Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení železniční dopravy ve světové ekonomice
Jakubec, Martin ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o postavení železniční dopravy ve světové ekonomice. V práci je popsána a analyzována světová situace v železniční dopravě v porovnání s ostatními druhy dopravy. Posuzuje jak hlavní nevýhody a důvody stagnace železnice, tak i její důležité komparativní výhody. Dále poskytuje rozbor vývoje osobní a nákladní železniční dopravy ve vybraných státech se zaměřením na vysokorychlostní železniční dopravu a predikuje, jakým směrem se tento druh dopravy bude dále ubírat.
Železniční infrastruktura ve východočeském regionu
Raška, Vladimír ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kolářová, Zdenka (oponent)
Bakalářská práce má za cíl podrobně rozebrat železniční infrastrukturu východočeského regionu, tedy Královéhradeckého a Pardubického kraje. Zaměřena je především na důležité trati, zejména na I. tranzitní železniční koridor procházející skrz Pardubický kraj a trať 031 z Pardubic do Hradce Králové a Jaroměř a trati na ně navázané, vždy se zmínkou nejdůležitějších železničních uzlů. Poslední léta jsou v regionu ve znamení modernizace, koridor už je dostavěn prakticky celý, nádraží jsou v část případů nově rekonstruována a v části stará více než sto let ve zdevastovaném stavu. Většina tratí je jednokolejných a neelektrifikovaných, zejména v Královéhradeckém kraji.
Vstup nového osobního dopravce na českou železnici
Červenka, Jan ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Polanecká, Šárka (oponent)
Snahou práce je podat ucelený popis vývoje fungování dnešního systému železniční dopravy, převážně drážní osobní dálkové přepravy na území České republiky. Cílem je přínést případnému čtenáři přehled o nutných postupech souvisejících se vstupem nového podnikatelského subjektu na železnici a poskytnout představu o nákladech.
Konkurence v osobní železniční dopravě
Štěpánková, Kateřina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Štěrba, Roman (oponent)
Železniční doprava se v posledních letech rozvíjí i do soukromého sektoru, na trh vstupují soukromí dopravci. Tato bakalářská práce má za úkol analyzovat současnou situaci na trhu osobní železniční dopravy, zvážit možná úskalí při plánovaném otevírání trhu a nastínit, jaký bude předpokládaný vývoj situace na trhu. V závěru práce shrnuji poznatky plynoucí z analýzy a navrhuji možná řešení budoucí situace na železničním trhu České republiky.
Model obce mezi metropolí a řekou. Sociokulturní profil Týnce nad Sázavou 1918-1938
LOMOZOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce se zabývá vývojem života v malé obci Týnec nad Sázavou v souvislosti se vznikem a rozvojem turistického zájmu o kraj dolního Posázaví. Pokrok, který byl výsledkem místní turistiky, se odrážel v řadě okamžiků života venkovského obyvatelstva. Důležitými prvky byly nové stavby a nové možnosti rozvoje celého dolního Posázaví, mezi něž patřila stavba železnice, opravy a budování silnic, elektrifikace, zavedení vodovodu a rekonstrukce státního hotelu v Týnci nad Sázavou. Mezi letní hosty se řadily významné osobnosti té doby: úspěšní podnikatelé, vědci, politici, spisovatelé, lékaři a umělci. Jednou z klíčových postav byl František Janeček, který si tento kraj nevybral pouze pro trávení letního času, ale i pro své podnikání. Jeho záměry měly velký pozitivní dopad na život obyvatelstva v Týnci nad Sázavou. Odraz rozkvětu v období první republiky zůstává na tomto kraji patrný dodnes.
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).
Passenger rail transport in the Czech Republic and Slovakia
Jancík, Róbert ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Buriánková, Lenka (oponent)
V této bakalářské práci analyzuji rozdíly v osobní železniční dopravě na Slovensku av Česku. V následujících kapitolách, představím jednotlivé společnosti, které působí na trhu osobní dopravy. Rozeberu, kdo určuje ceny jízdného, jaké nařízení jsou v účinnosti ze strany EU a také jako fungují v praktickém prostředí. Na závěr se zaměřím nato jak se vyvíjí liberalizace na trhu osobní železniční dopravy v ČR a SR a jaké projekty se v daných zemích připravují, nebo proběhly.
Low cost business model in passenger railway transport
Toman, Ivo ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Sklenář, Jan (oponent)
Zjištění potenciálu implementace low-cost business modelu v osobní železniční přepravě. Analýza technik z jiných odvětví a ohodnocení hodnoty těchto technik.
Technické památky - lokální dráha - Tábor - Bechyně
SLABÝ, Martin
Bakalářská práce se zabývá historií železničního spojení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Popisuje vývoj dráhy od prvních koněspřežných tratí, až po dnešní rychlovlaky. Podstatné jsou též přednosti a nevýhody kolejové dopravy a také to, jak přispěla dráha k rozvoji jednotlivých krajů. Dále pojednává o vlivu železnice na obyvatelstvo. Mimo hlavních tratí je práce zaměřená především na místní dráhy (tzv. lokální dráhy). Konkrétně pak na první elektrickou lokální dráhu v Rakousko-Uhersku, dráhu z Tábora do Bechyně, u které je doložena fotografická dokumentace zázemí, trati a technických prvků, které byly použity. Pro tuto lokální dráhu vyrobil velkou část elektrického zařízení František Křižík a proto se v této práci nachází pojednání o jeho životě a působení u dráhy.
Schwarzenbergové a železnice. Vztah primogenitury Schwarzenbergů k železniční dopravě v 19. století Schwarzenbergové a železnice Vztah primogenitury Schwarzenbergů k železniční dopravě v 19. století
IVANOV, Jan
Železnice a šlechta - na první pohled opačné strany jedné mince. Aristokracie byla považována za konzervativní vrstvu společnosti, jako symbol ?toho starého?. Železnice naopak prezentovala ?to nové? ? hospodářský pokrok. Co tyto dva symboly dokázalo spojit dohromady? Proč šlechta podporovala stavbu železnic přes svá panství? Nakolik se aristokraté sami angažovali ve stavbě drah? Tato práce nahlíží na dějiny železnic z pohledu šlechtice hospodáře. Ukazuje na příkladu primogenitury Schwarzenbergů, jak se sami aristokraté angažovali ve stavbě železnic, ve vedení drážních společností a podpoře lokálních projektů. Naleznete zde i příklady, kdy šlechta stavěla průmyslové a lesní drážky pro zefektivnění svého hospodářství. Práce dokazuje, že šlechta, aby si udržela svou ekonomickou moc po zrušení feudalismu, musela přijmout moderní způsoby hospodaření a mezi nimi i rozvoj železniční dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.