Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřebitelské vnímání aspektu zdraví mezi kategoriemi tavených a čerstvých sýrů
Volbrechtová, Michaela ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Diplomová práce se věnuje vnímání spotřebitelů. Konkrétně se zaměřuje na vnímání čerstvých a tavených sýrů z hlediska zdraví. Zabývá se tím, jak volba zdravého životního stylu ovlivňuje chování spotřebitele a jeho volbu produktů, kterými prezentuje vybraný životní styl svému okolí. Práce shrnuje teoretické poznatky o chování spotřebitele, jaké vlivy na chování působí a jak se utváří schémata v mysli spotřebitele. Pomocí kvalitativního výzkumu a jeho analýzy se snaží odkrýt postoj spotřebitelů k fenoménu zdraví, jak jsou tavené a čerstvé sýry vnímány z pohledu zdraví a jak se konzumace tavených sýrů ztotožňuje s představou o zdravém životním stylu. Konkrétně byly v kvalitativním výzkumu využity metody Focus Group a individuální hloubkové rozhovory.
Spotřební chování segmentu seniorů
Ryznerová, Hana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Žilková, Alena (oponent)
Diplomová práce popisuje specifika spotřebního chování segmentu seniorů v oblasti finančních produktů. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé základní pojmy, které se k problematice spotřebního chování segmentu seniorů vztahují. Následuje popis aktuální nabídky finančních produktů pro seniory. Praktická část je zaměřená na výzkum trhu, analýzu dat vybraného segmentu a předloţení závěrů, které jsou na základě provedeného výzkumu zjištěné. Pro doplnění jsou uvedeny výsledky výzkumu konkrétní české společnosti působící v této oblasti. Výzkum se konkrétně týká finančních produktů sjednaných u seniorů.
Využívání komunikačních médií spotřebiteli
HAVLÍČEK, Radek
Ve svojí práci jsem se zabýval komunikačními médii jako je TV, periodický a neperiodický tisk, rádio a internet. Mimo jiné jsem se snažil zjistit názor spotřebitelů na jednotlivá média, jejich důvěryhodnost, jak ji vnímají spotřebitelé a čas jednotlivým médiím spotřebiteli věnovaný. Pro tato zjištění jsem použil kvantitativní výzkum ve formě on-line dotazníku. Některá zjištění jen potvrdili trend současné doby. Jedná se o míru využívání internetu, který je dle dotazníkového šetření nejvyužívanějším médiem a respondenti u něj tráví nejvíce času. Tento fakt navíc potvrzuje i zjištění, že internetu přisuzují respondenti i největší váhu. Rovněž výsledky analýzy nákupního chování respondentů, kteří se zabývají studiem letáků jsou zajímavé. Vyplynulo z nich, že reklamní letáky hrají velkou roli při rozhodování respondentů o koupi. Ze stanovených hypotéz se mi nepodařilo prokázat pouze hypotézu která tvrdí, že největší důvěru v média u spotřebitelů věkové skupiny 30 -39 let má tisková forma média. Naopak z výsledků vyplynulo, že tisková forma médií (periodický a neperiodický tisk) má u respondentů nejmenší důvěru. Ostatní tvrzení se tedy ukázala jako pravdivá. Můžeme proto říci, že většina spotřebitelů se při nákupním rozhodování nechává ovlivnit letáky s akčními slevami, a to až do té míry, že si převážná většina respondentů akční produkt koupí přesto, že ho přímo nepotřebuje. Dále pak, že televizní reklama má dle názoru respondentů pozitivní vliv na vnímaní image firmy (výrobku) a věková skupina 20 {--} 29 let oproti ostatním médiím tráví nejvíce času sledováním internetu. Závěrečná část práce byla na základě zjištěných informací věnována návrhu konceptu internetového obchodu a formulaci doporučení pro úpravu marketingového mixu podnikatelského subjektu, kde probíhal kvalitativní výzkum.
Spotřební chování na trhu osobních automobilů v ČR
Příkopová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu osobních automobilů v ČR. Hlavním cílem práce je charakteristika trhu osobních automobilů v České republice, nalezení preferencí a podstatných faktorů, které ovlivňují oslovený vzorek respondentů, nastínění předpokládaného dalšího vývoje a formulace možných marketingových doporučení. Těžištěm práce je vlastní marketingový výzkum, který je proveden pomocí dotazníkového šetření u spotřebitelů ve věku mezi 20 -- 35 lety. Vyhodnocení marketingového výzkumu probíhalo na úrovni analýzy I. a II. stupně s důrazem na odlišnosti mezi jednotlivými skupinami respondentů. Veškeré zjištěné poznatky jsou shrnuty jak v závěru, tak podrobněji i v samostatné subkapitole, která zároveň obsahuje některá marketingová doporučení.
Kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren
Čuřínová, Simona ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Král, Ludvík (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren pro domácnost. Stěžejním momentem první, teoretické části, je popis jednotlivých fází celého procesu. Práce se zaměřuje i na různé pohledy na kupní rozhodovací proces, deskripci faktorů, které mají na průběh rozhodování vliv a také na různé typy procesů. V praktické části jsou nejprve charakterizovány tiskárny, tiskové technologie a celý trh tiskáren v České republice. Největší pozornost je věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu na trhu tiskáren, potažmo multifunkčních zařízení pro domácnost. Ten je založen na dotazníkovém šetření. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků včetně marketingových doporučení.
