Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application for dysarthria examination using test 3F for Android
Sarker, Joy Tomáš ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Mucha, Ján (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on diagnosing dysarthria thru a diagnosis apparatus called “Test 3F dysarthria profile“. During an examination with the apparatus the examined person undergoes 45 exercises that are meant to test respiration, phonation, phonetics, and the volubility of certain speech organs. The examiner, a clinical speech therapist, assesses the execution quality of each exercise with a number from 0 to 2. On the grounds of received points from all the exercises the level of dysarthria is diagnosed. The 3F test in this bachelor thesis is implemented as an Android application for Android devices and is supplemented by a partial automation of the examination based on an acoustic analysis of recorded speech of the examinee. The recorded speech is pre-processed by segmentation into 25 ms long frames using Hamming window. From this aforementioned speech recording we can determine speech fundamental frequency, jitter, and shimmer. The main goal and outcome is the creation of a modern mobile application for Android devices which, with the help of the 3F test, will make diagnosing dysarthria easier.
Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě
Dušková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je analýza komunikačních schopností u osob po cévní mozkové příhodě. Na základě této analýzy byl pro dva konkrétní jedince vytvořen terapeutický materiál, který se následně v rámci logopedické terapie ověřoval. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část na základě současného stavu poznatků zpracovává problematiku cévní mozkové příhody a neurogenních poruch komunikace u osob po cévní mozkové příhodě. Praktická část je realizována pomocí kvalitativně zaměřeného šetření s využitím případových studií, pozorování a tvorbou vlastního terapeutického materiálu. Případové studie podrobněji popisují logopedickou terapii a práci s vytvořeným terapeutickým materiálem. Z výzkumného šetření vyplývá, že vytvořený terapeutický materiál je v praxi použitelný. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, afázie, dysartrie, terapeutický materiál, případová studie
Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie
Fridrichová, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie si klade za cíl zjistit, jaký vliv má logopedická reedukace na zlepšení komunikační schopnosti u osob se získanou neurogenní poruchou řečové komunikace. Dále zjišťuje, zda sehrává v průběhu terapie role prostředí klienta, jestli je úspěšnost terapie ovlivněna zdravotním stavem pacienta a do jaké míry jsou klienti motivováni k terapii. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z prostudované literatury o neurogenních poruchách komunikace, afázii a dysartrii. Každá kapitola se pak věnuje terminologickému vymezení a definici, etiologii, symptomatologii (u afázie), klasifikaci, diagnostice a terapii. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde stanoveny cíle, uvedena metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a místa šetření. Následuje zpracování čtyř případových studií. U kterých jsou popsána terapeutická sezení a individuální práce s klienty. KLÍČOVÁ SLOVA Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapie
Logopedická intervence u osob se získaným poškozením mozku
Ondrejková, Monika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob se získaným poškozením mozku. Teoretickou část tvoří tři kapitoly, které čtenáře seznamují s teoretickými východisky nutnými pro pochopení zkoumaného okruhu problémů. Přibližuje problematiku vzniku a následky tohoto onemocnění a poukazuje na přístupy v terapii, které lze u osob s tímto postižením realizovat. Výzkumná část práce si klade za cíl analyzovat možnosti logopedické intervence u vybraných osob s afázií. Výsledná data se shodují na tom, že pro efektivní logopedickou terapii je nutný jednak individuální přístup, ale i samotná motivace pacienta. Součástí práce je rovněž vlastně vytvořený soubor cvičení, kterým se potvrdila účinnost rozvoje kognitivních funkcí u osob s afázií. Empirická část práce je realizována v rámci kvalitativního výzkumu a využívá metod zúčastněného pozorování, rozhovoru, dotazníkového šetření, analýzy průběhu a výsledků činnosti, dokumentace a odborné literatury.
Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií
Kadrlová, Nikola ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií" se zabývá vývojovou dysartrií a konkrétními terapeutickými metodami, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s touto narušenou komunikační schopností. Součástí práce je kompletní terminologické vymezení dysartrie od etiologie, klasifikace, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje i doplňkové metody, které přispívají k celkovému rozvoji dítěte a pozitivně tak působí na rozvoj řeči. Hlavním cílem je představení možných terapeutických metod a následně zanalyzovat četnost jejich využití v logopedické praxi. Tato diplomová práce může sloužit jako inspirace pro logopedy, kteří povedou terapii s dětmi s vývojovou dysartrií.
Fyzioterapeutická intervence při léčbě dysartrie po cévní mozkové příhodě
Nováková, Kateřina ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Roubíčková, Lenka (oponent)
Cévní mozková příhoda je nejčastější příčinou poruch řeči v dospělém věku. Mezi tyto poruchy patří dysartrie, jakožto porucha motorické realizace řeči. Její léčba se neomezuje pouze na terapii samotného hlasového a artikulačního projevu, ale vyžaduje komplexní rehabilitační péči. Proto se zde vedle klinické logopedie může významně uplatnit i fyzioterapie. Práce s pohybovým aparátem pacienta přináší možnost vidět poruchy orofaciální oblasti v kontextu posturálního obrazu celého těla. Tato práce se snaží přinést ucelený pohled na proces tvorby lidské řeči a přiblížit některé vazby mezi pohybovým aparátem a tvorbou řeči. Shrnuje základní poznatky o patogenezi dysartrie a především o možnostech její léčby. Zohledňuje i problematiku poruch polykání, která bývá s dysartrií nezřídka spojena. Cílem této práce je přiblížit specifickou roli fyzioterapie a hledat možnosti rozšíření její spolupráce s klinickou logopedií. Práce je vedena formou literární rešerše a obsahuje kazuistiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dítěte s těžkou dysfázií a dysartrií do 1.třídy běžné ZŠ
MAREŠOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a dysartrie, jejich příčinami, projevy a integrací dítěte s touto vadou do 1. třídy běžné základní školy. Popisuje jednotlivé jazykové roviny řeči teoreticky i prakticky. Zaměřuje se na zjištění úrovně motoriky u konkrétního žáka na počátku a na konci školního roku. Porovnává přijetí žáka ostatními dětmi ve třídě a zjišťuje jeho postavení v kolektivu. Mapuje názory rodičů na integraci žáka se speciálními potřebami.
Využití posturálního systému při odstraňování logopedických vad
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela
Tato práce se zaměřuje na využití posturálního systému v logopedii. Na základě teoretických poznatků z oblasti anatomie, kineziologie a logopedie popisuje vliv držení těla na respiraci, fonaci a artikulaci. Zabývá se především oblastí hlavy a fonačního ústrojí a souvislostmi mezi dýcháním a posturou. Práce dále navrhuje konkrétní možnosti zapojení posturálního systému do logopedických cvičebních postupů v podobě správného sedu podloženého teorií ozubených kol. Do výzkumného souboru bylo zařazeno 5 dětí mladšího školního věku s diagnózou DMO z centra Arpida o.s. v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.