|
Analýza a hodnocení vnitrofiremní komunikace na příkladu konkrétních firem
Marel, Miloslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Novák, Marek (oponent)
Cílem této práce je poukázat na důležité aspekty ve vnitropodnikových vztazích, se zaměřením na firemní kulturu a vnitrofiremní komunikaci. Teoretická východiska jako jsou informace, komunikace, motivace, pracovní motivace, firemní kultura, vnitro-firemní komunikace a jejich vzájemné vztahy jsou popsány v úvodní části práce. V praktické části práce jsou východiska a znalosti z teoretické části využity při analýze dvou konkrétních firem (první firmou byla česká firma střední velikosti s dlouholetou tradicí a druhou firmou byla česká pobočka nadnárodní farmaceutické korporace). Sběr dat probíhal dotazníkovou formou, doplněnou osobními rozhovory se zaměstnanci a vedením obou zkoumaných firem. Data byla vyhodnocována podle několika kritérií, nejčastěji však podle firemní příslušnosti a pracovního zařazení (řadový zaměstnanec, manažer, top-manažer). Analýza objevila mnohé poruchy ve vnitrofiremní komunikaci v obou firmách, zejména v komunikaci s řadovými zaměstnanci. Při porovnání obou firem se ukázalo, že v české firmě je úroveň vnitrofiremní komunikace na výrazně nižší úrovni než ve firmě se silným zahraničním zázemím. Na základě výsledků analýzy a teoretických znalostí problematiky vnitrofiremní komunikace byla oběma firmám v závěru analýzy navržena konkrétní opatření s cílem zdokonalit jejich firemní kulturu prostřednictvím vnitrofiremní komunikace. Celkově výsledky praktické části naznačily, že v prostředí českých firem je oblast firemní kultury a vnitrofiremní komunikace podceňovaná a na nižší úrovni v porovnání se zahraničními firmami.
|
|
Public Relations a komunikace ve zdravotnictví
Pertlíčková Balcarová, Monika ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Chrápková, Taťána (oponent)
Práce popisuje fungování public relations a komunikaci ve zdravotnictví a poukazuje na specifika a odlišnosti od typicky ziskového sektoru. Analyzuje současnou úroveň dané problematiky v České republice, včetně právního a etického pohledu na komunikaci zdravotnického zařízení. V první části objasňuje teorii oboru public relations a komunikace a obsahuje stručný popis sektoru zdravotnictví. V druhé části se práce zabývá zejména interní, externí a krizovou komunikací jednotlivých zdravotnických zařízení a metodou kvalitativního výzkumu tyto oblasti analyzuje. Je zde popsáno mimo jiné praktické fungování public relations, použití nástrojů mediální komunikace jednotlivých nemocnic, jsou definovány cílové skupiny, veřejnost a dobré jméno zdravotnického zařízení.
|
|
Organizační struktury uměleckých souborů
Šilerová, Lucie ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Borková, Vladislava (oponent)
Práce předkládá srovnání vnitřní komunikace a organizační struktury uměleckých organizací s obecnými teoretickými poznatky.První část práce přináší teoretické souvislosti a informace z oblasti vnitřní komunikace organizací a jejich vnitřní struktury. Zabývá se nastíněním historického vývoje, typy organizačních struktur a komunikačních toků. Druhá část práce se věnuje aplikaci teoretických poznatků do oblasti kultury a dále analýzou čtyř konkrétních uměleckých organizací. U těchto organizací zkoumá zejména povahu vnitřních komunikačních toků a výstavbu organizační struktury a následně ji srovnává s teorií uvedenou v první části práce. Odhaluje mimo jiné také nedostatky a navrhuje jejich řešení.
|
| |
|
Interní komunikace ve společnosti Moeller
Kubánková, Šárka ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Diplomová práce Interní komunikace ve společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o. se zabývá způsobem komunikace mezi mateřskou a dceřinou společností. V první části diplomové práce jsou blíže popsány jednotlivé společnosti, které se podílejí na vytváření celé interní komunikace, jedná se o Moeller GmbH, Eaton a Moeller Elektrotechnika s.r.o. V další části je teoreticky popsána problematika interní komunikace jako takové, je zde popsáno, k čemu je interní komunikace dobrá, jaké přináší výhody, jaké komunikační formy se používají atd. Na závěr je zde popsáno, jak je nastavena komunikace v mezinárodní společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o., jaké komunikační nástroje se používají, jak jsou zaměstnanci přijímány. Samotný závěr je věnován dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak zaměstnanci hodnotí zásady firemní kultury, a to v provnání s rokem 2005 a 2008.
|