je i marketingový výzkum na dané téma.
Marketing conception of floorball brand
Veselý, Petr ; Koudelka, Jan (advisor) ; Jírů, Pavel (referee)
The main objektive of this thesis is to analyze the market position of floorball brand Canadien and to suggest improvements for marketing conception of Charlies and Co. company (exclusive distributor of brand Canadien in the Czech Republic). The theoretical part analyses czech floorball market, divides it into different segments and presents the results of marketing research specialized on evaluation of the main floorball brands in the Czech Republic. The most important information about the market and the brand Canadien are summarized in Swot analysis. The end of the thesis is devoted to suggestion of appropriate future brand strategy and concrete steps for each part of the marketing mix.
Influence of Reference Groups on High-school Students' Consumer Behavior
Vodsloň, Ondřej ; Koudelka, Jan (advisor) ; Brejchová, Jiřina (referee)
Práce pojednává o vlivu referenčních skupin a aplikaci marketingových technik na ovlivňování spotřebního chování gymnaziálních studentů. Práce se snaží nalézt odpověď na otázku, zda existuje rozdíl v působení referenčních skupin na spotřební chování studentů státních a soukromých gymnázií v Praze. V rámci práce jsou nastíněny nejvhodnější marketingové techniky pro efektivní působení na cílovou skupinu gymnazistů. Součástí práce je analýza dvou dotazníkových výzkumů, a jedné provedené focus group.
The effectiveness of direct marketing in the industrial market
Cvrčková, Martina ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Libertín, Josef (referee)
Cílem této diplomové práce je zjištění skutečnosti, jak působí direct marketing na malé a střední podniky v oblasti průmyslového trhu v České republice a na základě zjištěných informací navrhnout optimální řešení direct marketingové komunikace s těmito typy podniků pro společnost Vodafone. K získání požadovaných informací jsem v rámci diplomové práce provedla marketingový výzkum, ve kterém jsem využila jednu z metod kvantitativního výzkumu, a to dotazování přes internet. Výsledky výzkumu jsou formulovány obecně a může je využít jakákoli společnost, která by chtěla oslovit zmíněné typy podniků.

National Repository of Grey Literature : 1,481 records found   beginprevious1454 - 1463nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.