Original title:
Segmentácia spotrebného trhu likérov
Translated title:
Segmentation of liquers market
Authors:
Štefko, Miloslav ; Koudelka, Jan (advisor) ; Michal Straka, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je zanalyzovať trh likérov v ČR na základe primárnych i sekundárnych dát a rozdeliť spotrebiteľov do niekoľkých segmentov. Na základe predurčených priorít následne vybrať najatraktívnejší segment a skoncipovať marketingovú stratégiu určenú pre daný segment.Cílem této práce je zanalyzovat trh likérů v ČR na základě primárních i sekundárních dat a rozdělit spotřebitele do několika segmentů. Na základě předurčených priorit následně vybrat nejatraktivnější segment a zkoncipovat marketingovou strategii určenou pro daný segment.The main object of this paper work is to analyze liquers market in Czech republic by primary and also secondary data and to group the consumers into few segments. In consequence according to predetermined priorities to choose the most attractive segment and to create the marketing strategy designated for chosen segment.
Keywords:
liquers market; marketing research; segmentation; marketingový výzkum; segmentace; trh likérů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/10210