Kupní rozhodovací proces při výběru mobilního operátora
Grinová, Renáta ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele při výběru mobilního operátora se zaměřením na fyzické osoby. Diplomová práce je rozdělena do šesti částí. První a druhá část je zaměřena na teoretickou část týkající se marketingu služeb a spotřebního chování. Dále je rozebrána problematika trhu mobilních operátorů. Další stěžejní částí je výzkum kupního rozhodovacího procesu spotřebitele při výběru mobilního operátora. K prozkoumání této tématiky byly využity sekundární (agenturní) data. Další podklady byly získány pomocí dotazníkového šetření. V další kapitole je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu při výběru mobilního operátora. V poslední kapitole jsou porovnány výsledky analýzy pro vybraný segment spotřebitelů s aktuální nabídkou mobilních operátorů v České republice.
Retailing v Bělorusku
Biazrukaja, Aksana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
V diplomové práci věnuji svoji pozornost vývoji maloobchodu v Bělorusku v posledních letech a možnostem vstupu na běloruský trh zahraničních retailerů. Nejprve jsem se zabývala popisem aktuální situace v Bělorusku, a to jak ekonomické tak politické. Následně jsem pokračovala popisem maloobchodního trhu, jeho základních ukazatelů, nejpoužívanějších způsobů prodeje a druhů prodejen a marketingovou komunikací. Popsala jsem spotřebitelské chování běloruského zákazníka a možnosti vstupu na běloruský maloobchodní trh zahraničních sítí.
Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu svatebních služeb
Trávníčková, Vendula ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem chování spotřebitelů na trhu svatebních služeb a jejím cílem je identifikovat a analyzovat kupní rozhodovací proces. Teoretická část práce se věnuje charakteristice spotřebního chování. Praktická část nejprve popisuje trh svatebních služeb. Další, stěžejní část, vychází z výsledků marketingového výzkumu, který měl podobu dotazníkového šetření. Výsledky jsou zde podrobně analyzovány a interpretovány. V závěru práce jsou nastíněna marketingová doporučení pro obchodníky operující na tomto trhu.
Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví.
Johnová, Radka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Beck, Jiří (oponent)
Práce Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví (především návštěvníků muzeí a galerií) vychází z marketingové teorie spotřebitelského chování, která je aplikována na statky kulturního dědictví. Zkoumá, kdo jsou zákazníci organizací spravujících kulturní dědictví, co je motivuje k návštěvě resp. spotřebě kulturních statků, jaké jsou jejich potřeby, a zda je možné najít typické skupiny se společnými charakteristikami, které lze oslovit jako segmenty trhu společnými marketingovými postupy. Práce je v češtině prvním uceleným zmapováním chování spotřebitele na trhu kulturního dědictví resp. návštěvníků muzeí a galerií, je koncipována s ohledem na praktické využití organizacemi spravujícími kulturní dědictví a resultuje v doporučeních pro modifikaci marketingového mixu v muzeích a galeriích. Práce vychází z mikroekonomické analýzy poptávky po statcích kulturního dědictví, na ni navazuje makroanalýza specifik chování a názorů zákazníků v sektoru kultury v Evropské unii s důrazem na návštěvníky kulturního dědictví založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu Eurobarometru, kterou doplňuje typologie zákazníků muzeí, a to jak na základě kompilace z (velmi omezených) světových, zejména amerických zdrojů (John Falk, Jay Rounds), tak i typologie doplněná, jak ji vidí kurátoři a pracovníci českých muzeí na základě své praxe. Vlastní projekt je deskriptivním výzkumem, používá kvantitativní dotazníkové šetření na vzorku 543 respondentů návštěvníků, kteří byli dotazování ve 25 muzeích nebo galeriích metodou osobního dotazování na zastavení v období září 2008 až březen 2009. První část ověřuje hypotézy ohledně vzorců chování zákazníků; zjišťuje názory, chování, postoje, zájmy, preference, informační zdroje a motivaci k návštěvě muzeí, galerií a výstav, druhá část slouží k segmentaci a popisu návštěvníků podle sociodemografických kritérií. Závěry, vyhodnocení a zobecnění výsledků slouží k návrhům na marketingové strategie muzeí a galerií; strategii produktové inovace (výstavy a programy) pro zvýšení četnosti návštěv, vytvoření klientských abonentních programů (klubů přátel) s využitím databázového marketingu a cenovou strategii zaměřenou na výchovu budoucích klientů tj. mimosezónní cenové zvýhodnění seniorů s dětmi. V teoretické rovině práce dokazuje, že se jedná o nerozpínavý, homogenní a věrný trh, klienti jsou vyznavači aktivního životního stylu a potvrzuje hypotézu o vhodnosti jednoho z nástrojů holistické koncepce, a to strategii kooperace s dalšími kulturními a společenskými organizacemi. V příloze jsou kompletní výsledky vlastního výzkumu autorky a některá další statistická data, na která se práce odvolává.
Spotřební chování klientů v oblasti relaxačních lázeňských služeb
Oplová, Kateřina ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou základních celků -- teoretické a praktické části. V teoretické části je vymezen rozdíl mezi klasickým a relaxačním lázeňstvím, přiblížena historie a význam lázeňství. Dále se teoretická část zabývá merketingovým šetřením jakožto součástí marketingového výzkumu. Stěžejní část diplomové práce tvoří praktická část, která popisuje marketingový výzkum spotřebního chování klientů v oblasti relaxačních lázeňských služeb. Výzkum zahrnuje vyhodnocení dotazníku, který byl pro účely práce vytvořen a který odpovídá na základní otázky týkající se spotřebního chování. Na závěr jsou shrnuty nejvýznamnější výsledky a je uvedeno praktické využití trendů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.